Site icon מקומון רמת גן

כאבי רגליים – גורמים, אבחנות, טיפול ותמיכה

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שימושי על סוגי כאבי רגליים נפוצים, על הגורמים שמובילים אליהם וכן על טיפולים יעילים שיסייעו בהפחתת הכאב או במניעתו.

כמה מילים על כאבי רגליים

כאבי רגליים יכולים להיגרם ממגוון רחב של סיבות אפשריות. ישנם מקרים של מבנה לא תקין של הרגל הגורם לכאבים לאורך זמן, לעומת מקרים של חבלה פתאומית או תנועה לא נכונה אשר יוצרות כאב נקודתי. בנוסף, בדומה לבעיות גב, גם כאבי רגליים יכולים להיגרם כתוצאה מהצטברות של עומס יתר על הרגליים, שימוש לא נכון בהן לאורך שנים וכדומה.
בהרבה מהמקרים של שברי מאמץ, השברים יופיעו ברגליים.

כאב ברגליים נפוץ במיוחד באזור כף הרגל, כלומר העקב, האצבעות, סוליית כף הרגל והקרסול, אך הכאבים יכולים להתפרץ גם בכל חלק אחר של הרגל.

הכאבים ברגליים עשויים להופיע גם בעת מאמץ וגם בעת מנוחה, ויכולים להיות כרוניים או זמניים אותם ניתן לרפא באופן מלא.
מרבית כאבי הרגליים נפתרים בעזרה של התנהלות נכונה, טיפול מתאים ושימוש באביזרים אורטופדיים במקרה הצורך.

אבחנות נפוצות

ישנם מספר גורמים לכאבי רגליים אשר נחשבים לנפוצים יותר. אחד מהם הוא דלקת בעקב, הידועה בשם דורבן. הדלקת יכולה להופיע כתוצאה מנעילה של נעליים לא איכותיות ומפעילות גופנית מאומצת או לא נכונה.

לעיתים, אנשים הסובלים מכאבי גב כרוניים מגיעים למצב בו הכאבים מקרינים גם לרגליים. נדגיש כי מצב זה מחייב פנייה לרופא שכן הוא יכול להעיד על בעיה חמורה יותר או על סיכוי לאירוע מוחי או התקף לב.

צילום: מרים אלונסו

גורם נוסף הוא כתוצאה ממחלות בכלי הדם, מה שעלול לגרום להיצרות של כלי הדם ובעיות בזרימה של הדם לרגליים. בחלק מהמקרים מדובר בתסמין של טרשת עורקים.

טיפול בכאבי רגליים

במידה ואתם חשים התחלה של כאב רגליים, מומלץ כשלב ראשוני לנוח תוך הרמה של הרגל הכואבת. ניתן גם לקרר את האזור וליטול משככי כאבים ללא מרשם.

יש לפנות לרופא באופן מיידי במקרים הבאים : הכאבים הינם חריפים במיוחד, אתם סובלים מסוכרת, הכאבים גורמים לחוסר יכולת לדרוך על הרגל כלל, הכאב נגרם כתוצאה מתאונה או פציעה, הרגל מתנפחת או מאדימה, הכאבים מלווים בחום או שנשמעים קולות נקישה בעת תנועה בכף הרגל.

במידה והכאב אותו אתם חשים לא נכלל במקרים המפורטים לעיל, מומלץ לפנות לרופא רק במידה והכאבים נמשכים מעל שבוע, על מנת לאפשר אבחון וטיפול מותאם.

כאמור, ישנם 2 סוגים עיקריים של כאבי רגליים – כאבים כרוניים וכאבים זמניים. כאשר מדובר בכאבים כרוניים, עיקר הטיפול מתמקד בהקלה על הכאב על ידי מנוחה ונטילה של משככי כאבים. ניתן לשלב טיפול פיזיותרפי או אביזרים אורטופדיים על פי המלצת הרופא.
כאשר מדובר במצב של קריעה ברצועות, בגידים ובדורבן העקב, ניתן לטפל בגלי אולטרסאונד.

אביזרי עזר

ישנם מספר אביזרים אשר נועדו להקל על הכאבים, הנקראים אביזרים אורטופדיים. חלק מן האביזרים נועדו למקרים ואבחונים ספציפיים, כגון מכשור איווה ברייס אשר נועד לטיפול בבעיה של קלאב פוט, וחלקם נועדו למגוון רחב יותר של גורמים, כגון מדרסים. חלק מאביזרי העזר, כדוגמת סדים למיניהם או רצועות ייעודיות, דורשים התאמה אישית במקום.

Exit mobile version