Site icon מקומון רמת גן

טיפול בבלט דיסק בעמוד השדרה

יש מגוון שיטות טיפול בבלט דיסק, רק לאחר אבחון מקצועי ובהתאם לחומרת הבעיה ומידת השפעתה על איכות חייו של המטופל, יציע הרופא  את שיטת הטיפול המתאימה ביותר.

האם גם אתם סובלים מכאבי גב או צוואר? האם ידעתם כי למעלה מ- 85% מהאוכלוסייה הבוגרת שחצתה את גיל 35 סובלים מכאבי גב תחתון? ובכן, רבים באוכלוסייה מתלוננים על כאבי גב המלווים לעתים בהקרנה לאזור הרגליים, כאשר המקור לכאב נעוץ לרוב מנזק בחוליות ובדיסקים הבין חולייתיים בעמוד השדרה.

בעיות בגב.ילדות עם תיקים.צילום עמיעד טאוב

כדאי לדעת כי בעקבות אורח החיים בעולם המודרני בו נוהגים לשבת שעות ארוכות מול המחשב או הטלוויזיה, ובגלל חוסר בפעילות גופנית או לחלופין עומס יתר באימון גופני, עלולים להיגרם נזקים לדיסקים הבין חולייתיים. אחת הבעיות השכיחות נקראת בלט דיסק, אך הכאבים והתסמינים עלולים להעיד גם על בעיות שכיחות נוספות בעמוד השדרה כמו בקע או פריצת דיסק. יש מגוון שיטות טיפול בבלט דיסק, רק לאחר אבחון מקצועי ובהתאם לחומרת הבעיה ומידת השפעתה על איכות חייו של המטופל, יציע הרופא  את שיטת הטיפול המתאימה ביותר.

מהם הגורמים להיווצרות בעיית בלט דיסק?

בלט דיסק נגרם כאשר הגרעין הצמיגי העוטף את הדיסק דוחק את הטבעות שמקיפות אותו, וכתוצאה מכך הטבעות בולטות לכיוון שורשי העצבים הממוקמים בחוט השדרה או שהטבעות בולטות לתוך תעלת השדרה. הגורמים האפשריים להיווצרות בלט דיסק הם ישיבה ממושכת לא נכונה, נזק הדרגתי בעקבות פעולות חוזרות ונשנות כמו התכופפות או הרמת משאות. כמו כן, בעקבות טראומה כתוצאה מנפילה, הרמת משקל כבד, תאונת דרכים, תאונה בעבודה או פציעת ספורט, עלולים לסבול מבלט דיסק.

ברוב המקרים הבעיה נגרמת כתוצאה מתהליכי הזדקנות באופן טבעי, ובמקרים מסוימים לא סובלים מכאב בגלל הבעיה. כאשר בלט דיסק גורם ללחץ או לגירוי העצבים הסמוכים לו חשים בכאב באזור הגב התחתון, ולרוב ישנה הקרנה של הכאב גם לרגליים.

כדאי לדעת כי הדיסק הבין חולייתי מורכב מסדרת טבעות סיביות ובמרכזן קיימת ליבה צמיגה. הדיסק הבין חולייתי מתפקד כבולם זעזועים יעיל והוא מעניק את הגמישות ויכולת התנועה של עמוד השדרה. בעקבות שחיקה חוזרת ונשנית של הטבעות הסחוסיות בדיסק הבין חולייתי הן עלולות להיחלש ולבסוף להיקרע. ראוי לציין כי בלט דיסק הוא מצב רפואי מקדים לפריצת דיסק וחשוב לקבל טיפול יעיל כדי להימנע מבעיה מורכבת יותר.

מהם התסמינים של בלט דיסק?

התסמינים של בלט דיסק הם רבים, ביניהם כאבי גב מקומיים, זמניים או כרוניים עם או ללא הקרנה לרגליים, כאבי ראש המעידים על פגיעה נוירולוגית, היחלשות שרירי הידיים או הרגליים, תחושת נימול בידיים או ברגליים, שיתוק חלקי באזור הגפיים, פגיעה נוירולוגית בשליטה על הסוגרים, בצקת מקומית והתפתחות דלקת ועוד.

כאמור, יש מגוון שיטות טיפול בבלט דיסק, במקרים קלים של הבעיה ניתן לטפל באמצעות חגורת גב או משככי כאבים, אך הפתרון המומלץ לרוב הוא טיפול בפיזיותרפיה. במקרים קשים של הבעיה ובמידה וקיימים תסמינים נוירולוגיים חמורים יתכן כי המטופל יאלץ לעבור ניתוח פולשני כדי להפחית את הלחץ על שורשי העצבים.

 

Exit mobile version