Site icon מקומון רמת גן

חבר המועצה רועי ברזילי : "להחליף בדחיפות את הנהלת העיר"

חבר מועצת העיר וחבר הנהלת העיר רמת גן. יו"ר סיעת הצעירים במועצה. חושב שזינגר הוא ראש העיר החלש ביותר שהיה ברמת גן, חולם לפגוש את הרצל לארוחת צהרים ומאמין שיכול להיות פה טוב. 

רועי ברזילי  בן 38, נשוי לדניז, וטרינרית במקצועה, שעלתה מאיסטנבול ואבא של אריאל בן 3.5. עו"ד במקצועו ובעל משרד עצמאי. עוסק בתחום המקרקעין וכן בתחומים אזרחיים נוספים. לשעבר שימש כיועץ פוליטי של פרופ' אבישי ברוורמן בכנסת, הייתי לוחם ומפקד בנח"ל המוצנח, יליד רמת גן והיה חניך ומדריך בנוער העובד והלומד.

אז למה בעצם נכנסת לעולם הפוליטי?
"קצת אחרי שהשתחררתי מהצבא, חליתי בסרטן שדי במזל תפסתי בשלב מוקדם. הליך הריפוי העסיק אותי בצורך "לחשב מסלול מחדש" ולנסות לחשוב כיצד באמת להשאיר חותם בחברה ובאנשים סביבי ובכלל בקהילה ומאז אני שם. ממלחמה על החיים שלי החלטתי לעבור ולהילחם על חיים טובים יותר."

רועי ברזילי. צילום: אדר אלון

רמת גן בין הערים הבולטות בהתרעמות התושבים והצפה של מקרי שחיתות ושירותים ליקויים בעיר {תחבורה , צפיפות, חינוך , נקיון ועוד…},אתה באמת מאמין שאפשר לשנות את המצב ?

"רמת גן סובלת בשנים האחרונות ממשטר כאוטי. צבי בר בשלהי כהונתו וזינגר מראשית כהונתו אינם מובילים את העיר הזו וערב רב של כוחות שונים וסבך אדיר של אינטרסים זרים הם ששולטים בסדר היום הציבורי.
לא מפתיע שכמעט כל שבוע אנחנו שומעים על מקרים החורגים מנורמה של מנהל תקין, כשלים בכל התחומים העירוניים, מינויים לא ראויים ונפוטיזם חסר תקדים, צפיפות גוברת ללא מענה ראוי, תכנון עיר חסר דרך ובסופו של יום הידרדרות מתמשכת בהספקת השירותים הציבוריים ואיכותם.
אני מאמין בהחלט שאפשר לשנות, אני מאמין שהמצב המבורדק שבו אנו נמצאים נובע מחוזקתם של קבוצות האינטרס ומחולשתו של הציבור הרחב. ראשית על הציבור לגלות מעורבות גדולה יותר בבחירות. זינגר הוא ראש עיר מהחלשים שידעה רמת גן והוא נשלט כמעט לחלוטין באינטרסים הנוגדים את טובת הציבור. תכנון עיר נכון מחייב חשיבה ארוכה טווח ומחשבה כזו מנוגדת לתפיסת עולמם של הפוליטיקאים שחושבים על הטווח הקצר. רק חשיבה ארוכה טווח עם חזון חדשני אך קוהרנטי שרואה לנגד ענייה את האינטרס הציבורי בבכורתו היא מה שתציל את העיר הזו ואני סבור שאת אותה חשיבה אני מביא עמי במסעי הארוך.  "

מה הכי אקוטי לדעתך לשנות בעיר?
"החלפת הנהלת העיר וכמה שיותר מהר ובראשם את זינגר. בראש ובראשונה יש לקבוע מדיניות עירונית של בנייה ותכנון עיר שקולה לצד תכנון משאבים ציבוריים כדי להדביק את קצב הבנייה הבלתי נשלט. הקטנת ההוצאה הציבורית על שכר, הוצאה שגדלה בעידן זינגר בכמעט 10% על חשבון התקציב לפעולות!"

הדתה…
נציגי הציבור הדתי בעיר מדברים על הציבור החילוני בפרגון והערכה,

מאידך מהצד החילוני נשמעים הרבה קולות להדתה… עד כמה זה מעיק עליך באופן אישי ועד כמה אתה מרגיש את זה בעיר?
אני חושב שזה לא יהיה נכון לדחות או להתעלם מטענות החילונים אודות הדתה ואולם, אני חושב שיש ביטויים מעט היסטריים למגמה. אני חושב שברמת גן יש כוחות חילוניים ומורשת חילונית ובעיקר הידברות נורמטיבית   בין דתיים לחילוניים שידעו להגיב בעוצמה ולנטרל ביטויים דתיים מוגזמים, כך למשל החלטת מועצת העיר לגנות את הרב הראשי כאשר התבטא באופן חריג כלפי הקהילה הלה"טבית. אני מאמין כי תפקידה של הדת בכלל והדת היהודית בפרט לשמש עבור החברה כמקור השראה ולא כמקור סמכות. בדת היהודית יש יסודות חשובים של ערכים אוניברסליים ותפיסות נכונות של צדק ומוסר, מורשת ומסורת החשובים ללכידות ולשותפות החברתית. אך כאשר הדת הופכת למקור סמכות הקוראת לפעולה או ציווי שאינם מקום וולונטרי או כאשר כללי התנהגות דתיים הופכים לציווי קטגורי כלפי אוכלוסייה רחבה הדת איבדה את מקומה ואת תפקידה.

