Site icon מקומון רמת גן

כך תבחרו אוכל לחתול שלכם

המזון לחתול שלכם הוא הדבר הראשון והחשוב בדאגה לבריאותו. חתולים נוטים לאמץ מזון מסוים ולדבוק בו לאורך חייהם, ולכן עליכם לבחור אותו בקפידה ולדאוג שיהיה איכותי, מאוזן ומתאים לו. ישנם כמה כללים שיסייעו לכם לבחור את המזון לחתולים הטוב והמתאים ביותר, וכך תאריכו את חייו וגם תשמרו על בריאותו.

גמישים אבל לא באוכל

חתולים נוטים להיות בררנים כשזה נוגע לאוכל המונח בקערה שלהם וכדאי להתחשב ברצונם. לחתולים יש העדפות, טעמים אהובים, ואם נראה שהחתול שלכם מסרב לאכול אוכל לחתולים מסוג מסוים או בטעם מסוים, אל תתעקשו ונסו חלופה אחרת, חברה אחרת או טעם אחר בהדרגה. חתול שלא אוהב מזון מסוים, עלול לסרב לאכול והדבר יכול לסכן את בריאותו.

חתולים הם ציידים, ולרוב יעדיפו מזון הכולל דגים או בשר הדומים לטבע הבסיסי שלהם. החתולים אוהבים בשר, ולכן צריכים שהמזון שלהן יכיל בשר עשיר בשומן ושיהיה עד כמה שפחות מעובד, יבש או רטוב, ועדיף לשלב בין השניים. אם תרגילו חתול מגיל צעיר למזון מסוים, רוב הסיכויים שהוא יתמיד באהבתו למזון זה, אבל ישמח לקבל מדי פעם פינוקים נוספים, גם אם זו הטונה מהצלחת שלכם.

סוגי האוכל לחתולים

אוכל איכותי לחתולים יכול למנוע בעיות בריאות, לשפר את איכות החיים של החתול שלכם ולשמור עליו מפני מחלות עתידיות וטיפולים יקרים. ישנם סוגים שונים של אוכל לחתולים המיועדים לטפל במחלות או ברגישויות של חיית המחמד שלכם. לגורי חתולים שנגמלו מיניקה קיים מזון מיוחד המיועד לסייע להם להתפתח היטב ולקבל את כל הוויטמינים שהם זקוקים להם. חתולים קשישים זקוקים למזון מתאים שיסייע להם ויספק את הדרוש לבריאותם ולחוזקם.

חתולים רבים נוטים לפתח בעיות בכליות ובדרכי השתן, וחשוב לדאוג שיישתו הרבה מים ויאכלו מזון רפואי המיועד לטיפול בבעיות בכליות. חתולים בעלי משקל עודף זקוקים למזון דל בפחמימות ולהגבלה בצריכת המזון. רוצים לפנק את החתול בחטיף? ישנם חטיפים בטעמים שונים שאפשר לתת, אך מומלץ לבדוק את הרכבם ולתת אותם באופן מבוקר.

אוכל חתולים. צילום: freepik

חתולים בעלי פרווה ארוכה נוטים לסבול לפעמים מבעיית כדורי שיער העלולה לגרום לחסימת מעיים. חתולים מלקקים את פרוותם ובולעים את השיער שמצטבר במערכת העיכול, וישנו מזון מיוחד המיועד למנוע את היווצרות הבעיה.

לבדוק בציציות

לפני שרוכשים אוכל לחתולים מומלץ לבדוק שאינו מכיל פחמימות מיותרות וזולות או תבלינים רבים הגורמים לחתול לרצות לאכול אך אינם בריאים לו. בדקו שהמזון איכותי, מכיל ויטמינים ומינרלים חיוניים ומתאים לגיל החתול.

כדאי לקנות כמות קטנה של אוכל לחתולים כשמחליפים מזון לפני שקונים שק גדול או ארגז פחיות, ולוודא שהחתול אוהב את הטעם. את האוכל לחתולים ניתן לרכוש בחנות חיות המספקת מזון איכותי ולהזמין משלוח עד הבית, כך תהיו בטוחים שלא יחסר לחתול שלכם המזון האהוב עליו, גם אם אתם עסוקים.

Exit mobile version