Site icon מקומון רמת גן

טיפול בהשמנת יתר – הידעתם כי לכל בעיה יש פתרון?

החיים של הסובלים מהשמנת יתר אינם פשוטים, בלשון המעטה. קשה למצוא בגדים במידות גדולות, וגם שכבר מוצאים אותם, הגזרה והטקסטורה אינם מחמיאים יתר על המידה. ושלא נדבר על הבושה להופיע עם בגד ים במהלך עונת הקיץ… המטרה של טיפול בהשמנת יתר הינה להשיג ולהיצמד במשך הזמן למשקל גוף תקין. באופן גורף, ניתן לומר, כי הטיפול בהשמנת יתר יכול לשפר את הבריאו הכללית שלכם, ולהוריד את הסיכונים שתחלו בכל מיני מחלות שמתכתבות עם השמנת יתר.

מה המטרה של טיפול בהשמנת יתר?

המטרה המרכזית של טיפול בהשמנת יתר באה לידי ביטוי בצורך לרדת במשקל הגוף בצורה מתונה, ולא בצורה של ירידה דרסטית במשקל הגוף בתקופה קצרה למדי. וירידה מתונה במשקל נאמדת בהרזיה של בין חמישה אחוזים לבין עשרה אחוזים מהמשקל הכולל. לא משנה באיזו תכנית לירידה במשקל תבחרו, רובן ככולן מחייבות ביצוע פעילות גופנית קבועה, כמו גם שינוי מטאורי בהרגלי אכילה, תוך כדי העדפה של תזונה בריאה ומאוזנת. את שיטת הטיפול בהשמנת יתר מקפידים להתאים למטופל על פי מספר פרמטרים, כלהלן –

האם פעילות גופנית מהווה טיפול בהשמנת יתר מומלץ?

כבר הזכרנו את האפקטיביות של פעילות גופנית בכל מה שקשור לתחום של טיפול בהשמנת יתר. מחקרים תומכים בטענה, כי פעילות גופנית אירובית, שמתבצעת על בסיס קבוע, מהווה את הדרך הכי אפקטיבית לשריפת קלוריות, ולהרזיה. ככל שתתאמצו יותר, כן תשרפו יותר קלוריות. תשכחו, לצורך העניין, לרדת במעלית. תעשו לכם מנהגים חדשים, ותרדו או תעלו רק במדרגות, ולא משנה באיזו קומה. תעזבו קצת את הרכב הפרטי שלכם, והפכו את ההליכה ברגל לטבע השני שלכם. בהתאם למחקר מדהים שבוצע בנושא הזה, נמצא כי מי שסובל מהשמנת יתר, חייב לבצע מינימום שעתיים וחצי של פעילות גופנית, מדי יום ביומו, בעצימות בינונית. וזאת על מנת להימנע מעוד השמנה, או לחלופין על מנת לשמור על ירידה במשקל גוף מתונה.

האם טיפול בהשמנת יתר שמקורו שינוי בתזונה אפקטיבי?

אין כל עוררין על כך, וזה אף נבדק מחקרית, כי טיפול בהשמנת יתר שמקורו הפחתה בצריכה של הקלוריות, כמו גם תרגולים של הרגלי אכילה בריאים, הכרחיים ואפקטיביים "למלחמה" בתופעה של השמנת יתר. סביר להניח, כי בהתחלה הקילוגרמים פשוט יושלו מכם במהירות שיא, ברם, הדרך הכי נכונה לטיפול בהשמנת יתר היא ירידה קבועה במשקל הגוף שנמשכת לתקופה ארוכה. ירידה במשקל מתונה, אשר מוודאת שמירה נכונה לטווח הארוך במשקל הגוף החדש שהושג.

Exit mobile version