Site icon מקומון רמת גן

השתלות שיניים ממוחשבות

השתלות שיניים מסייעות כידוע לתיקון מצבים של שיניים חסרות, או לקיבוע של תותבות ניידות ומציקות. חלק מהאנשים מאבדים את שיניהם עקב נפילה או מכה, אחרים כתוצאה ממחלות חניכיים ואפילו הזנחה. בחלק מהמצבים, קל מאד לבצע השתלות שיניים ולהשלים את השיניים החסרות. במקרים אחרים מצב הפה כבר מורכב יותר, עצם הלסת נספגה, וקשה להחדיר לתוכה את השתלים.

במצבים מורכבים אלה, ניתן להיעזר במחשב על מנת להחדיר את השתלים בזויות המדויקות ביותר. התהליך, שנקרא השתלות שיניים ממוחשבות, פותח עוד לפני כעשור ע"י מספר יצרני השתלים, והפך לתהליך מקובל.

מה בדיוק עושים בהשתלת שיניים ממוחשבת?

לפני ביצוע השתלות שיניים ממוחשבות, יש לבדוק אותך קודם כל ולוודא שאתה מתאים לביצוע השתלות שיניים. על רופא השיניים לצלם קודם כל את לסתות הפה באמצעות צילום סיטי. צילום זה מאפשר לרופא לראות את הרוחב והגובה של העצם, וכך לאמוד את האפשרות להחדיר לתוכה שתל.

לאחר ביצוע הצילום, אם מגלים שהמקרה מורכב, יכול הרופא להציע לך השתלת שיניים ממוחשבת. בשלב זה, אם החלטת שאתה מעוניין בביצוע השתלת שיניים, מעביר רופא השיניים את הצילומים שלך אל חברת השתלים. בחברה, תוך שימוש בתכנה מיוחדת, ניתן לראות את מצב עצמות הלסת בתלת מימד, ועל ההדמיה התלת מימדית הזו מתכננים שבלונה שרוכבת על העצם בצורה מאד מדויקת (ראה תמונה).

בשבלונה יש ברגים מהצד, המסייעים לקבע אותה לעצם הלסת, ופתחים מלמעלה דרכם ניתן לבצע את הקידוח בעזרת מקדחים מיוחדים המיועדים להשתלות. השבלונה מדריכה את כיוון המקדחים בצורה מאד מדויקת, ומאפשרת לבצע קידוח שלא פוגע באזורים רגישים. הקידוח המדויק מאפשר להתקין את השתלים בזווית המדויקת ביותר, שתאפשר לבצע אחר כך גם כתרים מדויקים מעליהם. בחלק לא מבוטל של המקרים ניתן לעשות לך שיניים באותו יום של ההשתלה, ואתה יוצא הביתה לאחר כמה שעות עם סט חדש ויפה של שיניים קבועות בפה.

צילום: freepik

עוד יתרונות של השתלות שיניים ממוחשבות

השתלות שיניים ממוחשבות מאפשרות לנו בחלק מהמקרים גם לבצע השתלת שיניים בלי חתכים בחניכיים. ניתן להתקין את השבלונה מעל החניכיים, ואז לקדוח דרכם בצורה נקודתית מבלי לפתוח אותם, ובלי להיזקק לתפרים אח"כ. אפשרות זו אמנם מורידה מעט מהדיוק, אולם מאפשרת לאנשים הסובלים מדימומים, או המקבלים תרופות נוגדות קרישה (כמו אנשים עם בעיות לב, אנשים לאחר שבץ מוחי ואחרים), לבצע השתלת שיניים ללא חשש מדימום מיותר.

למי שמחפש השתלות שיניים ממוחשבות ברמת גן

אם אתה תושב גבעתיים או רמת גן, השתלות שיניים ממוחשבות כדאי מן הסתם לעבור במרפאה הקרובה לביתך, אך עם זאת עדין כדאי שזו תהיה ההתמקצעות הספציפית של הרופאים והמומחים העובדים בה. אחת ממרפאות השיניים הידועות בארץ בנושא של השתלות שיניים בכלל, ושל השתלות שיניים ממוחשבות בפרט, היא מרפאת 'טיפול בחיוך'. מרפאת שיניים זו שוכנת בבניין 'השקם הישן' על גבול גבעתיים ורמת גן. השתלות שיניים ברמת גן הן ההתמחות הספציפית של מרפאה זו, וניתן למצוא בה את כל הטכנולוגיה הנדרשת, כולל צילום CT ממוחשב.

כאמור, צילום CT הוא הבסיס לביצוע השתלות שיניים ממוחשבות, ויש לבצעו כשלב מקדים. רוב המרפאות יפנו אתכם למכוני צילום, ושם עלות פענוח הצילום עולה כ 350 ₪ ללסת, וכפול מזה לשתי לסתות. במרפאות 'טיפול בחיוך' לעומת זאת, הצילום הנ"ל מבוצע חינם במסגרת בדיקה, יעוץ וצילומים נוספים, שגם הם מבוצעים חינם ללא עלות וללא התחייבות.   בבב

 

Exit mobile version