Site icon מקומון רמת גן

יועץ משכנתאות של הבנק או יועץ פרטי – איך מחליטים?

יועץ משכנתאות פרטי הוא מקצוע חדש יחסית, שצמח בהתאם לביקוש מהשטח, בעקבות התפתחות מודעות הציבור לנושאים כמו ריבית ומדדים שונים, אותם יש לשלם בתמורה למשכנתא.

אבל הרבה אנשים עדיין לא מבינים מה ההבדל בין יועץ משכנתאות פרטי לבין יועץ משכנתאות של הבנק והאם יש עדיפות לאחד מהם?

תפקידיו של יועץ משכנתאות

יעוץ משכנתאות הוא תחום שאינו נתון תחת פיקוח מסודר ולכן, גם אין ממש לימודים מסודרים כדי לקבל תעודה פורמלית ורישיון לעיסוק בתחום. למרות זאת, רוב יועצי המשכנתאות בארץ פועלים ברמה מקצועית מאוד, לפי הגדרות די ברורות של התפקיד:

  1. בדיקת התאמה של העסקה ליכולת הכלכלית שלכם
  2. בניית תמהיל משכנתא מדויק מותאם אישית
  3. ניהול מו"מ עם הבנקים לקבלת ריביות נמוכות
  4. ליווי בתהליך לקיחת משכנתא
  5. ליווי לאחר לקיחת משכנתא

אז אם הגדרת התפקיד כה ברורה, מה ההבדל בעצם בין יועץ משכנתאות של הבנק לבין יועץ פרטי?

ייעוץ משכנתאות חינמי בבנק או ייעוץ פרטי בתשלום

כמו בתחומים מקצועיים רבים, המחיר הוא דווקא לא השיקול הכי חשוב שאתם צריכים לעשות. גם שירות שניתן בחינם, עשוי להיות פחות משתלם עבורכם בטווח הארוך ותחום ייעוץ משכנתאות אינו יוצא דופן.

מחויבות

יועץ משכנתא פרטי מחויב אליכם באופן בלעדי – כי אתם הלקוחות הישירים שלו. אתם משלמים לו ולכן יש לו אינטרס מובהק לפעול לטובתכם.

לעומת זאת, יועץ של הבנק מחויב ללקוח משלם אחר – הבנק. לעיתים קרובות קיימת התנגשות אינטרסים של הבנק ושל לוקחי המשכנתא. אז אתם כבר מנחשים טובתו של מי עומדת לנגד עיניו של יועץ בנקאי? (רמז – לא שלכם).

תמונה: Depositphotos

בניית תמהיל מותאם אישית

זהו אחד האלמנטים הקריטיים בלקיחת משכנתא וצריך יועץ מקצועי כדי ליישם אותו, אבל יועץ משכנתאות של הבנק הוא לרוב אדם עסוק מאוד, שאין לו זמן פנוי לתכנן תמהיל מדויק לכל לקוח שלוקח משכנתא ולכן גם אינו יכול ממש להקדיש את הזמן הדרוש לכך.

לעומת זאת, בניית תמהיל מותאם אישית הוא אחד התפקידים העיקריים של יועץ משכנתאות פרטי.

ריביות ואינטרסים

בחזרה לנושא התנגשות אינטרסים – בואו נדבר רגע על ריביות. יועץ משכנתא של הבנק עובד עבור הבנק ולכן פעולה כנגד האינטרס הכלכלי של הבנק אינה אתית מבחינתו. אז אם אתם צריכים מישהו שיתמקח עבורכם על הריביות – זה כנראה לא יהיה היועץ של הבנק.

לסיכום

בחירה בין יועץ משכנתאות של הבנק לבין יועץ משכנתאות פרטי מושפעת מגורמים שונים, אבל הגורם שצריך לעמוד לנגד עיניכם יותר מכל הוא טובתכם האישית והחיסכון לטווח ארוך.

בדיוק משום כך, אלפי ישראלים בוחרים מדי שנה ביועץ משכנתאות פרטי, שיכול להגן על האינטרסים שלהם מול הבנק ולעמוד לצידם לכל אורך הדרך

 

 

Exit mobile version