Site icon מקומון רמת גן

כל כמה זמן צריך לעדכן את המיתוג?

לאנשים שונים יש פרשנויות שונות בנוגע למה הוא מיתוג עסקים, אפילו בתוך עולם השיווק אנשים רבים מתווכחים בנושא זה. אנו מאמינים כי מיתוג הוא האופן שבו הקהל תופס את הזהות שלכם. כלומר, הזהות שאתם יוצרים לעצמכם ו/או לעסק שלכם היא המותג שלכם. האופן שבו אתם מגדירים את העסק, קהל היעד שאתם פונים אליו, השירותים שאתם מספקים, ערכי החזון של החברה, הלוגו שלכם ומיצגים פרסומיים אחרים והאופן שבו אתם מדברים על הלקוחות שלכם – כל זה הוא חלק מהמיתוג שלכם. מיתוג מחדש או עדכון של המיתוג הקיים בעסק הוא הליך שחברות רבות נתקלות בו לאורך השנים. יש שינויים רבים בעולם, בטכנולוגיה, שינויים שהעסק עובר, שינויים שאתם עוברים – כל אלה יכולים לגרום לצורך בשינוי המותג.

מתי נרצה לעשות מיתוג מחדש?

עסק בצמיחה – אם העסק שלכם מתרחב, צומח וגדל. למשל כאשר אתם עומדים לפתוח סניף חדש ולהפוך לרשת, להתפתח להיות חברה בינלאומית או אפילו התפתחות מעסק מקומי לעבודה בפריסה ארצית – העסק שלכם מחייב מיתוג מחדש בכל הכרוך בכך.
שינוי שוק – החלטתם לפנות לקהל יעד אחר? לחפש נתח אחר בשוק? אולי לצמצם את השירותים שאתם מספקים, להתמקד ולהתמחות בשירות ספציפי? גם זה דורש מיתוג מחדש.

כאשר רוצים לחזק את המותג – אם המותג שלכם עייף, מת, אינו מעביר את המסר או שהוא אינו מתאים לרוח התקופה – ייתכן מאוד כי מיתוג מחדש יעזרו מעט לרענן את השורות ולהציג מותג חדש וחזק יותר.

ניקוי מוניטין – לעתים עסקים סופגים תביעות, האשמות, בין אם פרטיות ובין אם פומביות. שם העסק נפגע, מתלכלך והעסק כדי לשרוד או לנקות את המוניטין שלו צריך לבצע פעולות שונות לטובת ניקוי השם שלו. גם אפשרות של שינוי שם העסק ומיתוג מחדש על הפרק.

מה כולל בשינויים לעדכון המיתוג בעסק?

בניית מותג מחדש היא למעשה יצירת זהות חדשה לעסק שלכם. שינוי קטן בלוגו עשוי שלא להספיק ולכן מלבד לוגו חדש תצטרכו מסרים חדשים, ערכים חדשים (או להדגיש את הערכים הקיימים שלא היו מודגשים קודם לכן), יצירת ייחודיות על פני המתחרים שלכם וכו'.

Exit mobile version