Site icon מקומון רמת גן

ייעוץ זוגי, אל תמהרו לפרק את החבילה…

צילום: עמיעד טאוב

יש כאלה המאמינים, כי כאשר אוהבים, חייבים לחשוב ולחוש אותו הדבר ולהיות יחד כל העת. כאשר מדובר על מערכת יחסים בריאה בזוגיות, אין זה כך, בני הזוג, לומדים לבנות לעצמם עולם שלהם וחוויות נפרדות כאשר במרבית המקרים חשוב לשמור על המרחב האישי, על מנת לנהל יחסים בריאים. חשוב, כי שמירה על החלקים האישיים של כל אחד מבני הזוג, לא יהווה לאיום על בן או בת הזוג ועל הזוגיות שלהם יחד.

אין זוג, כמעט, אשר אינו חווה שחיקה בחיי הנישואין – שנים מרובות יחדיו, בעיות כלכליות, גידול ילדים וקשיים נוספים אחרים והרגל שנשאר סטטי. במקרים אלה, כדאי לא למהר ולפרק את החבילה, כי אם להגיע אל ייעוץ זוגי מקצועי מתאים, אשר יעניק כלים נכונים לריענון חיי הזוגיות. יש זוגות שאינם מדברים פתוח וזה מה שיוצר משקעים ביניהם, טיפול זוגי, הוא זה שיקנה להם את הפתיחות והדיבור על מה שמפריע להם בכל רגע נתון.

הימנעות ממשבר זוגי קיים ועתידי

באמצעות ייעוץ וטיפול זוגי מתאים ניתן בהחלט למנוע מבעוד מועד מצבים של משברים בהווה ובעתיד. ניתן למצוא כלים לטיפול בחולשות וחוזקות של בני הזוג וכן, בעיות שצצות במהלך הקשר בין הזוג. עבודתו של הגורם המקצועי במהלך הטיפול מול בני הזוג תהיה בעיקר על תקשורת הדדית משותפת, אשר תהיה בונה ומבוססת על עקרונות של פתיחות ופשטות. ניתן גם להוביל את ניהול הקשר בצורה מושכלת ונבונה ובכך להימנע ממחלוקות, מאבקי כוחות ואפילו ניתן יהיה לשקם קשרים שעברו משברי אימון שונים, כגון התנהלות כספית שנסתרת מעיני בן או בת הזוג, בגידה וכדומה וכן, חיי אינטימיות שנפגעו כתוצאה ממשברים אלה.

פנייה לייעוץ זוגי – מתי ואיך?

מריבות, הן "הפלפל" בחיי הזוגיות, וזהו חלק בלתי נמנע מכל קשר זוגי. כל בני הזוג, מגיעים מרקע שונה, אמונות אחרות, ערכים, דפוסים רקע משפחתי מאחר וכן, תרבות אחרת. יש לציין, כי לא כל מריבה בין בני זוג, עשויה להיות שלילית, בהרבה מקרים, מריבה זו או אחרת, עשויה להראות דווקא אכפתיות האחד מהשנייה. גם משבר בזוגיות פרק ב' מגיע מהר ממה שציפינו, מדובר על אתגר שהוא אינו פשוט. ריבים מגיעים מהר מאוד, במיוחד, כאשר העבר הכושל והמכאיב מהזוגיות הקודמת מלווה הרבה בני זוג שנישאו בשנית.

יש להיות ערניים מתמיד ולפנות לייעוץ, כבר בשלב ההתחלתי של המשבר, בכדי להוריד מכם את מטעני העבר. ישנם מעט זוגות, אשר למדו מחיי הנישואין הקודמים ומשנים את גישתם, תוך רצון מוחלט ותקווה מלאה להצליח בנישואין החדשים.  יש לציין, כי בזוגיות פרק ב', בני הזוג יהיו חייבים לפתח התבוננות  פנימית ואמיצה, בכדי להבין מה הגורמים שהביאו אותם לזוגיות החדשה וכמה זוגיות זו, משרתת אותם נכון להיום.

ייעוץ זוגי הינו מקצוע לכל דבר בימנו, עולם ומלואו אשר דורש מיומנות, ניסיון ויכולות מקצועיות רבות ומגוונות ובהתאם לכך מיועד למטפלים מומחים ולכן, יש לבחון היטב את הבחירה בגורם המטפל בהתאם להמלצות שונות, מידע אודות ניסיונו וכן התרשמות אישית והדדית משיחת הכרות – חיבור ראשוני מוצלח יכול להוות את המפתח שלכם לעתיד ורוד וחיי זוגיות מוצלחים ומאושרים, כמו שתמיד ביקשתם לעצמכם.

Exit mobile version