Site icon מקומון רמת גן

התחדשות עירונית – כל מה שצריך לדעת

כל אחד מאתנו היה רוצה לגור בסביבה חדשה ומודרנית, אך בישראל קיימות שכונות ישנות רבות שאינן נראות במיטבן: הבתים ישנים ומטים ליפול, צנרת הביוב המשותפת נסתמת לעתים קרובות וגוררת אחריה פניות לעירייה, הפארקים מזוהמים ובלתי מזמינים וגם במדרכות נוצרו סדקים המסכנים את בטחונם של הגרים בשכונה.

כשיש שכונה במצוקה, התחדשות עירונית נכנסת לתמונה. ובאמת, בזמן האחרון, אנו שומעים רבות על המונח "התחדשות עירונית". מדובר למעשה בראייה כללית ורחבה על שכונות מגורים, כאשר המטרה היא לחדש את הסביבה עד כמה שניתן.

מה עושים בהתחדשות העירונית, בעצם?

התחדשות עירונית היא ראייה נרחבת על שכונה שלמה או אפילו עיר. במסגרת פרויקט התחדשות שכזו מחדשים ומשדרגים את הבתים הישנים, בונים בתים חדשים, מחליפים את התשתיות, משדרגים את השטחים הציבוריים, הורסים מבנים רעועים ומסוכנים וכדומה. באופן כללי, פרויקטים של התחדשות עירונית יכולים להתבצע ביוזמה פרטית או ביוזמתה של הממשלה.

אילו סוגי התחדשות עירונית קיימים היום?

ההתחדשות העירונית היא פרויקט נרחב המתפצל לשני סוגים עיקריים. הסוג הראשון הוא פרויקט הריסה ובניה מחדש. התכנית כוללת הריסה של מבנה ישן, רעוע או בלתי בטיחותי והקמת מבנה חדש ומודרני יותר. בדרך כלל, המבנה המוקם כולל שכלולים שונים כמו חניות פרטיות, מעליות או מרפסות. באופן כללי, המבנה הנבנה במסגרת הריסה ובניה עמיד יותר ועומד בתקנים של רעידת אדמה. הסוג השני השייך אף הוא להתחדשות העירונית הוא תוספות בניה וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במהלך העבודה, מחזקים מבנה קיים על פי ההנחיות של מהנדסי הבניה: מוסיפים קומות, ממ"ד, מעליות, הרחבת הדירות הקיימות ועוד.

צילום: freepik

כל היתרונות של ההתחדשות העירונית שכדאי להכיר

לאחר ביצוע פרויקט ההתחדשות העירונית, יכולים הדיירים ליהנות מבתים חדשים, נקיים ומרווחים יותר. אבל זה עוד לא הכול. מסתבר שההתחדשות העירונית יכולה לתרום לגורמים רבים הרבה מעבר למה שאנחנו חושבים:

רווח כספי עבור הדיירים

לא זו בלבד שהדיירים מקבלים דירה יפהפייה בתמורה לסבלנות גדולה שבה התאזרו כאשר בנו את דירתם, הם גם יכולים להשכיר או למכור את הדירה שבבעלותם במחירים גבוהים יותר. ההתחדשות העירונית מעלה את הערך של הדירה, ואם רוצים – אפשר להשקיע בה ולהחזיר את העלויות.

תמריץ ליזם

התחדשות עירונית כדאית לא רק לדיירים, אלא גם ליזם. לאחר שהוא עובד קשה בשיפור הכללי של השכונה, הוא נהנה מההשקעה. יותר ויותר גורמים מבחינים בעבודתו היסודית ומזמינים אותו לביצוע פרויקטים נוספים.

המדינה והרשויות המקומיות מרוויחות

הרשויות המקומיות הן הראשונות לתמוך בפרויקט ההתחדשות העירונית, והן פועלות רבות כדי לזכות בו. בזכות הפרויקט השכונה הופכת למשופרת יותר וכוללת יותר מוסדות חינוך, קופות חולים, מרכזים מסחריים, פארקים ועוד. בנוסף, יותר אנשים מגיעים להשתכן בעיר ובשכונה החדשה, ומזרימים יותר כספים לרשויות. מעבר לכך, גם הממשלה מרוויחה מההתחדשות העירונית, שכן בדרך זו היא מבצעת שימוש יעיל בשטחים שנועדו למגורים.

רוצים לזרז את הפרויקט? פנו לעורך דין מקצועי

פרויקטים של התחדשות עירונית כרוכים לא פעם בחתימה על טפסים, השתתפות בוועדות וקבלת אישורים ממומחים. אם אתם מעוניינים לדעת שאתם מתנהלים נכונה, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בהתחדשות עירונית. עורך דין מנוסה ומקצועי שכזה ניתן למצוא במשרד עורכי הדין של עו"ד עמית סלע ושות'. עורכי הדין המצויים במשרד עוסקים בתחום הנדל"ן, הבניה והשיכון במשך שנים רבות, ובמהלך שנות עבודתם הם ליוו פרויקטים גדולים ומשמעותיים. כך שאם העיר שלכם חשובה לכם ואתם להוטים כבר לקבל את כל האישורים הנחוצים, פנו עכשיו למשרד.

Exit mobile version