Site icon מקומון רמת גן

ייבוא וייצור בסין ב2020 – מהן המגבלות, והאם כדאי לייבא לבד?

תקופת הקורונה משפיעה על חיינו במגוון דרכים, עלינו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסכה ועוד. בצל משבר הקורונה נוצרו בעיות חדשות גם בתחום היבוא, לא מעט יבואנים מתקשים לאתר יצרנים בסין בגלל ענייני סגר ובעיות זמינות של עובדים וחומרי גלם, וקשה לדאוג לשילוח אווירי בגלל סגירת השמיים, לכן זמני ההמתנה עד קבלת הסחורה מסין הם ארוכים מאוד.

יחד עם זאת, רוב המפעלים בסין חזרו לעבודה כמו בשגרה הרגילה, גם הביקוש למוצרי צריכה הולך וגדל בקרב הישראלים, לכן אפשר לייבא פריטים שונים גם בתקופת הקורונה אך יש להתאזר בסבלנות ומומלץ לפנות לחברה המתמחה ביבוא מסחרי ופרטי מסין כדי להפחית סיכונים ולנהל את הייצור והשילוח על ידי צוות מקומי.

מהן הבעיות העיקריות בתהליכי הייצור והיבוא מסין בתקופת הקורונה?

נגיף ה-Covid-19 החל בעיר ווהאן שבסין, זהו אזור עצום ובו מפעלי תעשייה רבים וחברות רבות המתמחות ביצוא ובשיווק מוצרים שונים. אזור המסחר בווהאן ידוע היטב לישראלים מאחר וניתן להזמין מהספקים המקומיים גם כמויות קטנות יחסית.

עם התפשטות נגיף הקורונה בסין הוחלט על עוצר כללי באזורים שונים במדינה העצומה בגודלה, מפעלים רבים נסגרו לשבועות ממושכים, וכל ההזמנות בוטלו או נדחו למועד מאוחר יותר. במקביל, נגיף הקורונה החל להתפשט בכל העולם, לרבות ישראל, וגם אנחנו חווינו תקופה של סגר והגבלות רבות, והשמיים נסגרו כמעט לגמרי. הקורונה בשילוב סגירת מפעלי הייצור וסגירת השמיים, כמו גם החשש הכלכלי של רבים באוכלוסייה, כל אלו ועוד גרמו לבעיות אספקה ממפעלי היצור ומהספקים הסיניים.

מכולות מסחר לסין. צילום: ליברשוט

מעבר לבעיות הייצור במפעלים השונים ברחבי סין, נוצר קושי מוחשי לשלוח את הסחורה לישראל. לכן החלו זמני המתנה ארוכים עד קבלת המשלוחים והסחורה המיובאת מסין, כמו כן המפעלים בסין לא חזרו לפעילות מלאה וחלקם מתקשים לספק את הסחורה בזמן. בעיות הזמינות והתרבות השונה של אנשי העסקים בסין מחייבים אותנו למצוא פתרונות יצירתיים, לכן בתקופה מאתגרת כמו עכשיו כדאי לאתר ספקים אמינים ולייבא את הסחורה מסין רק בעזרת חברה המתמחה בכך, חשוב לוודא שיש לחברה שלוחות בסין במיקומים המרכזיים והחשובים ביותר.

מהם הסיכונים למי שמנסה לייבא מסין לבד?

אמנם, כל אחד יכול לבצע יבוא מסין, אפשר לאתר ספקים סיניים באמצעות האינטרנט, לרכוש ישירות מהם סחורה ומוצרים מגוונים, אך חשוב להיות מודעים לסיכונים. בתקופת הקורונה ישנם סיכונים נוספים מעבר לרגיל, לכן אם בשגרה חשוב להיזהר מספקים סיניים מפוקפקים ויש להכיר את התרבות העסקית ולבזבז הרבה זמן בביורוקרטיה, בקרת איכות וניהול המשלוחים, הרי בתקופת הקורונה יש להתמודד עם סיכונים נוספים כמו משלוחים שנעלמים, קושי למצוא טיסה פנויה, משרדי ממשלה מושבתים, בעיות זמינות ועוד.

לסיכום, בתקופת הקורונה מומלץ לייבא מסין רק בעזרת חברה מקצועית ומנוסה עם צוות מקומי באזורי המסחר המובילים בסין.

Exit mobile version