Site icon מקומון רמת גן

כלב חדש בבית? הנחיות בסיסיות

ישנם יתרונות רבים לאימוץ כלב חדש הביתה. לא פעם, זה יכול ממש לעזור לאדם למצוא את ייעודו בחיים. לכן, לפני שאתם מתחייבים לאמץ כלב חדש, שקלו את ההנחיות הבסיסיות הללו לאימוץ שריכזנו עבורכם כאן.

אם אתם שוקלים לאמץ כלב ביתי חדש, יש כמה קווים מנחים בסיסיים שתרצו לעקוב אחריהם ולשקול לפני קבלת ההחלטה. בואו נסתכל איך התהליך עובד, ולמה לצפות כשתאמצו כלב בית חדש. קודם כל, חשוב לזכור שאימוץ זה לא רק "להשיג" חיית מחמד. לעתים קרובות אנשים מאמצים כי הם רוצים את האהבה הבלתי מותנית שמגיעה עם החבר הכי טוב הזה. וכדי שהקשר ביניכן לבין הכלב יהיה איכותי ואוהב, חשוב לשקול אילוף כלבים החל מגילאי חצי שנה ומעלה.

בדקו שהבית מותאם לחיות מחמד

רגע לפני שאתם הולכים לשיעורי אילוף כלבים עם החבר החדש, בואו נדבר על שטח המחייה שלו. כלבים יכולים לחיות בדירות מגורים ובחצרות פרטיות, ואחד הדברים החשובים ביותר שאתה צריך לעשות הוא לוודא שהבית החדש שלך בטוח.

כדאי לשקול לבדוק האם הכלב החדש שלכם יסתדר או לא עם חיות מחמד אחרות בבית. כמו כן, בדקו אם יש גדרות או שערים שמפרידים בין הבית לרחוב, ואם הגדרות שלמות ולא קיימים בהן חורים. ואם יש מפגעים בחצר שעלולים לפגוע בחיית המחמד שלכם, הסירו את המכשולים האלו לפני שהכלב החדש מגיע לשטחו החדש.

הקפידו לסרס ולעקר חיות מחמד – זה לטובתן וטובתכם

לפני שמקבלים שיעורי אילוף כלבים לחבר החדש, יש לוודא שהכלב חוסן למחלות נפוצות ושהוא עברה עיקור או סירוס. אלה לא רק יקלו על חייכם, אלא גם יבטיחו את ביטחון ובריאות כלבכם. דעו לכם, בעונת הייחום, אם לא תעקרו ותסרסו את הכלבים שלכם, אתם עשויים למצוא את עצמכם בניסיונות להרחיק כלבים אחד מהשני. בעקבות הריח בעונת הייחום, הם נוטים ממש "להשתגע".

לאחר כל מה שציינו עד כה, יהיה חשוב כמובן לקבל אילוף כלבים לחבר החדש שלכם. והאמת, ששיעורי אילוף כלבים מועילים מאוד גם לבעלים של הכלב, לא רק לכלב עצמו. לא מעט מאלפי כלבים יגידו לכם שהאימון האמיתי הוא מול הבעלים.

צילום: CANVA

אילוף כלבים עוסק גם באימון הבעלים של הכלב

לא פעם, מאלף הכלבים צריך דווקא ללמד את הבנאדם ולא את הכלב, כמו למשל ללמד אותו כיצד ללכת עם הכלב, כיצד לא לשדר סטרס ולחצים לכלב וכו'. אם אתם רוצים לאמץ כלב חדש, אילוף כלב יהיה אחד מהצעדים הראשונים המומלצים.

שימו לב, האילוף לא נועד רק כדי ללמד את הכלב כל מיני טריקים. האילוף נועד כדי שאתם והכלב שלכם תוכלו לחיות זה לצד זה בצורה נכונה. אם למשל הכלב לא מפסיק למשוך אתכם במהלך הטיול אתו, זה ממש לא נקרא לחיות לצד הכלב בצורה נכונה. ואז יהיה צורך לקבל שיעורי אילוף בדרך כלל.

Exit mobile version