Site icon מקומון רמת גן

יום האישה הבינלאומי | כ-80% מדיירי משען – הן נשים; שליש מהן מתחת לגיל 84

צעירת הדיירות, ריקי לוי, מעניקה פרח וספר לדיירת המבוגרת מכולן, ריטה הייבלום.. צילום: יוסי זליגר

לרגל יום האישה הבינלאומי מפרסמת משען – רשת הדיור המוגן הגדולה בישראל – נתונים סטטיסטיים על הנשים ברשת משען מהם עולה כי 4 מכל 5 דיירים – הן בעצם דיירות. באופן מפתיע, שליש מתוכן בנות פחות מ-84. רשת משען כוללת 9 בתי דיור מוגן הפרוסים מחיפה ועד באר שבע בהם בית הדיור משען רמת אפעל ברמת גן, מהגדולים בארץ. 

לרגל יום האישה הבינלאומי מפרסמת רשת הדיור המוגן משען נתונים לגבי הנשים שגרות במרכזי הדיור המוגן של הרשת. מהנתונים עולה כי הדיירת הכי צעירה במשען היא ריקי לוי, בת ה-65, שמתגוררת במשען אפעל מזה 3 שנים. הדיירת הכי מבוגרת במשען היא ריטה הייבלום, בת ה 101 שמתגוררת אף היא במשען אפעל מזה 16 שנים.

4 מתוך 5 – ומאריכות ימים

79% מכלל דיירי משען הן נשים ו-21% הם גברים כשתוחלת החיים של הנשים במשען גבוהה מזו של הגברים. למעשה במשען יש 38 דיירים ודיירות בני 100 ויותר כש-73% מהדיירים בני מאה ויותר הן נשים. יחד עם זאת, שליש מהנשים (34%) המתגוררות במשען הן מתחת לגיל 84.

גם בחתך הגיל 95-99 הנשים מהוות רוב מוחץ, 84% מהדיירים בגילאים הללו, הן נשים, וזו למעשה קבוצת הגיל בה שיעור הנשים מכלל דיירי משען הוא הגבוה ביותר. 525 מתוך 670 דייר משען בגילאי 85-89 הן נשים. שיעורן בקבוצה זו 78%.

צעירת הדיירות, ריקי לוי, מעניקה פרח וספר לדיירת המבוגרת מכולן, ריטה הייבלום.. צילום: יוסי זליגר

לרגל יום האישה הבינלאומי החליט מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן להעניק לכלל דיירות רשת משען, את ספרה של אליס מילר – סיפורה של אישה פורצת גבולות. לצד הספר מוענק ורד לכל דיירת.

במכתב ששיגר מנכ"ל משען לכלל דיירות הרשת הוא כותב בין היתר, "מאז צויין יום האישה הבינלאומי לראשונה ב-28 בפברואר 1909, האנושות, בכללה, עברה כברת דרך ראויה, משמעותית וחשובה, בהכרה המתבקשת  במעמדן ובמרכזיותן של הנשים באשר הן. גם עם ישראל זכה לאורך אלפי שנות ההיסטוריה בגיבורות ומנהיגות, לצד מחנכות ואמהות דגולות."

"רשת משען זכתה בכל אחת ואחת מכן. כל דיירת במשען היא עולם ומלואו יקר וחשוב לנו. עולם המעשיר את הפסיפס החברתי המשובח של דיירי משען".

 

Exit mobile version