Site icon מקומון רמת גן

טיול לוורשה – הרבה מעבר למה שאנחנו יודעים

עבור לא מעט ישראלים, בין אם מדובר ביוצאי פולין, צאצאים ליוצאי פולין או ישראלים שאין להם שום קשר למדינה, כשהם שומעים את השם וורשה הרי שהם מיד חושבים על מה שהתרחש בעיר בתקופת השואה. אי אפשר להפריד בין השניים ולכן גם מי שמגיע לוורשה, לא יכול להתנתק מכך, ולא יכול לוותר על סיור בגטו ורשה ובאתרים אחרים שקשורים לקהילה היהודית שחיה בעיר לפני השואה ובזמן השואה.

אך טיול לוורשה לא יכול לכלול רק את האתרים שקשורים לשואה ולגטו, אומנם הם חלק מהותי מכל טיול, בוודאי אם מדובר בטיול של יום אחד בעיר, אחת כמה וכמה אם מדובר בטיול שמאורגן על ידי צוות ישראלי, אך יש לוורשה הרבה מה להציע לנו, חשוב להכיר, לדעת, ולבקר.

וורשה, כידוע היא בירת פולין ונחשבת למרכז התרבות של המדינה. העיר נוסדה במאה ה-13, והיא בירת פולין מאז שנת 1596 (עד אז קרקוב היתה בירת פולין), להוציא תקופה בה פולין היתה מדינה מחולקת בין אימפריות שונות. במאה ה-20 עברה העיר תלאות רבות, ב-1939 היא נכשה על ידי פולין, והחל מסוף המלחמה היא היתה תחת כיבוש קומוניסטי עד לנפילת בריה"מ ושינוי המשטר בפולין בתחילת שנות התשעים. מאז העיר, כמו פולין כולה, עוברת שינוי עצום, דבר שבא לידי ביטוי, בין היתר, בפתיחתם של אינספור אתרי קניות, מועדונים, בתי קפה, מסעדות ועוד.

וורשה, פולין. צילום: Pixabay

מה אנחנו יכולים לראות בוורשה?

אז כאמור, טיול בוורשה עבור ישראלים יכלול, סביר להניח ביקור בכל אתרי החובה שקשורים לקהילה היהודית. בין אם זה ביקור בגטו ורשה, באנדרטה לזכר השואה, מוזיאון לתולדות יהודית פולין, בית הקברות היהודי, וכן אתרים אחרים שקשורים להיסטוריה של הקהילה היהודית בכלל ושל סיפור גטו ורשה בפרט, כולל סיפור המרד.

מעבר לכך, הרי שהטיול כולל ביקור ברחובות העיר, בסמטאות המיוחדות שלה, ביקור בכנסיית שטלה מאריס, בית המשפט העליון, העיר העתיקה וכן טיול בעיר חייב לעבור דרך הכיכר המרכזית שם אפשר לראות את סמלה של העיר, בת הים.

מאחר והעיר עוברת שינויים מהותיים, אז במהלך הטיול אפשר ליהנות משלל חנויות, קניונים, בתי קפה ומסעדות מקומיות. מדובר בתופעה חדשה שלא היתה מוכרת בעיר עד נפילת הגוש הקומוניסטי.

האם לקחת סיור מודרך בעיר?

כל מי שמגיע לוורשה, יכול להחליט האם הוא מעוניין לקחת סיור מודרך בעיר או לטייל בה לבדו. שתי האופציות הן טובות, אך אם אתם מגיעים ליום אחד או אפילו לימים ספורים, מומלץ לקחת סיור מודרך עם מדריך שמכיר את העיר, מדריך עם ניסיון בהדרכת קבוצות, אשר יכול לספק לכם את כל המידע הרלוונטי הן על ההיסטוריה של וורשה, הן על התרבות שלה וכמובן על ההווה של העיר.

Exit mobile version