Site icon מקומון רמת גן

טרקים במזרח

שום טיול במזרח לא יהיה שלם מספיק בלי חווית הטרקים. החיבור אל הטבע, המאמץ הפיזי ובמיוחד הנופים המרהיבים, הופכים את הטרקים במזרח לחוויה בלתי נשכחת ועוצרת נשימה שכל מטייל שמגיע לאזורים האלו יודע שעליו לקחת בהם חלק. אבל למרות היתרונות הרבים שכלולים בחוויה הזו, ישנם סיכונים משמעותיים שעל כל מטייל לקחת בחשבון ולהיערך אליהם בהתאם. אז איך נערכים לטרק בצורה הטובה ביותר ומה הדברים החשובים ביותר שעלינו לקחת בחשבון בזמן ההיערכות?

תכנון והכנה – לא יוצאים לטרק "על הרגע"

בטיולים ובחופשות כולנו נוטים להירגע מעט ולהשתחרר יותר. דברים שכאן בארץ היינו מקדישים להם מחשבה של שתיים – שלוש דקות, בחו"ל הופכים להחלטה של רגע, ספונטנית. ואמנם אנחנו לא פה כדי למנוע מכם להשתחרר וליהנות בטיול שלכם – אבל זה לא אומר שעליכם לשחרר כל רסן ולא להיות זהירים, גם בחופשה ובמיוחד, כשאתם מחליטים לצאת לטרק באזור הטיול שלכם. יש כמה דברים חשובים שכדאי לקחת רגע ולחשוב עליהם היטב לפני שאתם יוצאים לטרק המבוקש – כמו לדוגמה, מה מזג האוויר הצפוי באזור בימים שאנחנו מתכננים לעשות את הטרק? האם צפויים שינויים קיצוניים במזג האוויר או תנאי מזג אוויר שעלולים להוות עבורנו סכנת חיים, כמו סערות חזקות במיוחד או גל חום קיצוני שעלול להוביל להתייבשות? שנית, חשוב ללמוד את המסלול עצמו ולהבין האם ישנם מכשולים בדרך שעלינו לשים לב אליהם לפני היציאה למסלול. ההיערכות הזו יכולה גם לעזור לנו להתכונן יותר טוב נפשית ופיזית לטרק וגם יכולה לעזור לנו להבין מהו הציוד המתאים ביותר שחשוב שיהיה לנו בזמן המסלול.

אז מה לגבי ציוד?

צילום pixabay

נכון, אז כמו שאמרנו יש דברים שתגלו שכדאי לקחת, תוך כדי התכנון, אבל ישנו ציוד מטיילים עיקרי שלא משנה באיזה סוג מסלול אתם הולכים – חשוב שתיקחו אתכם. בואו נתחיל קודם כל מהדבר הבסיסי ביותר – אריזת התיק לטרק. נסו לא לארוז דברים מיותרים שעלולים להעמיס משקל על הגב שלכם. במיוחד בטרקים שכוללים הרים ועלייה לגובה, שיכולה להפוך לקשה אפילו יותר עם משקל עודף. בנוסף, חשוב להצטייד במפה שתוכל לכוון אתכם ולדאוג שאתם לא סוטים מהמסלול. כשזה נוגע לאוכל – הקפידו תמיד לקחת יותר ממש שאתם חושבים שתצטרכו וכמובן –  מים, המון מים. אבל הציוד החשוב ביותר שעליכם לקחת עמכם לטרק, הוא ציוד חירום שכולל בתוכו משרוקית, שמיכת חירום והפריט החשוב ביותר – טלפון לווייני. הטלפון הלווייני הוכיח את עצמו בעבר כשחקן מרכזי כשזה נוגע לאיתור וחילוץ מטיילים בשעת סכנה ובזכותו ניצלו חיים רבים של מטיילים, שנקלעו למצוקה במהלך הטרק. לכן, חשוב להצטייד בטלפון לווייני לכל צרה שלא תבוא, על מנת שתוכלו ליצור קשר עם הגורמים הרלוונטיים במידה ואתם נמצאים במצב של סכנת חיים וזקוקים לחילוץ. כי בסופו של דבר, הדבר הכי חשוב בטרק – הוא שתחזרו ממנו בריאים ושלמים.

Exit mobile version