איך זה מסתדר עם שיתוף הפעולה שלכם עם סיעת הבית היהודי בעיר?
"דווקא עם אביהוא בן משה סגן ראש העיר מהבית היהודי מצאתי את השיח הפורה ביותר ואני יכול לומר שהוא אחד החברים הטובים ביותר שלי לא רק בפוליטיקה על אף הפערים בתפיסת העולם הדתית. צריך לזכור כי תנועת המזרחי במשך שנים היתה שותפה טבעית דווקא של מפלגות השמאל אני חושב ששיתוף הפעולה שלי עם הבית היהודי ואביהוא בן משה בפרט מבוסס על תפיסות עולם משותפות במגוון תחומים היותר רלוונטיים לעיר, כך למשל בנושא הבנייה, בנושא המאבק בשחיתות ונושאים רבים נוספים עליהם אנו מסכימים. כמו כן, יש בנינו יחסים חבריים שהם מעבר לפוליטיקה. אני אזכיר כי אני שימשתי ראש המטה של שלי יחימוביץ במרחב בפריימריז בהם זכתה ואביהוא רק לאחרונה היה המועמד שלה ליו"ר ההסתדרות במרחב. נראה שבהרבה נקודות, תפיסות העולם שלנו דומות."

אם לא היית בסיעת הצעירים איזה תיק היית מקדם \ מטפל כחבר מועצה?
"אני חושב שצעיר זה לא רק ביטוי לגיל, אלא תפיסת עולם, המחשבה שניתן לחשוב בפוליטיקה מעבר למימד העכשווי של התמורה המידית. אני חושב שהדבר שהייתי יכול להוביל טוב יותר מתחומים אחרים הוא נושא תכנון העיר ל20 ול-30 השנים הבאות. "

מה דעתך על ראש העיר המכהן?
"אני סבור שמדובר בראש העיר החלש ביותר שהיה כאן בשנים האחרונות. במהירות חסרת תקדים הצליחו שיקולים זרים, אינטרסים מנוגדים, הסתאבות ושחיתות לחסל כל דבר טוב שהיה בו כחבר מועצה בזמן שישבנו יחד בשורות האופוזיציה."

מי לדעתך יהיה ראש העיר הבא?
"כל כך הרבה דברים עוד עשויים להשתנות ולכן קשה לנבא. אבל אני יכול לתת קווים לדמותו: עליו להיות איש חזון בעל עוצמות פנימיות ושמסוגל להתמקד בטובת הציבור."

מה היעד הבא שלך מבחינה פוליטית? 
"אני חושב שמקומי בשנים הקרובות בעשיה המקומית והציבורית ובתקווה להעפיל לתפקיד המשפיע ביותר בזירה הזו."

עם מי לא תיהיה מוכן לשבת בעירייה?
"אני מאמין באדם ובאנשים ולכן לא אשב רק עם מי שאגיע למסקנה שלא ניתן עוד לשנות את אופיו ולהשפיע עליו."

מה היית משנה בעיר?
"הייתי רוצה לשנות את תפיסת החיים, להצליח להחזיר שוב את החיים הקהילתיים שהיו כאן לפני הרבה מאוד שנים. אני מאמין כי תפיסה של חיים קהילתיים וסולידריים תיצור מציאות שתשפיע לטובה על מגוון נושאים שיש לעירוניות להציע."

מה אתה הכי אוהב בעיר?
"אני אוהב את המגוון המיוחד של העיר הזו שלדעתי לא קיים בשום עיר אחרת. בעיר מסורת ומורשת תרבותית. המבנה השכונתי המיוחד של העיר הזו, המוקדים הייחודיים, הבורסה, הספארי, הפארק הלאומי הופכים את העיר למיוחדת בעיניי. "

איפה היית גר אם לא רמת גן?
"הייתי שמח לגור במושב או במשק חקלאי קטן, אבל גם מושב אפשר למצוא בתוך רמת גן, אחרי הכל יש את כפר אזר."

מה אנשים לא יודעים עליך ?
"הרבה מאוד מהעיסוק היום יומי שלי הוא שכלתני, גם כפוליטיקאי ובעיקר כעו"ד ומנהל משרד אבל אני מאוד אוהב לעבוד פיזית, לשפץ ולבנות ואת כל השיפוצים והתיקונים בבית אני עושה תמיד בעצמי לבד."

מה החלום שלך?
"להצליח להתמקד בעשייה ציבורית ולהצליח להתברג בתפקיד ציבורי מרכזי בו להחלטותיי תהיה השפעה רחבה עוד יותר. "

את מי היית מזמין לארוחת צהרים?
"הייתי רוצה לשבת לצהרים עם הרצל, הייתי מאוד מעוניין להשמיע לו על המדינה ולראות עד כמה אנחנו רחוקים מהחזון שלו ושל בני דורו."

איך היית רוצה להיזכר ?
"הייתי רוצה להיזכר כמי שהצליח להביא את רמת גן למקום אחר שטוב יותר לגור ולחיות בו."

משפט לתושבים?
"תאמינו שיכול להיות כאן הרבה יותר טוב!"

Exit mobile version