Site icon מקומון רמת גן

זינוק בהתחלות בניה ברמת גן: במקום החמישי בארץ בסך התחלות הבניה בשנה החולפת

על פי נתוני הלמ"ס לתקופה שבין יולי 2018 עד יוני 2019, רמת גן נמצאת במקום החמישי בארץ בסך התחלות הבניה, עם 1,686 דירות שהחלה בנייתן. נתון זה מהווה זינוק של 86% לעומת 907 דירות שבנייתן החלה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

"הזינוק הזה הוא ככל הנראה תוצאה של פרויקטי התחדשות עירונית שאושרו בעבר לפני ההחלטה של עירית רמת גן לעצור את מתן האישורים לפרויקטים של התחדשות עירונית בעיר, ולכן אין ללמוד ממנו לגבי העתיד." אומר דרור אוהב ציון, מנכ"ל חברת דרא שיווק נדל"ן המשווקת מספר פרויקטים בעיר.

לדבריו של דרא, "פרויקטים רבים תקועים כיום ללא אישורים לאחר שהושקעו על ידי יזמים כסף ומשאבים רבים בהחתמה של דיירים ובתכנון. במידה ולא יחודש מתן האישורים וקידום הפרויקטים על ידי העיריה, נראה ירידה בהתחלות בניה, יווצר מחסור דירות בעיר ובניינים רבים יוותרו ללא חיזוק וללא מיגון".

smart towers של קבוצת כנען. צילום: יח"צ

בתוך כך, קבוצת כנען, המקדמת פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בגוש דן, מדווחת כי מכרה בחודשיים האחרונים 8 פנטהאוזים מתוך 13 המוצעים לשיווק בפרויקט smart towers אשר בשכונת הערמונים ברמת גן. כל זאת בשווי של כ 37 מיליון ₪

לאחרונה הודיעה כזכור עיריית רמת גן כי היא מבטלת את הליכי התמ"א 38 ברמת גן –  הליך של הקמת בניין חדש והריסת הבניין הישן תחתיו או עיבוי ובינוי קומות נוספות על בניין קיים וזאת בנימוק של מחסור משווע בתשתיות עירוניות מתאימות לפרויקטים אלה במרכז העיר. עם זאת בית המשפט המחוזי  קבל את עתירת התאחדות בוני הארץ כנגד מדיניות זו וציין שמדובר בחוק ולכן לא ניתן לבטלו כליל.

ברמת גן ניתן לראות צניחה חדה במספר היתרי הבנייה בתנאים שניתנו ליזמים, מאז כניסת ראש העיר החדש, כרמל שאמה הכהן. מדובר בירידה של לא פחות מ-91% במספר ההיתרים שהתקבלו.  לעומת שאמה הכהן, ראש העיר הקודם, ישראל זינגר, היה תומך נלהב בהתחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38. למעשה, רמת גן הייתה מהמובילות בתחום, וזינגר קידם תוכניות אב שכונתיות שהגדירו אזורים בעיקר לתמ"א 38/2 ולפינוי-בינוי. בפועל נתן זינגר פי שלושה היתרי בנייה למיזמי תמ"א 38 לעומת קודמו בתפקיד, צבי בר (95 היתרים בקדנציה של בר, 293 אצל זינגר); ובתקופתו נבנו פי ארבעה יותר דירות מאשר בתקופת בר (1,755 דירות אצל בר, לעומת 7,785 אצל זינגר). על פי נתוני הלמ"ס.

הדבר הביא ככל הנראה ליצירת ביקושים ערים יותר לדירות בכלל במרכז העיר ולדירות מיוחדות בפרט, שכן בגין המדיניות של עיריית רמת גן, עשויות הדירות המיוחדות, כמו הפנטהאוזים והדירות הגדולות המוצעות  כעת לשיווק להיות  היחידות בשנים הקרובות.

"העיר רמת גן עוברת לאחרונה טלטלה בכל הקשור למדיניות ההתחדשות העירונית שלה כאשר עד לא מזמן הייתה זו העיר שייצרה הכי הרבה התחלות בניה או בקשות להיתרי בניה במסגרת תהליכי פינוי בינוי ותמ"א 38 במרכז העיר. מדיניות עיריית רמת גן מעכבת כעת  תהליכים של תמ"א 38 הנוגעים לבניין היחיד בשל מחסור בתשתיות, מה ששם בקדמת הבמה את הפרויקטים בתחום הפינוי בינוי וגורם לכך שיותר אנשים מבינים כי יתכן ובעתיד הקרוב יהיה פחות היצע לדירות במרכז העיר ויורדים מהגדר." מסביר אודי לוי, סמנכ"ל המכירות בקבוצת כנען, המקימה את פרויקט smart towers ברמת גן.

Exit mobile version