Site icon מקומון רמת גן

זינגר בהפגנה נגד הקו הסגול: "לא נסכים לאף מתווה שיעביר את הרכבת בגובה פני הכביש"

מאות תושבים, פעילים ואנשי ציבור הפגינו נגד תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה, שמתוכנן לעבור לאורך ציר אלוף שדה ברמת-גן וחוסמים את ציר התנועה המרכזי.

ההפגנה, שמאורגנת על ידי תושבי העיר בגיבוי עיריית רמת-גן וראש העיר ישראל זינגר, נערכת בצומת אלוף שדה-יצחק רבין, שאמור לספוג את הפגיעה התחבורתית הקשה ביותר במידה והקו יעבור בתוואי המקורי, באופן שיחצה את רמת-גן לשניים ויפריד בין שכונותיה הדרומיות לאלו הצפוניות.

הפגנה נגד הקו הסגול. צילום: דימה דורף

ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר, שהצטרף למפגינים בקריאות נגד התוואי המוצע על ידי משרד התחבורה וחברת נת"ע, קרא לשר ישראל כ"ץ לפעול לשיקוע הקו באופן שיאפשר את המשך זרימת התנועה בגובה הכביש.

זינגר, שהצטרף בעצמו לחסימת הכביש, נשא שלטי מחאה ולבש חולצת מאבק סגולה, כאות הזדהות עם התושבים המפגינים.

"תושבי רמת-גן מאוחדים בדרישה לשקע את תוואי הקו הסגול", הצהיר זינגר, "בחודשים האחרונים לקחנו אנשי מקצוע שבחנו את ההיתכנות וקבעו כי ניתן לבצע זאת לאורך המקטע הבעייתי, באופן שלא פוגע בעבודות להכנת הקו ומאפשר את פתיחתו במועד המתוכנן – כך שלא ברורה לי ההתעקשות של נת"ע שלא לבוא לקראת תושבי רמת-גן".

"לא נסכים לאף מתווה שיעביר את הרכבת בגובה פני הכביש", הוסיף ראש העיר, "אנחנו בהחלט מעוניינים בהקמת הקו הסגול, ומאמינים שמערכת הסעת המונים מטרופולינית כדוגמת הרכבת הקלה, היא הפתרון הרצוי לעתיד התחבורה הציבורית בישראל. עם זאת, לא נקבל את הטיעון לפיו הקמת הקו חייבת לבוא בהכרח על גבו של ציבור גדול של תושבי העיר רמת-גן, ונמשיך לעמוד על כך שבמקטע הספציפי המדובר לאורך ציר אלוף שדה, הקו ישוקע וימונהר – באופן שיאפשר להמשיך את שגרת החיים של תושבי עירנו, במקום לשתק אותם".

Exit mobile version