Site icon מקומון רמת גן

יום השואה;רבע מהישראלים חוששים משואה נוספת

מחנה הריכוז טרבלינקה.צילום עט תקשורת

סקר שערכה הליגה בקרב בני נוער בישראל, לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה העלה כי למעלה משליש מבני הנוער בישראל ציינו כי הם חשים איום קיומי ופחד בעקבות תקיפות אנטישמיות בחו"ל וכ-43% הסכימו שיש להם גורל משותף עם בני נוער יהודיים בחו"ל. 

רוב מוחלט של כ-80% מבני הנוער ענו כי הם מאמינים שהאנטישמיות היא בעיה כאן, בישראל- ולא רק של יהדות התפוצות. בהמשך לכך, כ-90% מבני הנוער טענו כי תפקידה של מדינת ישראל הוא לסייע ולהתגייס למען יהודי התפוצות כאשר מתרחש אירוע אנטישמי בחו"ל.

בדיון ציין יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית,את הסקר שיזמה ההסתדרות הציונית העולמית ונערך על ידי מכון מדגם- ייעוץ ומחקר בחודש ינואר האחרון לרגל יום השואה הבינלאומי- אשר העלה כי 65% מהישראלים נוהגים להצניע את היותם יהודים/ישראלים בחו"ל, 56% חוששים לטוס לחו"ל וכ- 25% חושבים שעלולה להתרחש שואה נוספת

יעקב חגואל: "הערב יציין עם ישראל את פתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. למעלה משבעים שנה חלפו והאנטישמיות תוססת, ערנית ומפלצתית לנגד עינינו. כשברקע 50 חברי מפלגת הלייבור בבריטניה מואשמים בביטויים אנטישמיים ובהפצת שנאה והסתה,  המחויבות ושותפות הגורל שלנו עם יהדות התפוצות סביב המאבק בתופעה מקבלת משנה תוקף. בעידן אירועי הטרור העולמיים המהולים באנטישמיות קשה, בתקופה בה רשת האינטרנט מהווה פלטפורמה חופשית להפצת השנאה והאנטישמיות, עלינו להעצים את מעורבותו של הדור הצעיר".


 

Exit mobile version