Site icon מקומון רמת גן

ינאי בן ה-4 יצא לרחוב וגייס למעלה מ-70 ארוחות לנזקקים

צילום: חן טיפלצקי

ינאי טיפלצקי בן ה-4 מרמת גן, גדל בבית עם מעורבות חברתית גבוהה ולמד שאף פעם לא מוקדם מידי כדי להתחיל ולעשות טוב. אז השבוע הוא ניצל את ימי הסגר כדי להקים ברחוב דוכן תכשיטים שהכין ולגייס תוך זמן קצר מאות שקלים לטובת הצלת מזון.

ינאי טיפלצקי, בן 4, גר ברמת גן עם אימו חן אביו צח ואחיו הקטן נבו. על אחריות חברתית שמע ינאי רבות מאביו שפעיל חברתית ועובד בתחום הקיימות כך שבעיניו היה זה אך טבעי לנצל את הזמן שהוא נשאר סגור בבית על מנת להכין בעזרתה של אימו "תכשיטים", שרשראות ומחזיקי מפתחות ולמכור אותם בעלות של 1 ₪ לפריט בדוכן נתכשיטים שהקים בשכונת מגוריו נווה יהושוע.

המעשה הטוב התפרסם במהירות ברחבי השכונה ותוך שעה נרכשו כל התכשיטים וגויסו למעלה מ250 ₪, כאשר כל 3.5 ₪ = ארוחה לנזקק, שתסופק באמצעות ארגון לקט ישראל.

בימי שגרה לקט ישראל הוא ארגון הצלת המזון הגדול בארץ, המפעיל כיום מרכז לוגיסטי גדול ומעסיק למעלה מ-100 עובדים ועשרות אלפי מתנדבים. בשנת שעברה הציל לקט ישראל כ- 2.2 מיליון ארוחות מבושלות מבסיסי צה"ל, בתי מלון, חברות הסעדה ועוד, וכ-15.5 אלף טון ירקות ופירות הנאספים כתרומת עודפים מחקלאים. עודפי המזון הועברו ל-175,000 נתמכים מדי שבוע, באמצעות כ-200 עמותות בכל רחבי מדינת ישראל.

ינאי בדוכן שהקים. צילום: חן טיפלצקי

מאז החל המשבר מחלק הארגון כ-60% יותר פירות וירקות וכ-50% יותר ארוחות מבושלות מתקופות מקבילות בשנה שעברה, ישירות לבתי הנתמכים שאינם יכולים לצאת מביתם. הארגון עובד עם כ-340 ארגונים ורשויות מקומיות (לעומת 200), והחזיר לעבודה כ-7 חברות הסעדה שהוציאו את עובדיהן לחל"ת ולא פיטר או הוציא את עובדיו לחל"ת.

מתחילת המשבר ועד היום הארגון רכש וחילק ישירות לבתיהם של האזרחים הנתמכים (בעיקר קשישים) למעלה מ-1,100,000 ארוחות מבושלות והציל וחילק למעלה מ-7,500,000 ק"ג תוצרת חקלאית. על פי הערכות בלקט ישראל, שווי המזון שיחלק הארגון עד סוף 2020, "שנת הקורונה", מוערך בעלות של כ-200,000,000 ₪.

Exit mobile version