Site icon מקומון רמת גן

השתלת חניכיים – המדריך המפורט

נתחיל קודם כל בהסתייגות קלה: אנו מתכוונים לתת לכם מידע מקיף על תהליך השתלות עצם בחניכיים. ועדיין, חשוב לזכור כי מדובר בהליך רפואי כירורגי שמותאם באופן אישי לחלוטין לכל מטופל ומטופלת, על ידי מומחה המיומן בתחום זה. אז כן, המיד שנציג בפניכם חיוני, מעניין, חשוב ומאיר עיניים. אבל הוא לא מהווה תחליף לייעוץ עם רופא שיניים המתמחה בהשתלת חניכיים.

וכעת, לאחר שסיימנו את ההקדמה המחייבת, נוכל לצלול לתוך התחום המרתך של השתלות השיניים, ולתת לכם, הקוראים, שבטח עומדים לפני הליך השתלת שיניים בעצמכם, את הידע הדרוש כדי להתקדם בתחושת ביטחון ושלווה.

צילום: FREEPIK

איך זה עובד?

  1. עמידה בתנאים – לא מדובר במשהו אקסקלוסיבי. התנאים הנדרשים הם תנאים שנועדו לשמירה על בריאות המטופל, תנאים שמאפשרים את האספקט הטכני של הניתוח. על המטופל להיות עם היגיינת פה טובה, מצב בריאותי תקין, ועם מספיק עצם ונפח כדי לקבל את השתלים.
  2. במידה והמטופל לא עומד באחד או יותר מתנאי הסף – הוא יונחה לעבר תהליך שיוביל אותו לעמידה בתנאים השונים, כולל, לעיתים תהליכים רפואיים מקדימים לקראת השתל, כמו במצב של בניית עצם (עליה נרחיב בהמשך).
  3. במידה ועמדתם בתנאי התהליך – יתבצע אבחון בעזרת בדיקה באמצעים שונים. כלי דימות יאפשר לרופא לבצע הדמיה של האזור הנדרש בשתלים, ויאפשר הכנה מדויקת יותר של הטיפול מבעוד מועד. לעיתים קרובות בשלב זה מתגלים אתגרים כגון מחסור בעצם.
  4. במידה והכול תקין – ייקבע עבורכם תאריך להתחלת התהליך. ישנן השתלות שניתן לעשות ביום אחד ובטיפול אחד, והשתלות אחרות הדורשות יותר עבודה, ומספר מפגשים. זה תלוי בכמות השתלים, מיקום השתלים, ומצב הפה והלסת.
  5. ברמת הביצוע, שלושת השלבים להשתלת השן או השיניים החדשות כוללים עקירת שאריות השן הקיימת במידה ועדיין ישנה אחת. לאחר מכן יש להשתיל את הבסיס לשן, מה שמכונה השתל (הרי השן עצמה לא מושתלת, אלא מולבשת על שתל). לאחר שהכול תקין ניתן לחבר את השן החדשה, הכתר, על השתל היציב והחזק.

החיוך המושלם מתחיל עם ההליך המושלם – מי מגיע לזה?

השתלת שיניים זה הליך כירורגי, כלומר ניתוח. לא כל אחד ימהר לבצע השתלת שיניים. מי שכבר מעוניין או מתבקש לבצע את ההליך, כנראה באמת צריך אותו. התהליך מיועד לאנשים שאיבדו או שברו שיניים מסיבות שונות. הסיבות לאובדן שיניים ולצורך בניתוח להשתלת שיניים יכולות להיות רבות, וכוללות, בין היתר, חבלות שונות (בעקבות תאונת דרכים, נפילות או אפילו מקרי אלימות), הזנחת היגיינת הפה עד כדי היווצרות נזקים הדורשים עקירה והשתלה של שיניים חדשות (התפתחות של מחלות כרוניות בחניכיים לדוגמא), ועוד.

ישנם אנשים שצריכים את השתלת השיניים אך ורק מצורך אסתטי, וזאת בכדי לשפר את המראה החיצוני של הפה והלסת, ולשפר בכך את המראה החיצוני הכללי. אחרים דורשים את הניתוח בעקבות מצב בריאותי הכולל קושי משמעותי בלעיסה, בעיות במפרק הלסת, ועוד.

Exit mobile version