Site icon מקומון רמת גן

כיצד לשמור על בריאות הלב?

הלב רחוב מלהיות איבר מורכב כגון המוח, למשל. אולם לב בריא מהווה מפתח לחיים בריאים. אותה משאבה ביולוגית חיונית להעביר דם וחמצן לכל הגוף, לרבות למוח. ובלי חמצן, אין חיים. לרוע המזל, אורח החיים המודרני ידוע כמחולל שמות בבריאות הלב. אך יש מה לעשות. הצעדים הבאים ישמרו על הלב שלכם ועל הבריאות הכללית שלכם.

להפחית בפעילויות מלחיצות

אורח חיים מלחיץ מהווה גורם מזיק ללב של כולנו. אמת היא שהעת המודרנית מלחיצה מטבעה. לכולנו יש ימים מלחיצים בעבודה, באוניברסיטה, בבית. ובכל זאת, הלב של כל אחד ואחת מאיתנו יודה לנו אם נשתדל להפחית בפעילויות מלחיצות. יוגה או דמיון מודרך יכולים להפחית מאוד את המתח והחרדה. התנהגויות כפייתיות גם הן מלחיצות וכך גם התמכרויות. אם אתם נוטים להמר, שקלו להצטרף אל מרכז גמילה מהימורים. אם הלב שלכם לא עומד בעומס של עבודה מלחיצה, שקלו להחליף מקצוע, למשלוח יד רגוע יותר. בנוסף, אם אתם לא ישנם מספיק זהו גורם סטרס מהותי. לכו לישון מוקדם יותר ותרגישו בהבדל.

להקפיד על תזונה נכונה

בריאות הלב מושפעת בצורה ישירה מהמזון שאנו אוכלים ומהשתייה שאנו שותים. על מנת ליהנות מלב בריא וחזק יותר שפרו את איכות המזון שלכם. אכלו פחות מאכלים שמנים. אכלו פחות אוכל מעובד והעדיפו בישול ביתי. שתו פחות קפה. העדיפו משקאות טבעיים כגון מיצים סחוטים על משקאות אנרגיה. שמרו על כולסטרול נמוך והפחיתו את כמות המלח. לחץ דם והשמנה מהווים גורמי סיכון ניכרים להתקפי לב ושבץ. אם תשמרו על משקל תקין לאורך זמן, תגלו כי כל המדדים הבריאותיים שלכם משתפרים. משקל גוף תקין מקטין מאוד את העומס על הלב וזה חשוב, חשוב מאוד.

תמונה: pixabay

לשמור על הכושר, חשוב בכל גיל

לצד תזונה נכונה, אין כמו שמירה על הכושר בשביל לשמור על הלב. וכשאנו מציעים לשמור על הכושר, אנו מתכוונים במיוחד לפעילות שמעלה את הדופק. פעילות אירובית מסוגים שונים תורמת בהרבה היבטים בריאותיים ובמיוחד מחזקת את הלב ומשפיעה לטובה על כלי הדם. אתם לא צריכים להפוך לספורטאים אולימפיים אלא פשוט להכניס יותר פעילות לחיים שלכם. צאו להליכות, עלו במדרגות, קנו אופניים או הירשמו למכון כושר.

עישון? לא תודה

מעשנים? הסיגריות פוגעות בכל כך הרבה איברים בגוף, שקשה לדעת מהיכן להתחיל. אך במיוחד, סיגריות פוגעות בריאות ובכלי הדם והלב. אפילו מעשנים וותיקים שיגמלו יחושו בשיפור ניכר. כמו כן, כדאי להימנע מעישון פסיבי, הוא מזיק לא פחות.

להקדים רפואה למכה, על ידי בדיקות תקופתיות

רופאים ממליצים בגיל מסוים להגיע לבדיקות תקופתיות. בדיקות דם, מדדי לחץ דם ובדיקות נוספות יאפשרו לכם לגלות חריגות לא רצויות. כאשר תישארו עם היד על הדופק, תוכלו לשמור על הלב ואף לשקם נזקים שכבר התגלו.

Exit mobile version