Site icon מקומון רמת גן

כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת עורך דין פלילי

עורך דין פלילי מוסמך לפעול במגוון רחב של תתי תחומים. כאשר ישנו חשד לפשעים חמורים דוגמת אונס, עבירות מין, סחר בסמים, חטיפה, שוחד, פריצה, גניבה ועוד, עורך הדין הפלילי נקרא לסייע ולהוציא את הצדק אל האור. פעם הוא מייצג את הקורבן, ופעם את המואשם, אבל בסופו של דבר הוא עושה כל שביכולתו כדי להגיע אל האמת.

צריכים להיעזר בעורך דין פלילי? קבלו את כל הטיפים לבחירת עורך דין מומלץ

בחירת עורך דין פלילי אינה עניין של מה בכך, בייחוד אם אתם מואשמים במעשה חמור ובטוחים בצדקתכם. קבלו את כל הדברים שאתם צריכים לשקול, לפני שאתם מקבלים את ההחלטה לפנות לעורך דין:

  1. עורך דין מוסמך.

מטבע הדברים, עורך הדין אינו יכול לעסוק במקצועו אם לא הוכשר לכך. ואין הכוונה כאן רק לתואר של שלוש או ארבע שנים, אלא גם למבחן ההסמכה שעורך הדין צריך לעבור. אך גם לאחר שעורך הדין מקבל את תעודות ההסמכה שלו, עליו לבחור במשרד עורכי דין כדי להתמחות בו, עד שיצבור ניסיון ויפתח משרד משלו. לסיכום, אם זו הפעם הראשונה שאתם פונים לעורך דין, אל תהססו לבקש ממנו את התעודות שלו.

  1. עורך הדין צריך להתמחות בתחום הפלילי הרלוונטי למקרה שלכם.

תחום הפלילים מסתעף לתתי תחומים שונים, ולכן חשוב שעורך הדין שתבחרו יתמקד בבעיה שלכם. לדוגמה, אם המקרה כולל סחר בסמים, יש לוודא שעורך הדין מתמחה בכך.

  1. הניסיון שלו בתחום.

מומלץ לפנות אל עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בתחום הפלילים, בייחוד אם מדובר במקרה מורכב. לא כל עורך דין מתמחה צעיר יכול להתמודד עם מקרים מיוחדים דוגמת אונס או ניסיונות שוחד, ולכן מומלץ לפנות ישר לעורכי דין מנוסים שנתקלו במקרים רבים ומגוונים יותר.

צילום: שאול-רן ושות'

 

  1. מי ממליץ עליו?

אחד הדברים החשובים יותר שכדאי לבדוק הוא אילו המלצות יש על עורך הדין. היום בעידן הגוגל קל יותר למצוא המלצות לכאן או לכאן, כך שתדעו בדיוק עם מי יש לכם עסק.

  1. היזהרו מעורך דין שמבטיח לכם הבטחות מזהירות.

כאשר אתם נמצאים עמוק בתוך מקרה מורכב, קל להאמין להבטחות זוהרות של עורך הדין, המושיע לכאורה. אך דווקא הבטחות לתוצאות מדהימות צריכות להדליק לכם נורה אדומה. כי בעולם מורכב כמו תחום המשפטים דבר אינו בטוח. עורך דין מקצועי יכול להבטיח לכם לעשות את המיטב, אך הוא לעולם לא יוכל לחתום על כך שתצאו מבית המשפט ללא פגע.

  1. תיאום ציפיות ושכר טרחה.

כשנפגשים עם עורך דין בפעמים הראשונות, דואגים לבחון את המקרה ואת הסיכוי שלכם להפיק ממנו תוצאות טובות, עד כמה שניתן. כדאי לסכם על חוזה עם עורך דין, הכולל שכר טרחה מפורט עם כל ההוצאות הדרושות. כדי שתדעו להיערך מראש.

  1. לבחור עורך דין לפי כישורים ולא לפי הבטחות

ישנם עורכי דין בתחום הפלילי המגיעים מרקע שונה, דוגמת משטרה, פרקליטות או רשויות. מצד שני, ישנם עורכי דין מהשוק הפרטי שלא עבדו ולו יום אחד ברשויות התביעה של מדינת ישראל. אנו נוטים להמליץ על עורכי דין יוצאי הפרקליטות או התביעה המשטרתית, שכן הם מכירים את המערכת מבפנים ויודעים לספק את העבודה המשפטית האיכותית ביותר.

8. ייעוץ משפטי באווירה טובה.

ולבסוף, אם יש משהו שכדאי לבחון בזמן שאתם נמצאים בחדרו של עורך הדין הפלילי הוא האם יש ביניכם כימיה טובה. כי כך תוכלו לעבוד יחד על המקרה שלכם במטרה להשיג תוצאות חיוביות ולסגור את התיק כמה שיותר מהר.

Exit mobile version