Site icon מקומון רמת גן

כיצד לאבטח משלוחי סחורה לחו"ל?

יצואנים רבים בישראל מתמודדים עם סוגיית המשלוחים של הסחורות שלהם לחו"ל, הן מבחינת עלויות הנקבעות לרוב על פי משקל נפחי והן מבחינת הכנת המשלוח, אריזת הסחורה על גבי משטחים ויישום פתרונות לאבטחת הסחורה בזמן המשלוח.

יש הבדל משמעותי בין שליחת חבילה אחת או מספר קרטונים לבין יצוא של משטח עמוס בסחורה. כאשר מכינים משטחים עמוסים בסחורות יש לאבטח את המטען באמצעות קשירה נכונה, כאשר אריזה נכונה מונעת חיובים מיותרים. חשוב לדעת כי חברת שילוח שמקבלת משטחים עם סחורות שלא נקשרו ולא הועמסו ונארזו נכון תדרוש ברוב המקרים חיובים נוספים. אם חברת השילוח לא יכולה להעמיס או לערום מעל המשטח מטענים נוספים היא תדרוש תשלום נוסף, אך אריזה נכונה יכולה למנוע זאת. כמו כן, היצואן מעוניין שהסחורה שלו תגיע ליעד בבטחה וללא פגיעות, לכן מעבר לסוגיית עלויות השילוח, יש לאריזה ולקשירה נכונה של משטחים באמצעות מכונה ייעודית יתרונות נוספים, בעיקר מניעת הפסדים כספיים, תלונות מצד הלקוחות בחו"ל, תביעות, פגיעה בתדמית היצואן ועוד.

פתרונות מקצועיים לאבטחת משלוחי סחורה לחו"ל

כיצד לאבטח משלוחי סחורה לחו"ל? תמונה: pexels

כל יצואן השולח סחורה לחו"ל חייב לדאוג לפתרונות אריזה מקצועיים ומתקדמים. אם היצואן מנהל עסק יחסית קטן וכמות הסחורות והמטענים שהוא שולח לחו"ל יחסית קטנה, באפשרותו לרכוש מכשירי וציוד קשירה ידניים שעלותם זניחה. אפשרות נוספת היא לשלם עבור שירות אריזה מקצועית הניתן על ידי חברות השילוח המובילות, אך בדרך כלל היצואן יעדיף לארוז ולאבטח את המשלוח בעצמו כדי להוזיל עלויות.

מכשירי אריזה ידניים לקשירת משטחים הם מותחן ידני לסרטי פלסטיק, צבת ייעודי לסרטי פלסטיק (לוחץ), מכשירי מתיחה לסרטי פלדה, מספריים קטנים או גדולים לגזירת סרטי קשירה מפלסטיק או פלדה. כמו כן, ניתן לרכוש מכשיר פניאומטי לקשירת משטחים באמצעות סרטי פלסטיק או פלדה, זהו מכשיר נוח לעבודה המבצע שלוש פעולות במכשיר אחד – מתיחת סרט הקשירה, הלחמה חזקה של סרט הקשירה וחיתוך מדויק.

ליצואנים בינוניים וגדולים מומלץ לרכוש מכשירים מתקדמים לקשירת משטחים ולאריזה מקצועית המבטיחה כי הסחורה תישאר במקומה לכל אורך הדרך הארוכה והממושכת ממפעלי הייצור עד ללקוח בחו"ל. חשוב לזכור כי המשטחים העמוסים בסחורה עושים דרך ארוכה, מפתח המפעל, דרך הובלה יבשתית למחסנים הלוגיסטיים של חברת השילוח והעמסה על אניות, ועד פריקת הסחורה בנמל הימי בחו"ל, הובלה למחסני המכס וחברת העמילות וכלה בהובלה היבשתית ללקוח בחו"ל.

לכן, ליצואנים המרבים לשלוח סחורה לחו"ל כדאי לרכוש מכשירי קשירת משטחים מחברה מקצועית ומובילה המתמחה ומספקת קשת מוצרים ומכשירים מתקדמים ופתרונות יעילים לתחום האריזה.  מכשיר איכותי ומקצועי לקשירת משטחים משולב בדרך כלל בסוף קו הייצור, יש מכונות לקשירה אנכית ומכונות לקשירה אופקית, עם או ללא הנחת פינות. אלו מכשירים מתקדמים, חלקם מסוגלים לזהות באופן אוטומטי את גודל ומאפייני המשטח המובל באמצעות מסוע למכשיר, ובאמצעות חיישנים ומנגנון חדיש המכונה מבצעת את הליך קשירת המשטח באמצעות סרטי פלסטיק או פלדה, בעוצמת מתיחה גבוהה וללא גרימת נזק לסחורה.

בהתאם לצורך ועל פי סוג הסחורה ורמת האבטחה הרצויה, כדאי גם לעטוף את הסחורה הקשורה והמאובטחת באמצעות ניילון נצמד או גלילי פלסטיק מיוחדים.

Exit mobile version