Site icon מקומון רמת גן

חמשת הטיפים הטובים ביותר שתקראו על ביטוח בריאות פרטי

זה נכון, לרובנו אין באמת מושג אילו סוגי ביטוחים יש לנו או באיזו חברת ביטוח אנחנו מבוטחים.

לא משנה אם אנחנו שכירים או עצמאיים, זו תמיד שאלה שמשום מה קשה לנו להתמודד איתה ובצדק – יש בשוק כ״כ הרבה סוגי ביטוחים כמו ביטוח חיים, ביטוח סיעודי, ביטוח בריאות פרטי ועשרות חברות ביטוח, אז למי באמת יש כח וחשק להתעסק עם זה בנוסף לשאר משימות היום יום?

מרגישים קצת מתוסכלים? זה ממש בסדר כי גם אנחנו. אבל הגיע הזמן לעשות סדר בכל מה שקשור לביטוח בריאות פרטי שלכם ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן! נתחיל עם עובדה חשובה ובסיסית שחשוב שתדעו לפני שנצלול פנימה:

״חוק ביטוח בריאות ממלכתי״ בעצם מבטח כל אזרח במדינת ישראל בביטוח בריאות בסיסי, ובנוסף, מוצעים לכלל האזרחים עוד כל מיני ביטוחי בריאות פרטיים כאלו ואחרים על ידי חברות ביטוח פרטיות – שאותם ניתן לרכוש לפי שיקול דעת עצמאי.

בעצם מה שאנו מקבלים מהמדינה נקרא ״רובד הבסיס״ – כל אזרח בעצם משלם סכום מסוים מהשכר שלו לביטוח לאומי, וכך הוא יכול לגשת לבדיקות, לרכוש תרופות הכלולות בסל ולבקר רופאים שונים ועוד.

צילום: Pixabay

אם נפשט את זה עוד קצת – בביטוח בריאות ממלכתי נכללים השירותים הבסיסיים בלבד; ביקור אצל רופא משפחה, סבסוד תרופות שבסל התרופות ופגישות עם רופאים מומחים בתשלום. ואילו בפוליסת ביטוח בריאות פרטי, נכללים בין היתר גם ביקורים אצל רופאים מומחים, ניתוחים, תרופות מחוץ לסל, השתלות וכיסויים נרחבים נוספים מכל אחת מחברות הביטוח הקיימות בישראל.

ועכשיו לגולת הכותרת, הטיפים:

  1. וודאו כי אין לכם כפילויות בביטוחים (גם ביטוח בריאות משלים וגם ביטוח פרטי). בדקו את הכיסויים ותנאי הפוליסה עם סוכן הביטוח ובמידה ויש כיסוי כפול, בדקו איזה מהביטוחים כדי לכם לבטל!
  2. החלטתם לרכוש ביטוח בריאות? מלאו את הצהרת הבריאות כמו שצריך ואל תחסירו אף פרט בנוגע למצבכם הבריאותי! חברות הביטוח חייבות לדעת הכל כדי להעריך את הסיכון שלהם בהתאם. במידה ולא תדווחו את כל הידוע לכם על מצבכם הבריאותי, חברת הביטוח עלולה לסרב לפצות אתכם ברגע האמת.
  3. התאימו את הביטוח ליכולת הכלכלית שלכם. ביטוח רפואי הינו עניין ארוך טווח ולא מומלץ להגיע למצב שבו לא תוכלו לעמוד בתשלומים. קיימות היום מספר חברות ביטוח אשר מציעות ביטוח איכותי ומקיף במחירים אטרקטיביים. בגלל שמחיר הביטוח עולה עם הגיל, יש לבדוק באיזה חברת ביטוח תשלמו פחות בתקופה ארוכה ולא איזה חברה נותנת לכם את המחיר הטוב ביותר תקופה הקרובה.
  4. לפני שאתם רוכשים את הפוליסה וודאו כי רשימת הרופאים והמנתחים הינה רשימה רחבה, הכוללת רופאים בכירים ומנוסים. אתם לא רוצים ״ליפול על רופא״ חסר ניסיון בבואכם לבצע הליך רפואי משמעותי.
  5. בדקתם טוב טוב עם עצמכם מהם הצרכים הספציפיים שלכם לגבי הכיסוי הביטוחי שנדרש לכם בביטוח בריאות פרטי? נהדר! עכשיו הזמן לבצע השוואת מחירים בין החברות השונות. שימו לב לבדוק את מרכיבי הפוליסה ושוב, כמובן את עלות הרכישה שלה.
Exit mobile version