Site icon מקומון רמת גן

ייפוי כוח מתמשך לכל גיל / עצה משפטית

הכלי המשפטי של ייפוי כח מתמשך בא להחליף את מה שהיה נקרא בעבר 'בקשות לאפוטרופסות' והוא נכנס במסגרת תיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות שעודכןו בחוק באפריל 2016.

בעבר, אם אדם היקר לנו נקלע לא עלינו למצב בו לא יכול היה, מכל סיבה שהיא, גופנית או נפשית, לקבל החלטות עבור עצמו, היה עלינו לעבור את תהליך מעט מייגע שכלל את הצורך לגשת לעובדת סוציאלית או לפסיכו-גריאטר, לקבל מהם חוות דעת כי אחד מהורינו או כל קרוב משפחה אחר אינו כשיר לקבל החלטות.

לאחר קבלת חוות הדעת היה עלינו להתרוצץ לבית המשפט לענייני משפחה באיזור מגורינו. לאחר מכן היינו צריכים להמתין לקבלת עמדה של היועץ המשפטי של משרד הרווחה במטרה שיתן חוות דעת האם אנו אכן יכולים להתמנות כאפוטרופסים.

אם כן, המצב בעבר לפני תיקון 18 גרר לא רק ריצות בין הגופים הבירוקרטיים השונים אלא עורר חילוקי דעת בין בני משפחה בשאלה מי ימונה לאפוטרופוס עד כדי מצב בו בני המשפחה בעצמם הגישו תביעות הדדיות האחד כנגד השני וכל זה תוך כדי שקרוב המשפחה האומלל מחכה שמישהו יעזור לו. לא נעים.

כאמור, עם התיקון לחוק ב-2016, העניין הזה נגמר והיום אנחנו יכולים וצריכים לקחת את עתידנו בידיים ולהחליט מי יהיה נאמן עלינו וכיצד יתנהלו עניינו האישיים הרכושיים והגופניים כשכבר לא נוכל להחליט בעצמנו.

צילום: unsplash

מטרתו של תיקון 18 לחוק האפוטרופסות היא שבמצב בו אדם הופך להיות תלוי בזולת עד כדי אי יכולת לקבל החלטות בעצמו ייכנסו כמעט אוטומטית ההנחיות שהוא נתן בטרם הפך להיות נתון לחסדי זולתו. ייפוי כח מתמשך הוא כלי לתכנון עתידי במסגרתו הממנה מחליט מי ינהל עבורו את ענייניו כשלא יהיה מסוגל לעשות זאת בעצמו וגם מחליט באישה אופן הדבר ייעשה. ייפוי כח מתמשך הוא כלי הסכמי פשוט שאינו מערב את בתי המשפט שכן כל שנידרש לעשות הוא לגשת לעורך דין ייפוי כח מתמשך אשר עבר את ההכשרה והוסמך לערוך ייפוי כח מתמשך ומכאן ואילך עורך הדין עושה בעבורכם את העבודה וזאת כמובן לאחר שישב איתכם והבין את מלוא צרכיכם. ניתן גם להחליט מראש כי אנו רוצים לערוך ייפוי כח מתמשך רק לעניינים רפואיים ואז להחליט מראש על המנגנונים הרפואיים השונים שיופעלו אם חלילה תגיעו למצב הדורש זאת.

לסיכום מדוע כדאי לערוך ייפוי כוח מתמשך כבר עכשיו?

  1. הוא הופך את החיים שלך ושל בני המשפחה היקרים לקלים ופשוטים יותר. במקום להתרוצץ בין בתי המשפט הם יכולים להקדיש לך תשומת לב. אם חלילה מתרחש אירוע ניתן בלחיצת כפתור למנות את מיופה הכוח.
  2. אם מתרחש אירוע חשוב להתקשר אל עורך דין ייפוי כח מתמשך שערך את הייפוי כוח המתמשך והוא כבר יידע כיצד לפעול.
  3. אין חילוקי דעות בין בני המשפחה והילדים והדודות הכל ברור מראש כי אתה עשית זאת.
  4. הכי חשוב. המחוקק נתן לנו זכות נהדרת להחליט בעצמנו על חיינו קחו את הזכות הזאת עשו לעצמכם ייפוי כח מתמשך השקט שזה יעניק לכם שווה כל שקל.
Exit mobile version