Site icon מקומון רמת גן

כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים גן ילדים

כולנו יודעים שלא פשוט להקים עסק ובפרט עסק שהוא גן ילדים פרטי. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולקבל מידע לגבי התנאים השיש לעמוד בהם, הציוד הנדרש, בחירת אנשי הצוות המתאימים ועוד. מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך!

תנאים לפתיחת גן ילדים

יש לעמוד במספר תנאים שנקבעו בחוק, על מנת שתוכלו לפתוח העסק ולחנך תינוקות וילדים בגיל הרך. מהם התנאים?

-יש לפתוח תיק מס ברשות המיסים ולקבל רישיונות בתוקף מהעירייה והרשויות הממשלתיות הפועלות בתחום החינוך בישראל.

-יש למצוא מבנה שיתאים לגן פרטי, כלומר יש עדיפות למבנה פרטי שיש לו חצר.

-יש להתקין אמצעי בטיחות במבנה וכמו כן יש לוודא שהיציאות לגן מוגנות, שארונות הציוד נעולים וכו'.

-יש לציין את שעות הפעילות של הגן. זה יהיה פעיל מהשעה 7 בבוקר ועד השעה 17 אחר הצהריים בימות השבוע וביום שישי יהיה פעיל מהשעה 7 בבוקר ועד שעות הצהריים.

כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים גן ילדים. תמונה: pixabay

-יש לדאוג לארוחות מזינות וטריות לילדים הנמצאים בגן. כמו כן, יש לבדוק אם יש רגישויות למזונות מסוימים ובהתאם לכך לדאוג שהילדים שסובלים מאותן רגישויות, לא יבואו במגע עם רכיבים במזונות שעשויים להזיק להם.

-יש לדאוג שמתקיימת שנת צהרים.

-יש לדאוג שיש יחס תקין בין כמות הילדים שיש בגן לבין כמות המטפלות. הדבר כמובן משתנה בהתאם לגילאים של הילדים. כך למשל, אם מדובר על ילדים בגילאי שלושה חודשיים עד שנתיים, הרי שצריכה להיות מטפלת יחידה על כל שלושה עד ארבעה ילדים ואם מדובר על ילדים בגיל שנתיים עד ארבע שנים, הרי שצריכה להיות מטפל יחידה על כל שישה עד שבעה ימים ובמידה והילדים בגילאים ארבע עד שש שנים, אז תהיה מטפלת יחידה על כל עשרה ילדים.

מהו הציוד הנדרש לפתיחת גן ילדים?

הציוד צריך להיות בטיחותי, שימושי וכזה שיתאים לילדים בגילאים שונים. הציוד יתרום להתפתחות המנטלית והפיזית של הילדים. ציוד לגני ילדים כולל בתוכו ציוד חובה שצריך להיות בכל גן, ציוד לילדים מתחת לגיל 3 וציוד לילדים מעל גיל 3. 

ציוד החובה הוא כיסאות ושולחנות לילדים, מגירות אחסון לילדים, מתקן לבקבוקים, מטבחון עם ציוד בישול, כלי אוכל לילדים, ערכת עזרה ראשונה, כונניות עם משחקים, מתלה לתיקים ומעילים וכו'. 

ציוד לילדים שהינם מתחת לגיל 3 כולל מתקני משחק שונים, כלי נגינה, משאיות ומכוניות צעצוע, משחקי מוטוריקה, משחקי חברה וכו'.

ציוד לילדים שהינם מעל גיל 3 כולל את כל הציוד שיש לילדים שהינם מתחת לגיל 3 וגם משחקי בנייה, משחקי חשיבה, משחקי קלפים, משחקים דמיון ועוד.

כיצד לבחור את אנשי הצוות לגן הפרטי?

אין ספק שאחד הדברים החשובים ביותר בכל גן הוא צוות העובדים. מומלץ לבדוק שיש לצוות ניסיון בעבודה עם ילדים וכמו כן הכשרה מתאימה בתחום החינוך.

 

Exit mobile version