Site icon מקומון רמת גן

טיפול בשפכים של עסקים ברמת גן

רמת גן היא אחת הערים התוססות הן מבחינת מגורים, בילוי ועסקים. על מנת לשרת מאות אלפי אנשים בכל רגע נתון, נבנו בעיר תשתיות מורכבות לאספקת חשמל ומים וכן לפינוי שפכים.

רמת גן היא אחת הערים התוססות הן מבחינת מגורים, בילוי ועסקים. על מנת לשרת מאות אלפי אנשים בכל רגע נתון, נבנו בעיר תשתיות מורכבות לאספקת חשמל ומים וכן לפינוי שפכים.

יחד עם זאת, עסקים רבים ברמת גן אינם יכולים להשתמש במערכת הביוב העירונית מאחר שהם מייצרים שפכים שעלולים לזהם או לפגוע ביכולת הניקוז של קווי הביוב הרגילים.

דוגמאות נפוצות לכך הן מסעדות, מוסכים ומפעלים מסוגים שונים.

על מנת לפנות את השפכים באופן תקין, יש צורך בשירותי ביובית ברמת גן שיובילו את השפכים למקום מבטחים – כזה שהוגדר לכך על ידי המשרד לאיכות הסביבה.

היכן מאוחסנים השפכים?

כשמדובר בעסקים שמייצרים פסולת שאינה יכולה להישטף אל מערכת הביוב העירונית ברמת גן, יש צורך להתקין מתקנים שיאגרו את הפסולת באופן בטוח.

בורות שומן ובורות רקב/שופכין, הן הדוגמאות הטובות ביותר לכך. המתקנים הללו אוגרים את השפכים באופן בטוח וריקון שלהם על ידי ביובית צריך להיעשות באופן תקופתי.

כל המתקנים הללו נועדו לצרכים תעשייתיים/עסקיים והם נועדו למנוע משפכי מפעלים ובתי עסק להתערבב במערכת הביוב הרגילה.

בורות אלו הם חיוניים ביותר לשמירה על איכות הסביבה ואם לא מטפלים בהם כראוי על בסיס קבוע הדבר יכול להוביל לזיהום סביבתי חמור ולנזק בלתי הפיך.

את הבורות ניתן לנקות כאמור ביעילות רבה באמצעות.

הטיפול באמצעות ביובית כולל ניקוי של הבורות מהשפכים באמצעות מערכת שאיבה, הובלתם למקומות מורשים לטיהור שפכים ולבסוף ניקיון של הבורות ביסודיות באמצעות צינור מיוחד.

העברת השפכים למכון לטיהור שפכים היא הכתובת היחידה עבורם וכל מי שפועל אחרת פוגע בעצם בכולנו ובעיקר באיכות הסביבה.

בורות השומן מכילים את שפכי השומן של בתי עסק כגון מסעדות אך גם תחנות דלק ומפעלים תעשייתיים המייצרים פסולת שומנית.

בורות שומן מפרידים בין שומן למים והם נוטים להיסתם בקלות לכן חובה לטפל בהם על בסיס תקופתי ולדאוג שהבורות לא יעלו על גדותיהם.

הטיפול בבורות אלו מתבצע גם הוא באמצעות ביובית והוא כולל שאיבה של הבורות וניקוי יסודי.

לצערנו כבר קרו מקרים רבים בעבר של הזרמת השפכים לנחלים ברחבי הארץ. אם יש לכם בית עסק או מפעל או כל תחום אחר שבו מיוצרים שפכים תמיד תוכלו לטפל בהם ביעילות מבלי לפגוע באיכות החיים של כולנו. טיפול נכון בשפכים משול לבניית עתיד טוב יותר עבור כולם.

תקנות ומחויבויות בטיפול בשפכים

האחראיות על הטיפול בשפכים שנאגרים במתקני הטיהור וההטמנה היא של תאגידי המים והשפכים והרשויות המקומיות.

השפכים מטוהרים מהמזהמים שבתוכם וכ80% מהשפכים מתועלים לצורך השקיה.

באמצעות הטכנולוגיה המודרנית ניתן כיום לנקות ביעילות את רוב השפכים ולהכשיר את מי השפכים לשימוש חקלאי חוזר.

יש שיגידו שהמים המטוהרים כל כך נקיים עד שאפשר אפילו לשתות אותם אך ברור לכולנו שאף אחד לא יתנדב לעשות זאת…

לעומת זאת, מספיק לפתוח את אתרי החדשות השונים על מנת לקרוא על מקרים שבהם ההתייחסות לשפכים מסוגים שונים נעשתה בזלזול וחוסר מקצועיות – דבר שהוביל לזיהום ולפגיעה באנשים, בעלי חיים ומקורות מים שונים (נחלים, אגמים, ים ומי תהום).

על מנת להימנע ממצבי זיהום ופעולות לא תקינות, יש להיעזר בחברה מקצועית שמוסמכת לטיפול ופינוי של שפכים על פי חוק.

אל תתפתו להצעות מחיר זולות במיוחד! יכול להיות שכדי לחסוך כמה מאות שקלים בפינוי למקומות מוסדרים, אותה חברה לפינוי שפכים פשוט עושה זאת במקומות ציבוריים או שמורות טבע.

לצערנו תופעה זו רחבה יותר ממה שנדמה והקנסות על כך גבוהים למדי אך יחד עם זאת, אנו מאמינים שכדי לקבל את השירות הטוב ביותר – הן מקצועית והן חוקית, יש לדרוש מחברת הביובית אסמכתאות לכך שהשפכים מפונים על פי הקבוע בחוק.

 

 

 

 

Exit mobile version