Site icon מקומון רמת גן

חשופים: איך להיגמל מקוקאין מהרואין?

התמכרות לסמים היא דבר שלילי מאוד. סמים משפיעים לרעה על ההתנהלות של האדם בחיי היומיום שלו, על מצב הרוח שלו, על מצב בריאותו ועל מצבו הגופני. אדם שמתמכר לסמים חווה ירידה בכל תחומי החיים שלו ולא מצליח לראות את הטוב שבחייו, אשר כל המגמה שלו היא להשיג את מנת הסם הבאה וכמה שיותר מהר.

אדם אשר מכור ואיננו מקבל את מנת הסם שלו, נכנס למצב הקרוי: "קריז". מדובר על מצב המכונה גם בשם "תסמונת גמילה". כאשר האדם מצוי במצב שכזה הגוף שלו מסמן לו שהוא זקוק למנת הסם. ללא מנת הסם גופו של האדם יחווה תופעות גופניות שונות וקשות אשר יחלפו מיד כאשר הוא יקבל את מנת הסם שלו. קוקאין והרואין מהווים שני סוגי סמים שלא מעט אנשים מתמכרים אליה. הגמילה מהסמים הללו היא לא פשוטה ויחד עם זאת, היא נצרכת מאוד.

גמילה מקוקאין

קוקאין הוא סם המכונה גם קריסטל בשפת הרחוב או קראק. מדובר על אחד מהסמים אשר יש להם השפעה חזקה מאוד ומסוכנת מאוד על האדם שצורך אותם. מדובר על סם שהשימוש בו מוכר מאות שנים כאבקה המופקת מעלי הקוקה ומסייעת בהתגברות על מחלות, שיכוך כאבים, טיפול בפגיעות פיזיות שונות ועוד. כיום קוקאין נמכר באופן לא חוקי כאבקה. את האבקה מסניפים או מזריקים או אם הסם מגיע בצורה המסונתזת שלו ניתן גם לעשן אותו. הקוקאין שייך לקטגוריה של סמים מעוררים הפועלים בצורה ישירה על מערכת העצבים המרכזית. הוא משחרר דופמין במוח ומעניק תחושה מהירה של עוררות גבוהה ומרץ בלתי רגיל. השימוש בקוקאין מעניק למשתמש תחושה של אופוריה, חוסר מנוחה, דיבור יתר ועוד. שימוש יתר בקוקאין מהווה סכנת חיים ממשית ועלול לגרום לאדם לשבץ מוחי או להתקף לב.

צילום: canva

התמכרות לקוקאין באה לידי ביטוי בתחושות של דיכאון וחרדה כאשר לא משתמשים בסם. כאשר האדם לא מצליח להשיג סם הוא מצוי באי שקט, המחשבה שלו לא בהירה, הוא סובל מעצבנות יתר, תוקפנות ולא פעם גם הזיות.

גמילה מקוקאין היא לא דבר פשוט. בעוד שגמילה מחומרים אחרים לוקחת כמה ימים עד שבוע ובהם מופיעים תסמיני גמילה, גמילה מקוקאין עלולה להגיע לפרק זמן של עד כמה חודשים. הגמילה מקוקאין תתבצע בשלב הראשון באמצעות טיפול תומך לרבות טיפול תרופתי אשר מטרתם היא להקטין את הכמיהה לסם. מלבד זאת, הטיפול מתבסס על טיפול נפשי וחיזוק נפשי למטופל אשר לאחר שעוברות תופעות הגמילה של הסם מרגיש כי הוא פגע בעצמו מבחינה נפשית ורגשית ולא יודע כיצד ישוב לחיות חיים תקינים.

גמילה מהרואין

ההרואין שייך למשפחת האופיאטים והוא גורם לחוויה רגשית ופיזית עוצמתית מאוד שנחווית על ידי המשתמש ברגעים של אושר טהור. ישנו קושי ממשי לחיות בלי הסם לאדם שכבר השתמש בו. ההתמכרות להרואין יכולה להיעשות במישור החוקי בצורה של תרופות מרשם או בצורה לא חוקית בהשגת חומר הרואין שניתן לקחת בבליעה או בהסנפה. ההרואין הוא סם חזק ולכן גם חשיפה חד פעמית לסם עלולה ליצור התמכרות בקרב המשתמש. שימוש בהרואין גורם לאובדן משקל שכן הוא גורם לתחושה של חוסר תאבון אבל מעבר לכך הוא פוגע בבריאותו של האדם בצורה משמעותית וצריכת הסם במינון גבוה מדי עלול לגרום למוות.

תהליך גמילה מהרואין כולל בשלב הראשון כמובן גמילה פיזית מהסם. מדובר על שלב קשה שבו המכור חווה תסמינים גופניים קשים כגון: הזעה מרובה, חום נמוך, רעידות, כאבים, שלשולים, הרחבת אישונים וכמיהה תמידית לחומר. כיום ישנן שיטות שונות לגמילה מהסם אשר לא מעט מהן מתבססות על הקלה בסימני הגמילה הפיזית ושימוש בתחליפי סם

Exit mobile version