Site icon מקומון רמת גן

חדש בגבעתיים: לומדים עם טייסים ועם מדענים ומדעניות חתני פרס נובל

מנהל החינוך, הנוער והצעירים בעיריית גבעתיים, בשיתוף עמותת נובל למצוינות בחינוך החלו השנה להפעיל שתי תוכניות חינוכיות ייחודיות בגבעתיים שמטרתן יצירת סקרנות ועניין בנושאים מחזית המדע והטכנולוגיה, במפגשים כיתתיים עם מדענים, מהנדסות, מתכנתות וטייסים, העוסקים בתחומי הידע השונים.

התכניות השונות, מפגישות את התלמידים והתלמידות עם נושאים מתקדמים ומרתקים במדע, בהנדסה ובטכנולוגיה ועם מיטב המדעניות, המהנדסים והטייסים, כשהפעילות מתקיימת בכיתה במסגרת שעות הלימודים בבתי הספר.

התלמידים, התלמידות וצוותי ההוראה שמשתתפים בתכניות מביעים עניין רב במפגשים ובנושאים הנלמדים במסגרתם וחשוב מכך הוא שהמפגשים הללו מגדילים את המוטיבציה ללימוד מקצועות מדעיים בקרב התלמידות והתלמידים המשתתפים בתכניות.

בתום הלימודים יערך מפגש מסכם שכולו לחגוג מדע, אליו מוזמנים התלמידים והתלמידות שהשתתפו בתכניות לאורך השנה, יחד עם הוריהם וצוותי ההוראה של בתי הספר.

פירוט על התוכניות: 

מטוס. צילום pixabay
  1. לומדים עם מדענים –

במסגרת שעורי בית הספר, נפגשים התלמידים עם מגוון מדענים מעולם האקדמיה והטכנולוגיה העוסקים בתחומים שונים של מדעים וטכנולוגי בעבודתם ומציגים לתלמידים צדדים מרתקים ומגוונים מעולמות המדע והטכנולוגיה. התכנית מייצרת קשר אישי והתלמידים נחשפים לתחומי ידע שונים ומגוונים בצורה מרתקת ומעוררת סקרנות. התוכנית מדגישה את הרלבנטיות של לימודי המדע והטכנולוגיה ומציגה המצאות, פיתוחים והישגים של המין האנושי ומעוררת מוטיבציה לעסוק בתחומי המדע והטכנולוגיה בהתלהבות ומתוך עניין וסקרנות.

במסגרת התוכנית פוגשים תלמידים מגבעתיים מדענים/ות, ביניהם גם חתני פרס נובל, המומחים בתחומם המדעי או הטכנולוגי. המדען/ית משתפים את התלמידים בסוגיה מדעית בתחום עיסוקם, וצוללים עם הכיתה אל מעמקי הנושא, המידע המפתיע בו, השאלות שהוא מעורר והצדדים המעשיים שלו. כל מפגש מלווה במצגת צבעונית, סרטונים ונקודות לדיון עם הכיתה. כל מפגש קרוב שכזה עם המדען/ית מספק מודל להשראה ולחיקוי.

  1. לומדים עם טייסים –

מפגשים עם טייס/ת המומחים לתחום הפיזיקלי הנוגע לתעופה וטיס, ומספרים לתלמידים על עקרונות מדע וטכנולוגיה בתעופה, בשילוב מלאי חוויות אישיות משעות טיס שצברו בהטסת כלי טיס שונים. במשך , 0 -0 דקות בכל מפגש, יספרו הטייס/ת לכיתה על טכנולוגיה בשירות התעופה, חוקי ניוטון, חוקי ברנולי וחוקי ארכימדס, קרינה אלקטרו-מגנטית ונושאים נוספים. המפגש האישי עם הטייס/ת מספק ידע מסקרן ומעורר עניין בשילוב עם מודל להשראה ולחיקוי.

פרופ' יזהר אופלטקה סגן ראש עיריית גבעתיים ומחזיק תיק החינוך: "בשנים האחרונות נוספו לתוכנית הלימודים הרגילה, תוכניות חדשות רבות המפתחות הבעת עניין וסקרנות ומעודדות את התלמידים לפנות ללמידה מדעית מעמיקה וחווייתית, המטמיעה את החומר בקרב התלמידות והתלמידים בדרך של השראה מהטובים ביותר בתחומם. למידה חווייתית היא לדעתי הדרך הנכונה להשיג את יעדי המצוינות בעיר גבעתיים ואנו, מראש העירייה ועד אחרון אנשי החינוך בעיר, נמשיך לפתח ולשלב בבתי הספר העירוניים עוד ועוד תוכניות חדשניות, על מנת שכל תלמיד ותלמידה בעיר, מהגיל הרך ועד לסיום התיכון, יוכלו לבחור לעצמם את התוכנית המתאימה ביותר לכישוריהם האישיים ולנטיית לבם."

Exit mobile version