Site icon מקומון רמת גן

יבוא מסין – 10 טיפים לחדשים בתחום

חדשים בתחום היבוא מסין? מחפשים טיפים חשובים שיסייעו לכם לייבא מוצרים מסין ולהימנע מטעויות העלולות לגרום לכם להפסדים כספיים? הכנו עבורכם 10 טיפים ליבואן המתחיל המעוניין לייבא מוצרים באופן מסחרי מסין.

איתור ספקים בסין

סין היא מדינה עצומה בגודלה, יש בה אזורי תעשייה ענקיים וקשה לאתר יצרנים וספקים אמינים ללא הכרות את התרבות העסקית השונה, וללא עזרה של צוות מקומי. מומלץ לאתר ספקים אמינים ואיכותיים באמצעות חברה המתמחה בכך. כמו כן, רצוי לטוס לסין כדי להשתתף בתערוכות ולהכיר במקום ספקים כדי לפתח קשרי מסחר ולהעמיק את ההכרות האישית.

תרבות עסקית שונה

התרבות העסקית בסין שונה מכל מה שהישראלים מכירים, לכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע מנוסים כדי להימנע מטעויות וכדי לייבא מוצרים בהצלחה.

להימנע מהונאות

כיום בעידן הדיגיטלי המתקדם כל אחד יכול בלחיצת כפתור לייבא מוצרים מסין, אך יש ברשת לא מעט מקרי הונאה ותרמית. חשוב להכיר את הספק הסיני, לבדוק את איכות מוצריו, לבקר במפעל הייצור, לפקח על עבודות הייצור ולהבטיח את נושא התשלום.

להתייחס לשינוי בשער החליפין

טעות נפוצה בקרב יבואנים מתחילים. כאשר סוגרים עסקה עם ספק סיני בתנאי אשראי יש לקבוע מנגנון המונע הפסדים עקב שינויים בשערי החליפין של המטבעות. אפשר לבצע את העסקה באמצעות חדר עסקאות בבנק, יש פתרונות שונים שהבנק יכול להציע לכם כדי להימנע מהפסדים עקב שינויי שער חליפין.

מכולות מסחר לסין. צילום: ליברשוט
מימון

לפני היבוא יש לתכנן את אמצעי המימון כדי לייבא את הסחורה מסין. יש מגוון רחב של פתרונות מימון ליבואנים, למשל פקטורינג, ממ"י, קרנות מימון המסייעות ליבואנים, הלוואות למימון יבוא ועוד.

משלוח מהמפעל לנמל

היצרן הסיני ינסה להטיל על היבואן את עלויות המשלוח בתוך סין, כלומר מהמפעל למחסנים הלוגיסטיים של חברת השילוח. היבואן הישראלי מעוניין שעלויות השילוח בתוך סין ולישראל יהיו חלק מהעסקה ויוטלו על היצרן הסיני.

תנאי תשלום

רוב היצרנים הסינים דורשים תשלום מראש, עוד לפני הייצור. יש לנהל מו"מ עם הספק הסיני כדי לקבוע תנאי תשלום נוחים יותר. כדאי לפנות לבנק כדי לבחון אפשרויות תשלום שונות, למשל אשראי דוקומנטרי דרך הבנק.

ביקור בסין

לפני שמתחילים לייבא מסין כדאי לבקר במדינה ולתאם פגישות מראש עם ספקים ויצרנים שונים. את הביקור כדאי לתכנן בעזרת אנשי מקצוע מנוסים כדי לנצל היטב את הזמן ולהספיק לבקר במפעלים באזורים שונים.

כמויות

רוב הספקים בסין מייצרים לפי דרישה ומוכנים לקבל הזמנות גדולות בלבד. השוק הישראלי קטן לכן יבואן מקומי בדרך כלל יבצע הזמנות קטנות, יש אזורי מסחר בהם אפשר להזמין סחורה מועטה במחירים נוחים, לכן אין לוותר על ליווי מקצועי.

יבוא מסין בעזרת חברה מקצועית

הדרך הפשוטה, היעילה, החסכונית והבטוחה ביותר כדי לבצע יבוא מסין היא באמצעות חברה המתמחה בכך. לחברה יש משרדים בישראל ובסין, צוות מנוסה ומערך תפעולי המבטיח חיסכון בעלויות, פיקוח בשלבי הייצור והאריזה, שילוח ועוד.

 

הכתבה באדיבות חברת SW TRADE – החברה המובילה בישראל ליבוא מסחרי מסין ולהתאמת הפתרונות המקצועיים הטובים ביותר לצרכי היבואנים.

Exit mobile version