Site icon מקומון רמת גן

יריד שבת במרום נווה

יוזמה של תושב רמת גן יואל אשכנזי משכונת מרום נווה גרמה לרמת גן להתחבר למיזם השבת העולמית באמצעות יריד שבת מקומי קרמה עור וגידים. יחד עם המחלקה למורשת ישראל לבשה שכונת מרום נווה אווירת שבת שיחד עם צולנ'ט,  דוכן 'הפרשת חלה' אלף נרות שבת ועוד…

 

40 הפרשות חלה ומאות נשים שחזרו הביתה עם בצק חלה מוכן לאפיה בתנור ו140 קילו בצק אשר חולקו בתוך שעתיים זה ההישג של יוזמי "יריד השבת" שהתקיים לראשונה בשכונת מרום נווה ברמת גן. לא פחות עמוסים היו דוכני החמין והקוגל שנהנו מביקוש מוגבר של 1350 תושבים רעבים.

אלף נרות שבת עם נוסח הברכה והתפילה להדלקת נרות בעיצוב מיוחד לכבוד היריד חולקו למבקרים והכל חינם אין כסף במסגרת מיזם השבת העולמית המבקש לחבר באהבה יהודים מרחבי העולם ליתרונות שמירת השבת אליו חברה המחלקה למורשת ישראל בעיריית רמת גן בהנהלת טוביה עזורי ובראשות חבר מועצת העיר, חיים גלרמן.

100 ילדים קיבלו 100 בלוני הליום – כנגד 100 מדינות שמתאחדות יחד עם קהילותיהם בפרויקט השבת העולמי 2017 !! כל ילד כתב משהו אישי על פתק שחובר לבלון, ונבחרי העירייה סגן ראש העיר, אביהוא בן משה  וחבר מועצת העיר ויו"ר המחלקה למורשת ישראל, חיים גלרמן הובילו את הפרחת הבלונים ביחד עם 100 הילדים כאשר ברקע מעגל מתופפים מקפיץ את הקהל.למיזם סייע שת"פ בין הקהילות הרמת-גניות, בית הכנסת 'נוסח אשכנז' – מרחוב ההלכה, בית הכנסת מרום נוה, וישיבת ההסדר ישיבת רמת גן.

אשכנזי שארגן את הפרוייקט עם רעייתו דבי אמר:"במרום נוה, כל הסגנונות כל הצבעים כל הקצוות היינו ביחד. חיפשנו את המאחד וויתרנו רק לקצת זמן על המפריד. תודה רבה לכל המתנדבות והמתנדבים שהפעילו את הדוכנים השונים ביריד וקיבלו בחמימות את המון המבקרים.ומעל הכל תודה לבורא עולם שנתן לנו את יום השבת… וגם פינק אותנו עם מזג אויר יפה ביום שישי".

חמין במרום נווה צילום המחלקה למורשת ישראל
יריד שבת במרום נווה.צילום המחלקה למורשת ישראל
יריד שבת בשכונת מרום נווה ברמת גן צילום המחלקה למורשת ישראל
Exit mobile version