Site icon מקומון רמת גן

כיצד לבחור סיר לחץ ?

בקצב החיים התובעני והעמוס רבים מחפשים לקצר ולמקסם את תהליכי הבישול וליצור ארוחות מהירות. סיר לחץ מהווה פתרון נפלא להכנת ארוחות זריזות מבלי להתפשר על האיכות וטעם.


מדובר בסיר המגיע עם מכסה אטום ווסת לחץ שתפקידו לשחרר אדים בדרך מפוקחת ומבוקרת ולמעשה מעלה את נקודת הרתיחה והטמפרטורה של המים בסיר וכך החום הגבוה מאיץ את תהליך הבישול של המזון. 

בלי לחץ – הסיר שעושה את העבודה
באמצעות סיר זה ניתן לעיתים גם לדלג על תהליך ההפשרה ובשל השיטה הייחודית של הבישול סירים אלה משתמשים בכמות נוזל מעטה יחסית כך שהם גם יעילים בשמירה על הוויטמינים והמינרלים והרכיבים המזינים של המזון.
מעבר לכך, החום הגבוה מחסל מיקרואורגניזמים מזיקים כך שהוא יכול לשמור על מזון בריא יותר גם מהבחינה הזאת.
כמו כן, סירים אלה יעילים יותר בשימוש באנרגיה ומשתמשים בפחות גז או חשמל (תלוי בסוג הכיריים) ובפחות מים. כלומר, באמצעותו ניתן לחסוך גם בחשבון החשמל וגם בחשבון המים.
מוצר זה מצוין לאנשים עסוקים או למי שמבשל כמה מנות בו זמנית ומעוניין שלפחות מה שבסיר לחץ יתבשל במהירות. למעשה, סיר לחץ מומלץ מבשל מהר יותר בכ-70% מהשיטות המסורתיות

איכות וביצועים מרשימים לבשלנים העסוקים
סיר זה מתאים למגוון מצבים ולמגוון מנות ומטעמים מבישול של קטניות, אורז, פולנטה, קארי, שעועית, חומוס, עוף, ירקות, דרך מרקים ועד צלי. תוך מספר דקות מאכלים אפילו מורכבים יהיו מוכנים והוא נחשב למוצר רב תכליתי ושימושי להפליא.
קיימים דגמים מסוגים שונים לרוב העשויים מחומרים כמו אלומיניום או נירוסטה. שתי מתכות עמידות מאוד, שמאפשרות מוליכות חום גבוהה כולל פיזור אחיד ושווה של החום וכן בעלות עמידות מרשימה ותוחלת חיים ארוכה שקל לתחזק ולנקות. הדגמים העדכניים מצוידים בשלוש שכבות וידיות ארגונומיות נוחות לשימוש ואחיזה ובעלי פעולה שקטה כך שהמוצר אינו רועש ואלה גם מצוידים במכסה קל לתפעול שניתן לפתוח ולנעול על ידי סיבוב ביד אחת בצורה מאובטחת.

קרדיט תמונה: pixabay



כיצד לבחור את הדגם הנכון עבורכם?
חשוב מאוד לבחור מוצר שמגיע עם מערכת או מנגנון בטיחות הכולל נעילה המונעת הצטברות לחץ לאבטחת הסיר וכן מכסה עם שסתום שמאפשר שחרור מהיר של אדים. שימו לב גם לגודל המוצר לפי הכמות שתרצו לבשל במיוחד לפי מספר הסועדים כשלרוב משפחות בוחרות סיר בגודל של 7 ליטר, גודל פופולארי שיכול לשרת משפחה ממוצעת בצורה אופטימאלית ולמקסם את תהליך הבישול מבחינת כמות ומשך זמן ההכנה.
ישנם שני סוגים של סירי לחץ: מוצר חשמלי ומוצר לכיריים כאשר לדגם החשמלי תכונות אוטומטיות ומנגנון חימום מובנה וטיימר דיגיטלי לוויסות הלחץ והחום בדרך האופטימאלית והדגמים לכיריים דורשים את מקור החום – הכיריים ויש לפקח על תהליך הבישול עמם.
כך או כך, העדיפו דגם מומלץ ממותג מוביל ומוערך, כזה אשר מגיע מלכתחילה עם שסתום ייעודי לשחרור האדים כאשר מגיע הלחץ האופטימאלי ובורר לחץ משולש שלמעשה מזהה לחץ גבוה, נמוך ושחרור מהיר.
שימו לב שישנם דגמים המשודרגים גם ברשת אידוי העשויה מנירוסטה שמאפשרת את הגבהת המזון בסיר פנימי ולמעשה מונעת מגע עם הנוזל בעת תהליך האידוי.
בכל מקרה, יש לקחת בחשבון שדגמים של סירי לחץ לרוב יקרים יותר באופן משמעותי מדגמים מסורתיים אבל ההשקעה משתלמת ובאה לידי ביטוי בחיסכון ארוך טווח של זמן, כסף (על חשבון גז ומים) ושמירה על ערכי המזון.
בצעו רכישה מאתר מוביל בתחום של רשת מוכרת ומותג ידוע ומוביל בתחומו של דגמים מובחרים שכוללים גם אחריות לבישול מהיר ובראש שקט. 

Exit mobile version