Site icon מקומון רמת גן

חיפוי קירות חוץ – מהן האפשרויות

מתכננים פרויקט בניה חדש או שיפוצים מקיפים במבנה פרטי או מסחרי ומעוניינים להחליף את חיפויי הקירות החיצוניים? אילו סוגי חיפויים קיימים ומהן האפשרויות מהן תוכלו לבחור? הכנו עבורכם מדריך לבחירה נכונה ומשתלמת של חיפויים לקירות חוץ.

בענף הבנייה יש שפע אפשרויות ופתרונות ליישום חיפויים על קירות חוץ של המבנה. כאשר מתכננים פרויקט חדש לבניית בית פרטי, להקמת בניין מגורים או משרדים או לבניית מבנה תעשייתי או מסחרי, אחת ההחלטות שיש לקבל היא סוג החיפוי לקירות חוץ. יש מספר אפשרויות לחיפויי קירות חוץ, החל מהפתרון הזול והנפוץ ביותר באמצעות יישום שליכט צבעוני ודקורטיבי על קירות החוץ, דרך חיפויי אבן טבעית או סינטטית, אריחי חיפוי משיש וכדומה, וכלה בלוחות פייבר צמנט דחוסים במראה מרהיב של בטון אדריכלי.

בחירת סוג החיפוי לקירות החוץ של הבית או המבנה משפיעה על נראות הבניין, עיצוב, צורת ההתקנה (יבשה או רטובה) וכמובן על לוח הזמנים להשלמת העבודה ועלות החיפוי של קירות החוץ.

סוגים נפוצים של חיפויי קירות חוץ

אחת השיטות הנפוצות לחיפוי קירות חוץ היא באמצעות עבודות צבע, ובמיוחד שליכט צבעוני. השליכט הצבעוני הוא חומר אקרילי עמיד וגמיש המועשר בסיליקון וסיבים, זו שכבה מגשרת על סדקים קטנים בקיר החיצוני שמבטיחה הגנה טובה בפני חדירת מים ונזקי רטיבות ולחות. השליכט הצבעוני הוא גמיש ובעל כושר כיסוי גבוה, השכבה תורמת גם לבידוד יעיל ויש מגוון צבעים וטקסטורות לבחירה.

צילום: Pixabay

בנוסף, אפשר ליישם שליכט מינרלי הנחשב לחומר טבעי, עמיד ואיכותי, החומר מועשר בפולימרים והוא סופג היטב מים, יש 10 גוונים לבחירה.

שיטה נפוצה נוספת לחיפויי קירות חוץ היא באמצעות יישום אריחי אבן טבעית, אבן סינטטית (מלאכותית) או אריחי שיש. יש מגוון רחב של אבני ואריחי חיפוי לקירות חוץ, הסוגים הפופולריים ביותר הם אבן גיר, צפחה, אבן ירושלמית, כורכר, רמאללה, מצפה, חברון, קבטיה, בזלת, עצמון ועוד.

ישנן שתי שיטות עיקריות ליישום אבני חיפוי על קירות חוץ – השיטה היבשה או השיטה הרטובה. בשיטה היבשה מיישמים את אבני החיפוי באמצעות דיבלים וברגים ייעודיים ונותר מרווח קטן בין החיפוי לקיר. בשיטה הרטובה מדביקים את אריחי החיפוי ישירות על קיר הבית או המבנה באמצעות דבקים חזקים ועמידים.

בבניה המודרנית והמתקדמת יותר מקובל כיום ליישם חיפוי קירות חוץ באמצעות אריחי ולוחות פייבר צמנט. אדריכלים וחברות בנייה החלו להעדיף את לוחות הפייבר צמנט כפתרון המועדף עליהם לחיפוי קירות חוץ במבנים שונים. לוחות החיפוי מפייבר צמנט בעובי 18 מ"מ הם דחוסים ויכולים לשמש גם כתשתית לרצפה במרפסות, כתשתית לריצוף ועוד. הלוחות האיכותיים והעמידים מגיעים במראה של בטון אדריכלי, קל ליישם אותם בהדבקה והם עמידים במיוחד בפני פגעי מזג האוויר וחדירת מים למבנה.

הכתבה באדיבות חברת רוטנברג, החברה המובילה בישראל ליבוא ולשיווק חומרי בנייה ממיטב המותגים בעולם.

Exit mobile version