Site icon מקומון רמת גן

השלבים העיקריים של שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הוא השקעה משתלמת במיוחד לרוב סוגי העסקים ברוב תחומי הפעילות. כדי למצות את ההשקעה ולממש את הפוטנציאל העצום של נוכחות דיגיטלית נכונה, חשוב לעבוד באופן מסודר. בפרט כדאי להקפיד על 4 השלבים הבאים:

צילום: pexels
1. מחקר

הבסיס ההכרחי לכל אסטרטגיה שיווקית הוא מחקר, וגם באינטרנט זהו השלב הראשון. המחקר כולל התייחסות מעמיקה גם לעסק עצמו וגם לקהל היעד של העסק. המידע שנאסף במהלך המחקר מקיף מאוד. למשל, מה מבדל את העסק מהמתחרים שלו. או מהן ההתנגדויות העיקריות של המתעניינים במוצרים ובשירותים של העסק, ואיך מספקים להם מענה חכם. יש כמובן גם פרטים טכניים רבים – מהו המגדר של קהל היעד, מהו המצב המשפחתי, תמחור המוצרים והשירותים והאם הוא שונה באונליין בהשוואה לאופליין, ועוד. תהליך מסודר בשלב זה מבטיח החלטות אופטימליות בשלב הבא.

2. אסטרטגיה

המידע משלב 1 מתורגם בשלב 2 לתובנות, ואת כל התובנות יש לגבש לכדי אסטרטגיה מקיפה. שיווק באינטרנט מתרחש כמעט תמיד במספר זירות במקביל. כך למשל עסק יכול להפעיל גם אתר, גם דף פייסבוק, גם ערוץ יוטיוב וגם חשבון אינסטגרם, ובכל אחד מאלה לנהל אינטראקציות שונות עם קהל היעד ולהציע תכנים שמותאמים לו. אפשרויות נוספות הן פרסום ממומן – בגוגל, ברשתות חברתיות וגם באנרים באתרים שונים וקמפיינים באאוטבריין או טאבולה. מטרת השלב השני היא להחליט איפה לפעול, וזאת מתוך מחשבה גם על העתיד הקרוב וגם על זה הרחוק יותר.

3. הוצאה לפועל

שלב ההוצאה לפועל של אסטרטגיית השיווק באינטרנט שנבחרה הוא שלב מאתגר במיוחד. אם לדוגמה האסטרטגיה כוללת הקמת אתר, חובה לוודא שהוא נקי משגיאות, שהוא מתאים גם לצפייה במובייל, שהוא מייצר חוויית משתמש מוצלחת מאוד עבור קהל היעד שנקבע, ושיש תוכנית תוכן שמאפשרת לעדכן אותו לעיתים קרובות כדי שגוגל תעניק לו ציון מרבי. באופן דומה גם ההוצאה לפועל של המרכיבים האחרים באסטרטגיה מחייבים תוכן איכותי – טקסטים, תמונות, וידאו ועוד – ולא פחות חשוב, המשכיות. בשלב הזה כבר מתקבלים פידבקים מגולשים, וכדאי למנף אותם לטובת שדרוג השיווק, ולמעשה מומלץ באופן כללי לבצע בקרה והשבחה.

4. בקרה והשבחה

אחד היתרונות העיקריים של שיווק באינטרנט הוא היכולת לקבל נתונים מדידים ומדויקים אודות הביצועים של כל מרכיב בתוכנית, בזמן אמת. כשמנצלים את העובדה הזו, אפשר לקבל תמונת מצב ברורה לגבי כדאיות כל פעולה ופעולה – וכך להשביח את השיווק עוד ועוד. ההשבחה באה לידי ביטוי בשתי דרכים עיקריות: בחירה טובה יותר של ערוצי פעילות מתגמלים באמת ובהתאם חלוקה אופטימלית של התקציב, ושדרוג מתמיד של כל קמפיין ופעילות (מודעות בגוגל, פוסטים באינסטגרם, האתר של העסק וכו'). שימוש בכל הכלים הדיגיטליים שמספקים את המידע יקר הערך מצריך בקיאות וניסיון, ולכן כדאי לעבוד עם מומחים בתחום דוגמת משרד פרסום ירדן דיגיטל.

Exit mobile version