Site icon מקומון רמת גן

השתלת עצם בלסת התחתונה

טיפולי שיניים הם דבר שכל בני האדם חווה או יחווה במהלך חייהם, עם זאת טיפולים יכולים להשתנות בהתאם למצב השיניים בפה המטופל, מצב הגנטי ועוד. אך למעל חמישים אחוזים מהמטופלים אשר מגיעים לטיפולי שיניים סובלים גם מחוסר עצם שן, ולמקרה זה ישנם כמה סיבות עיקריות החל ממכה אקוטית באזור שן ועד לתורשה גנטית הגורמת למחסור בעצם השן. כך או כך הטיפול השכיח והדי ותיק בארסנל הכלים של רופאי השיניים הוא כמובן השתלת עצם, וככל שמדובר בהשתלת עצם בלסת תחתונה היא נחשבת לעיתים לאף "פשוטה" יותר מהשתלת עצם בלסת התחתונה.

מה היא השתלת עצם?

כמו שציינו מעל מחסור בעצם השן יכול לנבוע מכמה סיבות עיקריות, אשר עלולות להוביל לכדי החלפה של שן אורגנית לשתל. במקרים של מחסור בעצם אין די מקום על מנת להושיב את השתל החדש ויש לשתול עצם חדשה, זאת נעשית בשלוש צורות הראשונה היא עצם של המטופל, השנייה היא עירוב של חומרים שונים ועמידים לאזור זה של הפה והשלישית היא עצם של חייה בעירוב של אחד מהחומרים. כאשר מדובר בהשתלת עצם בלסת תחתונה, מתבצעת "הפשלה" של החניכיים באזור הרלוונטי והוספה של עצם באזור.
אורכו של ההליך נע בין שעה וחצי עד שעתיים, כאשר החשיפה הכירורגית של המטופל הינה נמוכה בהשוואה להשתלת עצם בלסת עליונה.

תמונה: freepik

זמן החלמה וממה להישמר

השתלת עצם בלסת תחתונה מהווה זמן החלמה לא קטן אשר עלול לארוך עד לכדי עשרה חודשים, יחד עם זאת במהלך השבועיים הראשונים יתכנו כאבים מקומיים ועל כן יש ליטול משכבי כאבים וגם כדורי אנטיביוטיקה שונים. עם זאת למעשנים יש להימנע מעישון בכל התקופה, יש גם להימנע משינוי קיצוני בפעולות כדוגמת: צלילה, צניחה חופשית ואפילו נגינה בכלי נשיפה. מלבד כל אלו מומלץ להימנע גם משתיית שתייה חמה בשבועיים הראשונים, מלטוס ולהתעטש במשנה זהירות. עשרה ימים לאחר הטיפול יוסרו התפרים ועם סיום זמן ההחלמה על המטופל לעבור צילום רנטגן ולוודא כי השתלים אכן השתלבו בצורה טובה ולאחר מכן תתבצע השתלה של השתל החדש.

Exit mobile version