Site icon מקומון רמת גן

התמכרות לסמים קלים: הסכנות והגמילה

אחד הסימנים הידועים של התמכרות היא שינוי מצב הרוח של האדם המכור כאשר הוא מתעמת עם מישהו שמדבר איתו על החומר אליו הוא מכור (או ההרגל אליו הוא מכור). בין אם זה מריחואנה או קוקאין, אלכוהול או תרופות מרשם, כאשר מעלים את נושא השימוש בחומר, המכורים חווים זאת כהתקפה, אפילו אם הדובר עושה זאת מדאגה, אכפתיות ואהבה (כמו בשיחות של בני משפחה, בני או בנות זוג, חברים קרובים וכיו"ב) ומוצאים את עצמם נאלצים להפוך תוקפנים ולהגן על עצמם. התמכרות לסמים קלים היא לא שונה.

ישנם רבים הטוענים כי "סמים קלים" הם קלים כי לא מתמכרים אליהם. אין זה נכון כלל וכלל, שכן בסופו של דבר, ניתן לזהות לא מעט מקווים לדמותו של המכור גם באנשים המשתמשים רק בסמים "קלים".

כיצד מתמודדים עם התמכרות לסמים קלים?

כאשר מדברים על התמכרות לסמים קלים, לרוב מתייחסים להתמכרות לצמח המריחואנה. זה נכון שצמח זה, שלא כמו סמים ממכרים מאוד כגון הרואין או קוקאין, הוא פחות ממכר. אך ישנם אנשים הרגישים להתמכרות לצמח זה והשפעותיו, מסיבות שונות, לרוב רגשיות, והם מוצאים את עצמם מול סיטואציה קשה במיוחד. הם רואים כיצד אנשים סביבם, מעשנים אחרים, בתחילת הדרך וההכרות עם החומר הזה, לא מתמכרים, ואף עם הזמן אולי מפסיקים לצרוך אותו. אך הם עצמם ממשיכים, מגדילים כמויות צריכה יומיות, וכל חייהם משתנים לפי החומר.

צילום: שאטרסטוק

בנוסף, ניתן לראות עם הזמן את הנטייה אשר הזכרנו בפסקאות הראשונות של המאמר, וזו הנטייה להיכנס לאותה מגננה תוקפנית כאשר השיחה נסובה סביב ההתמכרות למריחואנה, מה שאומר שהם בסבל, שנמצא מתחת לפני השטח. לא משנה כמה האדם יתקוף ויסביר כי זה בכלל לא צמח ממכר, ושזה לא משפיע על החיים שלו לרעה, עמוק בפנים, מי שמכור, יודע זאת, וחווה את הכאב והצער בידיעה שהוא לא יכול להפסיק, שלא הוא זה ששולט, אלא שהחומר שולט בו, וזו חוויה לא קלה. החדשות הטובות הן כי עם קצת עזרה של מרכז גמילה מקצועי, אפשר לסיים את הפרשה הזו.

מסיימים התמכרות לסמים קלים בעזרת מרכז גמילה

מרכז גמילה הוא מקום מאוד מיוחד, ואת זה מרגישים גם כשבאים לבקר, להתרשם ולהכיר. התחושה היא אחרת, כי העבודה שנעשית במקום מיוחדת מאוד. עבודה רגשית, פיסית ואינטלקטואלית בו זמנית, שילוב של כל כוחות האדם כדי לפרוץ החוצה ממעגל ההתמכרות, לפגוש את עצמו פנים מול פנים, להכיר ואף להודות לעצמו על כל מה שחווה עד היום, ולבחור בדרך חדשה.

התמכרות לסמים קלים נחשבת יותר קלה לגמילה מהתמכרות לסמים כמו הרואין לדוגמא, מכיוון שהחוויה הגופנית של הגמילה פחות אגרסיבית על הגוף. צוות של מומחים עם ניסיון רב בגמילה זו יעזור לכם לעשות את הצעדים הדרושים כדי לקחת בחזרה את השליטה, ולקבל את חופש הבחירה בחיים שלכם.

Exit mobile version