Site icon מקומון רמת גן

הרב יעקב אריאל התבטא נגד זוגות חד מיניים:העיר רמת גן סוערת

הרב הראשי לרמת גן, הרב יעקב אריאל עורר סערה לאחר שהשווה משפחות חד מיניות לנכים וזכה לגינויים רבים כולל משר החינוך נפתלי בנט. ההתבטאויות אמורות לעלות לדיון במועצת העיר הקרובה וראש העיר, ישראל זינגר הודיע כי יקיים מפגש עם נציגי הקהילה הגאה ברמת גן.

הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן עורר סערה כאשר התייחס לזוגות חד מיניים ואמר כי:" משפחה נורמטיבית זה אב ואם וילדים משפחה לא נורמטיבית היא לא משפחה מסודרת ותקינה, ויש לה בעיות פסיכולוגיות ואחרות".

"צריך לפתור את הבעיה ולרחם עליהם, אבל לא להתגאות בזה ולתת לזה לגיטימציה. אין מקום למצעדי גאווה, על מה הם גאים?". הוסיף הרב יעקב אריאל.

הרב יעקב אריאל התייחס לסערה התקשורתית שעורר הרב יגאל לוינשטיין בנוגע לבעלי נטיות חד מיניות וציין כי גם אם דבריו בוטים מידי בסגנונם הם צודקים במהותם.

הרב אריאל.עורר סערה.צילום עמיעד טאוב

ראש העיר, ישראל זינגר התייחס לדברים ואמר כי הוא :"מגנה בכל תוקף את אמירתו של הרב יעקב אריאל. למרות חשיבותו הרבה של חופש הביטוי, ראוי בעיניי כי מי שמייצג ומנהיג ציבור יבחר בקפידה את מילותיו". זינגר הודיע כי יקיים בקרוב מפגש עם נציגי הקהילה הגאה בעיר כדי לבחון את צרכי הקהילה ברמת גן.

שר החינוך נפתלי בנט גינה את הדברים ואמר:"ההלכה, נועדה לקבוע, מה אסור ומה מותר.ההלכה לא נועדה להיות כלי מפלג ולא כלי שמסמן אנשים, זהויות או מגזרים.אי אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה.הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי ואינה דרכה של הציונות הדתית".

אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס כתבה בחשבון הטוויטר שלה:"מקוה שראש העיר זינגר, לא יעשה מעשה הרמט״כל ויעיף את רב העיר ר״ג, עירי,במיידי.הטיפש הזה התכוון לפגוע בהומואים ובנכים. אחלה מחנך.לא על חשבוני".

חבר מועצת העיר צחי זליכה אמר:"אמירותיו המבישות של הרב אריאל כלפי הקהילה הגאה הם דברי בלע, שמוטב שלא היו נאמרים. אני מצפה מרב העיר שלנו, הנושא בתפקיד ציבורי ומקבל את שכרו מהקופה הציבורית, לחנך לסובלנות ולקבלת האחר, ולא לשנאה ולבורות.זה הזמן לחבק את הקהילה הגאה ולגנות את ההסתה הפרועה כלפיה. שנה בדיוק לאחר רצח הנערה שירה בנקי אני מציע לזכור היטב שלמילים יש כוח, ואני קורא לרבנים ולאנשי ציבור מסיתים לחזור בהם מאמירותיהם ולנהוג באחריות".

חבר מועצת העיר לשעבר, ד"ר אבי ליליאן קרא להקים מרכז גאה ברמת גן:"אני חייב לציין שבאופן אישי אני מכבד ומוקיר מאד את כבוד הרב. יצא לי לפגוש אותו מספר פעמים והתרשמתי מנועם הליכותיו. התשובה לדבריו של הרב צריכה להיות במעשים, הקמת בית לקהילה הגאה בר"ג עש שירה בנקי ז"ל".

 

Exit mobile version