Site icon מקומון רמת גן

יום השואה: עובדי ומתנדבי תחנת מד״א ברמת גן שמעו את סיפור חייהם של שושנה ויחיאל שורץ ז"ל

אתמול פגשו עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום מתחנת מד״א ברמת גן את רלי שולקינד, שהגיעה לתחנה על מנת לחלוק את סיפורם של הוריה, שושנה ויחיאל שורץ ז״ל במסגרת פרויקט ״זיכרון בתחנה״. במסגרת המיזם, המתקיים זו השנה השנייה בשיתוף עמותת ׳זיכרון בסלון׳ – ייערכו בימים הקרובים ערבי ׳זיכרון בתחנה׳ ,  במהלכם יגיעו שורדי שואה ובני דור שני לספר את סיפוריהם בתחנות מד״א בכל רחבי הארץ.

כבת דור שני לניצולי שואה, סיפרה רלי על חייה לצידם של הוריה שורדי השואה. אמה שושנה שורץ לבית הורן, היתה בת 7 בלבד כשפלשו הנאצים לעיירה טארנובזק שבמזרח פולין. אביה יחיאל שורץ היה בן 15 כשנכבשה עיירת הולדתו – סאנוק. רוב משפחתם המורחבת הושמדה. רלי גדלה לצד אמה, שמאורעות השואה היקשו עליה לתפקד פיזית ונפשית, ולצד אביה – איש צבא הגנה לישראל ששימש לרלי כאב וכאם.

מנהל מוקד מתנדבים ארצי במד״א שובל בן מרדכי טמים, שהוביל את המיזם מסר: ״זו השנה השנייה בה אנחנו עומדים בקשר מול עמותת זיכרון בסלון, שעושים עבודת קודש. בזכות שיתוף הפעולה הזה הצלחנו להביא את סיפוריהם של שורדי השואה, מפיהם ומפי ילדיהם לתחנות מד״א בכל רחבי הארץ – לזכור, להזכיר ולעולם לא לשכוח.״

צילום: דוברות מד"א

עוד הוסיף מנהל מרחב ירקון במד"א חיים דורי: "זיכרון בסלון הוא מיזם מבורך וזו זכות עבורנו להביא את הפרויקט לפתח תחנות מד״א. עשרות עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום מתחנת רמת גן שהגיעו הערב לתחנה, הקשיבו בקשב רב לעדותה של רלי שולקינד, ולסיפור חייהם של הוריה. מפגשי העדות הללו, שמירת זיכרון השואה והעברת סיפוריהם של שורדי השואה הלאה – הם חובתנו.
בנוסף מנכ"ל מד"א, אלי בין נשא דברים: "זיכרון השואה חייב להיות חקוק בזיכרונו של כל אחד ואחת. ישנה חשיבות עליונה לשמיעת העדויות והסיפורים מהניצולים עצמם ופרויקט 'זיכרון בתחנה' מאפשר להפגיש בין דור שורדי השואה שהולך ומצטמצם עם העובדים, המתנדבים ובני הנוער שהם דורות ההמשך. פער הדורות מחדיר בהם את הזיכרון ומותיר בהם רשמים שנשארים טבועים לעד."

Exit mobile version