Site icon מקומון רמת גן

חוק הסיעוד – מי זכאי? וכיצד תובעים?

אם יצא לכם פעם להיות במחלקות הפנימיות בבתי החולים השונים ברחבי הארץ, אתם בוודאי מבינים שהזקנה בסופו של דבר מגיעה לכל אדם. כל אדם יתגבר, יזדקן ויידרש להתמודד עם האתגרים השונים של הזקנה.

הקושי לבצע פעולות בסיסיות באופן עצמאי, לחיות לבד או להתמודד עם קשיים שבגיל צעיר הם כלל לא היוו קושי, גורמים ללא מעט אנשים להתכונן בצורה הטובה ביותר לגיל המדובר ולבטח את עצמם או את הוריהם בביטוח סיעודי. ביטוח מעין זה מאפשר למעשה לאדם שמגיע למצב סיעודי לקבל את כל העזרה והתמיכה שהוא יזדקק לה במצב שכזה.

ביטוחים סיעודיים

על אף שניתן למצוא כיום לא מעט חברות ביטוח המציעות ביטוחים סיעודיים, חשוב לדעת כי חברות הביטוח דוחות מדי שנה בשנה אחוז גבוה ומשמעותי מאוד של תביעות סיעוד ובמצב זה, על אף שהאדם ביטח את עצמו בדיוק בכדי שלא להגיע למצבים מורכבים וקשים להתמודדות, הוא מוצא את עצמו ללא תמיכה וסיוע במצבים הללו. מה עושים? לא מגישים תביעת סיעוד לבד ופונים לעזרה מקצועית.

מי זכאי לסיעוד ותמיכה?

כל אדם שמוגדר כסיעודי זכאי לקבל עזרה במצבו במידה וביטח את עצמו בביטוח סיעודי. למרות זאת, לא מעט חברות ביטוח נכנסות במצב שכזה להגדרות שונות ולפרטים הקטנים על מנת לדחות את התביעה העומדת על הפרק. חשוב מאוד להבין ראשית כל מהי ההגדרה של סיעוד.

חוק הסיעוד הוא חוק אשר נקבע על ידי המוסד לביטוח הלאומי יחד עם משרד הרווחה. החוק אומר למעשה כי אנשים בגיל ובמצב מסוים זכאים לגמלת סיעוד, כלומר: לסיוע מביטוח לאומי בכל מה שקשור לטיפול באנשים סיעודיים.

אנשים הנכללים בחוק הסיעוד הם כאלה שהגיעו לגיל פרישה, פנסיה ומתגוררים בביתם או בדיור מוגן אך אינם יכולים לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות כגון:

  1. הלבשה
  2. רחצה
  3. אכילה ושתייה
  4. הליכה
  5. קימה מהמיטה
  6. ושליטה על הסוגרים באופן עצמאי

והם זקוקים לסיוע של אדם אחר. בחוק הסיעוד של ביטוח לאומי נכללים גם תשושי נפש וקשישים שזקוקים להשגחה צמודה. בהתאם לחוק זה, אדם שעונה על 3 מתוך 6 הקריטריונים שהוגדרו למצב סיעודי, יכול לתבוע את הביטוח הלאומי או את חברת הביטוח הסיעודי שהוא מבוטח בה.

כפל ביטוחים

כל אזרח ישראל ששילם ביטוח לאומי כאמור זכאי לקבל עזרה סיעודית מטעם המדינה בהתאם לחוק הסיעוד. העזרה המדוברת כוללת מספר שעות בסיסי שמתורגמות לפן הכלכלי. חשוב לדעת שלמרות שישנו תשלום וסיוע מהביטוח הלאומי במצב סיעודי, הדבר לא סותר את קיומה של פוליסה פרטית אצל חברת ביטוח ועל כן, ניתן לתבוע גם את הביטוח הלאומי בכדי לקבל מה שמגיע לאדם סיעודי וגם את פוליסת הביטוח הפרטית

תמונה: freepik

כיצד תובעים בצורה נכונה?

בכדי לתבוע תביעת סיעוד יש צורך לאסוף את כל האישורים הרלוונטיים אשר נוגעים למצבו הבריאותי של האדם לרבות חוות דעת של רופא שבדק אותו לאחרונה, יש להביא אישור עדכני על מצב הניידות של האדם, על יכולת העצמאות שלו או חוות דעת מטעם פסיכוגריאטר או נוירולוג שבדק את מצבו ואאבחן דמנציה או אלצהיימר.

לאחר שתאספו את כל המסמכים והאישורים המעידים על מצבו של האדם, כדאי מאוד שלא תגישו את התביעה לבד שכן, לא פעם תביעות שמגישים באופן עצמאי ללא ידע והכרות רחבת היקף עם תחום התביעות הללו ועם ההתנהלות של חברות הביטוח, נדחות. על כן, בחרו באנשי מקצוע אשר ידוע כי הם עוסקים בליווי, תמיכה וסיוע בהגשת תביעות מעין אלה ויש להם אחוזי הצלחה גבוהים בתחום העיסוק שלהם.

 

Exit mobile version