Site icon מקומון רמת גן

ירקות ישירות מהחקלאי – הטרנד החדש שסוחף את הישראלים

בעשור האחרון החל טרנד חדש בישראל למכירת תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית ישירות מהחקלאי, ללא פערי תיווך ובלי כל שרשרת האספקה וההפצה הגורמת למחירי הירקות והפירות להתייקר. גם אתם כבר התחלתם לקנות ירקות ישירות מהחקלאי?

אם בתחילת הדרך ניתן היה לקנות ירקות ופירות טריים וישירות מהחקלאי רק בשווקים מקומיים שהתקיימו בדרך כלל פעם בשבוע, כיום כל אחד יכול למצוא שוק איכרים במרחק קצר יחסית מהבית, וליהנות מתוצרת חקלאית משובחת ואיכותית, לעתים במחירים נמוכים ממחירי הירקות והפירות ברשתות השיווק ובמכולות השכונתיות.

ירקות מהשדה ישירות לצלחת

רוב הירקות והפירות עוברים מסע ארוך ומייגע מהרגע בו הם נקטפו בשדה ועד למקרר או לצלחת של הצרכן הסופי. לאחר קטיפת הירקות בשדה מעבירים אותם למחסן לוגיסטי לצורך מיון והחל משלב זה הירקות נמצאים בקירור כדי להאריך את חיי המדף שלהם. כאשר רוכשים ירקות טריים ישירות מהחקלאי, אין צורך בתהליכי קירור לכן רוכשים תוצרת חקלאית איכותית וטרייה, ולא ירקות שנקטפו לפני מספר ימים ועברו מהשדה למחסן, לאחר מכן למחסנים של המפיצים השונים ומשם למרכזי הלוגיסטיקה של רשתות השיווק ורק אז לסניפים השונים ברחבי הארץ.

פירות או ירקות ישירות מהחקלאי. צילום: Pixabay

חשוב לזכור כי מחירי הירקות בישראל עלו בשנים האחרונות בגלל יוקר המחיה וחוסר היעלות של מרכזי ההפצה של התוצרת החקלאית. למעשה, הירקות שאנו רגילים לקנות ברשת השיווק המועדפת עלינו עוברים מספר ידיים, וכך המחיר מתייקר באופן משמעותי. לכן, כדאי לדעת כי אפשר להזמין ירקות ישירות מהחקלאי בשוק איכרים קרוב לבית או לעבודה. כך אפשר לחסוך עלויות וליהנות מירקות מובחרים וטריים שנקטפו באותו יום בשדה, בלי פערי תיווך מיותרים ובלי להסתפק בירקות שעברו קירור ותהליכים נוספים להארכת חיי המדף שלהם.

שוק איכרים – מרכז קולינרי קרוב לבית

באירופה ובאמריקה הצפונית נהוג לרכוש את הירקות והתוצרת החקלאית בשווקים מקומיים בהם החקלאים מוכרים ישירות ללקוחות. בעבר הלא רחוק, רוב הישראלים רכשו ירקות ופירות רק בשוק העירוני, ובכל יישוב גדול היה לפחות שוק אחד, למשל שוק תלפיות בחיפה, שוק מחנה יהודה בירושלים וכדומה. עם השנים רשתות המזון הגדולות השתלטו על מרכזי ההפצה של התוצרת החקלאית והציבור הישראלי החל לרכוש את מוצרי המזון והירקות תחת קורת גג אחת ולא לפצל בין קניית ירקות ופירות לקניית בשר, גבינות, לחם וכדומה.

כיום, הטרנד החדש הוא לרכוש את הירקות בשוק מקורה וקרוב לבית או באמצעות קניית הירקות באתרי מכירה של חקלאים. חוויית הקניות בשוק איכרים מלהיבה ומרגשת, לכן רבים רוכשים את התוצרת החקלאית בשוק, כך הם נהנים מירקות מעולים וטריים, ומחוויה קולינרית ייחודית.

בנוסף, בשוק איכרים יש דוכני מזון וחנויות שונות ומגוונות, לכן תחת קורת גג אחת אפשר לקנות מוצרים שונים לבית, למשל תבלינים טריים, מאפים איכותיים, בשרים משובחים, דבש בריא ישירות מהחקלאי, מוצרי חלב וגבינות משובחות מתוצרת הארץ ומיבוא, ושלל מוצרי מזון נוספים באיכות גבוהה ובמחירים משתלמים.

Exit mobile version