Site icon מקומון רמת גן

השלב הבא בעסק שלך – חנות וירטואלית

חנויות וירטואליות שינו את העולם. איך שלא נסתכל על זה, חנויות וירטואליות הן העתיד של עולם המסחר. נתונים מראים כי ברוב הוורטיקלים העסקיים, נתחי שוק משמעותיים עברו מן החנויות הפיזיות למסחר האינטרנטי. אפשר לזהות את השינוי במצבם העגום של הקניונים והמרכזים המסחריים אך ניתן גם לראות את הצד החיובי בממדים וההצלחה של ענקיות מסחר אינטרנטי כמו אמאזון או איביי.

לדוגמא, אמאזון היום היא אחת החברות בעלות השווי הגדול ביותר והעומד בראשה, ג׳ף בזוס, הוא האיש העשיר בעולם. בזוס זכה להרוויח את הונו הדמיוני בזכות התבונה שלו לראות את הנולד ולפתוח חנות וירטואלית לממכר ספרים עוד בשנות ה-90, הרבה לפני שהאינטרנט הייתה מילה שגורה בפי כל ולפי שכל אחד החזיק בידו מכשיר קטן המאפשר לו לקנות כל דבר שיחפוץ בו בלחיצת כפתור. עם זאת, סביר שמי שיפתח היום חנות וירטואלית לא ייהפך למולטי מיליארדר בזכות כך, אך הוא יוכל להגדיל משמעותית את נתח המכירות של העסק שלו, לפתח קשרי לקוח מתקדמים וכן לשפר את החשיפה והכוח של המותג שלו.

למה לפתוח חנות וירטואלית?

אמנם מדובר אכן בשלב הבא בכל עסק, אך לפני שניגשים לשלב הבא, כדאי להכיר את הסיבות והמוטיבציות שיש בו, על מנת להגיע מוכנים ככל האפשר לפתיחת חנות וירטואלית בצורה הטובה ביותר. אם כן, למה לפתוח חנות וירטואלית? ראשית, היתרון הבסיסי והברור של הנוכחות ברשת על פני הנוכחות המקומית ברחוב או במרכז המסחרי היא החשיפה לאינספור לקוחות. כל אדם שיקליד מילת חיפוש הרלוונטית לעסק שלכם יוכל למצוא אתכם ולרכוש אצלכם במקום אצל המתחרים.

צילום: FreePik

שנית, חנות וירטואלית מאפשרת ללקוח היכרות טובה יותר עם המוצרים שהעסק שלכם מציע ובכך מאפשר ללקוח למצוא מוצרים שהוא אולי לא היה מודע להימצאותם בחנות. היכולת, באמצעות אלגוריתמים המנתחים דפוסי קניה, להציע לכל לקוח את המוצר הבא בהתאם לצרכיו ודרישותיו, יכולה להגדיל משמעותית את היקף המכירה של העסק שלכם. שלישית, ואולי הכי חשוב, חנות וירטואלית מאפשר לכל אחד, מכל מקום להזמין מוצרים מהעסק שלכם ישר לביתו.

כך לדוגמא, חנות מראשון לציון שמציעה מחירים שוברי שוק בתחומה, יכולה להשיג קהל לקוחות נרחב ונאמן ממקומות רחוקים כמו קריית שמונה או באר שבע, בלי שהלקוחות יצטרכו להגיע לחנות במרכז הארץ ועל חשבון עסקים יקרים יותר בדרום או בצפון. המשמעות, אם כן, של פתיחת חנות וירטואלית, יכולה להיות עצומה עבור עסקים רבים המעוניינים לקפוץ לשלב הבא ולהפוך מעסקים מקומיים לעסקים בקנה מידה ארצי או אפילו בין לאומי.

מה חשוב בחנויות וירטואליות?

בשלב הזה, כאשר המוטיבציות לפתיחת חנות וירטואלית ברורות ונהירות, נשאלת השאלה כיצד עושים זאת נכון? לא כל עסק מחזיק במומחי רשת, מנתחי דפוסי קניה, מתכנתי ווב, תמיכה טכנית לתקלות ומחלק קשרי לקוחות. כל אלו קריטיים לתחזוקה של חנות וירטואלית מתפקדת ויעילה ובלעדיהם החנות הווירטואלית שלכם יכולה להפוך ממקפיצה לגדילה, למונומנט אינטרנטי של מוניטין רע.

על כן, לפני שפותחים אתר לבד בשירות חינמי או ממהרים לפתוח את הארנק ולהוציא הון רב לחברת צד שלישי שתעשה זאת עבורכם, כדאי לבדוק שנותן השירות מסוגל לספק עבורכם את הדרישות המתאימות. ראשית, תנאי הסף לחנות וירטואלית הוא קטלוג ממוחשב ומעודכן של המלאי בעסק. אם אין לכם קטלוג כזה, או שאינכם מעדכנים אותו בכל מכירה, עליכם לוודא שהחברה החיצונית מסוגלת לספק זאת עבורכם, ישנן חברות אתר מציאות שירות ניהול אתרים שיכול לשמור על הקטלוג שלכם עדכני כל הזמן.

כמו כן, האלמנט הקריטי הנוסף לניהול חנות וירטואלית הוא קיומו של שירות שליחויות או בחינה מדוקדקת של אפשרויות השליחות הקיימות והמשמעות שלהן על מחיר המוצר, היכולת לספק מחיר תחרותי וכן זמן אספקה שמשפיע כמובן על טיב המוצר ואיכות ההצעה.

Exit mobile version