Site icon מקומון רמת גן

(כבר לא) שוקעים בזבל: העירייה הציבה פחים מוטמנים במספר מוקדים בעיר

עיריית רמת-גן ממשיכה ב-'מהפכה הירוקה' בעיר אותה מובילה הנהלת העיר בראשות כרמל שאמה הכהן. במסגרת המגמה הירוקה, הוצבו פחים טמוני קרקע בשכונת נווה יהושע שיתרמו לסביבה יעילה, ירוקה, נקייה ואסתטית בשכונה.

רמת-גן ממשיכה ב-'מהפכה הירוקה' בעיר בהובלת הנהלת העיר בראשות כרמל שאמה הכהן. במסגרת המגמה הירוקה, הוצבו פחים טמוני קרקע בשכונת נווה יהושע שיתרמו לסביבה יעילה, ירוקה, נקייה ואסתטית בשכונה. מלבד הפחים שהותקנו בשכונת נווה יהושוע, הותקנו פחים נוספים ברח' עוזיאל 36 וברח' ברוריה. התקנתם של הפחים טמוני הקרקע הינה מענה לבקשת התושבים ובעלי העסקים, שפנו לעירייה על מנת להרחיב את ימי  פינויי האשפה. הפתרון הירוק של הפחים המוטמנים יצמצם משמעותית את מפגעי התברואה בשכונות העיר.

"שטח אחסון עצום". הטמנת הפחים באדמה. צילום: דוברות עיריית ר"ג

פחים טמונים מביאים איתם יתרונות רבים התורמים לשמירה על סביבה נקייה וירוקה. יחסית לפח האשפה המוכר לנו נפחו של פח מוטמן הוא גדול יותר ושטחו מעל פני האדמה קטן יחסית לפח הרגיל ומבנו הוויזואלי ניתן להתאמה עם הסביבה. בנוסף, הפח המוטמן באדמה איננו מאפשר גישה לבעלי חיים ובכך מונע מפגעי ריח.

יתר על כן, מדובר בפתרון חסכוני לעירייה ולציבור שכן פינוי הפחים החדשנים אינו מצריך שימוש בצי רכבים חדש, החלפת משאיות או עגלות אשפה. מערך פינוי הפחים החדש צפוי לקצר את זמני הפינוי ברחובות ובכך להקל על עומסי התנועה בעיר.

ארובת הפח לתוכה זורקים העוברים והשבים את הפסולת גלויה לעיניהם, בעוד ומיכל האצירה עצמו מוסתר לחלוטין מתחת לקרקע. בכך, תופסים טמוני הקרקע שטח עירוני קטן יחסית, על אף הנפח הגדול של המכלים, ומאפשרים מעבר בטוח להולכי הרגל ולמשתמשי המתקן, ללא כל זליגת אשפה לרחוב וללא כל הפצת ריח.

נראה כמו פח רגיל, אך מסתיר מיכל אחסון ענק מתחת לפני הקרקע. הפחים החדשים. צילום: דוברות עיריית ר"ג

חברת המועצה ומחזיקת התיק לקשרי קהילה, הגר יעקב: "רמת גן ממשיכה להוביל את המהפכה הירוקה בעיר. הפחים, שיחליפו את "הצפרדעים" הירוקות הן פתרון מתוחכם שמונע מפגעים של של לכלוך וריח בשכונת נווה יהושוע. כתושבת השכונה, ראיתי כיצד פעם אחר פעם הפחים המסורתיים אינם נותנים מענה מספיק וכעת נוכל ליהנות מפתרון אקולוגי מתקדם ומסביבה נקיה ומזמינה".

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת-גן מובילה מהפכה סביבתית בעיר ופועלת ימים כלילות בכדאי לשפר את חזות פני העיר תוך שמירה על איכות הסביבה. הפחים מאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת לייעול מערך פינוי האשפה, כזו שתעזור במניעת מטרדים תברואתיים לתושבי השכונה. המגמה הירוקה למען רווחת התושבים, תמשיך לצבור תאוצה והשפעתה תורגש בכלל השכונות בעיר".

Exit mobile version