Site icon מקומון רמת גן

ועדת הקורונה נעתרה לבקשה: גם בסגר – הספארי יישאר פתוח למבקרים

ועדת הקורונה בראשות יפעת שאשא ביטון קיבלה את יוזמת עיריית רמת-גן לפתיחת הספארי בעיר. כרמל שאמה: "מדובר בגוף בעל ערך חינוכי. אחזקתו מגיעה למיליוני שקלים בשנה – שלא מפסיקים עם הסגר. המבקרים יחוייבו לשמור על כללי הריחוק החברתי בצורה קפדנית".

בתום דיון ועדת הקורונה בכנסת, הוחלט לאמץ את מדיניות ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן ולאפשר פתיחה של הספארי ברמת-גן בסופי השבוע בהתאם למגבלות הריחוק החברתי.

הספארי ימשיך לפעול בהתאם להנחיות התו הסגול של משרד הבריאות ובנוסף במהלך חודשי הקיץ, המבקרים יוכלו ליהנות מהארכת שעות הפעילות בספארי ולבלות בספארי עד השעה 21:30 באופן כזה הביקור יתפרס על שעות יותר וגם יאפשר ביקור בשעות קרירות ונוחות יותר.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן אמר כי העיר רמת-גן מעניקה רוח גבית לספארי והוסיף כי הוא מברך את החלטת וועדת הקורונה לאפשר את פתיחת הספארי ברמת גן למבקרים גם בשבתות. "מדובר בגוף בעל ערך חינוכי שבכל שנה מבקרים בו אלפי מבקרים. הספארי הוא מקום בילוי שגם כשהוא סגור למבקרים, שההוצאות שלו לא נפסקות לעולם. מדובר בהוצאות של מיליונים שכוללים טיפול קבוע בבעלי החיים מזון, תחזוקה של המקום ועוד. המקום ייחודי מאוד גם עבור משפחות של אנשים עם צרכים מיוחדים. הביקור לאותן משפחות הינו כלי להקלת הלחץ והחרדה בקרב הילדים שזקוקים להתאווררות ולקשר בלתי אמצעי עם בעלי החיים. ההחלטה לאפשר את פתיחת הספארי, שייחודי לרמת-גן ולישראל כולה, היא החלטה הגיונית, מידתית שמשדרת עקביות ושקיפות אל מול האזרחים".

בצל משבר הקורונה, כולם מחפשים מקומות בילוי מתאימים לימים אלו, באוויר הפתוח ועדיף בשעות הנעימות של היממה. בהתאם לכך ועדת הקורונה בכנסת, הוחלט לאמץ את מדיניות ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן ולאפשר פתיחה של הספארי ברמת-גן בסופי השבוע בהתאם למגבלות הריחוק החברתי. יש לציין כי על פי נתוני משרד הבריאות, לא הייתה הדבקה בספארי.

מחכה לכם גם בשעות הערב. צילום: ים סיטון

הסוואנה האפריקנית, שגודלה עומד על כ-1000 דונם, כוללת מסלול נסיעה שבו המשפחות מסיירות ברכבם הפרטי וללא מגע עם מבקרים נוספים. הסיור הרגלי מתקיים בקפוסלות הכוללות את המשפחה הגרעינית בלבד, המבקרים מחויבים לעטות מסכות על פניהם ולשמור על הריחוק החברתי הנדרש. פקחים מטעם עיריית רמת גן, מסיירים גם הם ברחבי הספארי ודואגים לשמירה על הנהלים.

בספארי ברמת גן החליטו השנה להאריך את שעות הפעילות עד לתוך שעות הלילה וכשהערב ירד המבקרים וחיות הבר ייהנו מתאורה רכה ונעימה שתאיר את שבילי גן החיות ואת החצרות באורות עדינים. תקופת הקורונה אפשרה ועודנה מאפשרת בחינה של מצבים שלא הכרנו קודם לכן. במהלך הבילוי המיוחד תצטרף השנה גם להקת מיומנה שבנתה עבור הספארי מופעים ייחודיים שיתקיימו לאורך כל היום ברחבי הגן וייחתמו בתהלוכת קצב נפלאה לאור הירח. לצד מופעי הקצב של מיומנה תתקיים פעילות חינוכית שתעסוק בקצב הטבעי של החיים – כיצד יודעים הדובים מתי להתעורר משנת החורף, איך יודעות הציפורים מתי הגיע הזמן לנדוד ומדוע אנחנו סובלים מג'ט לג.

יישאר פתוח גם בימי סגר חלקי. צילום: דוברות הספארי

 

סגן ראש העיר ויו"ר הספארי, עו"ד רועי ברזילי ציין כי "אין שום סיבה שהספארי, המכיל בתוכו שטח של 2000 דונם, לא ייפתח למבקרים בהתאם להנחיות התו הסגול. בזמן שהאזרחים נאלצים להצטופף בגנים ובפארקים ציבוריים, הספארי מעניק למבקרים תוכן העשרה תרבותי וחינוכי הפרוס על רוב שעות היום וזאת בכדי למנוע עומס וההתקהלויות בספארי ובסביבתו. הוספת הפעילות הלילית בספארי תאפשר פריסה נוחה יותר של המבקרים לאורך שעות היום בנוחות ובשעות קרירות יותר למשפחות וילדיהם בחופשת הקיץ. אנו מזמינים את כולם לקחת בחוויה ייחודית ובטיחותית בספארי ברמת-גן .זכרו כי באוויר הפתוח – יותר בטוח!.

מנכ"ל הספארי, אורן בן יוסף: "הסוואנה האפריקנית שגודלה הוא 1000 דונם ורחבי גן החיות, מאפשרים בילוי נעים ומשפחתי שעומד בכלל התנאים וההנחיות. אנחנו מברכים את יוזמת ראש העיר כרמל שאמה הכהן ועיריית רמת גן שעומדת יחד אתנו ומונעת את סגירתו המיותרת של הספארי."

"אנחנו בעיצומה של תקופה מורכבת ולכל החלטה משמעות כבירה שעלולה לגזור את דינם של מקומות רבים. הספארי הוא אתר לאומי, ששייך לכולנו ומטרתו לדאוג לרווחת בעלי החיים ולאפשר למבקרים רבים, מפגש בלתי אמצעי עם חיות הבר וכמה רגעים של הנאה שכל כך נחוצה לנו", סיכם מנכ"ל הספארי.

Exit mobile version