Site icon מקומון רמת גן

הקלה על הסובלים מתופעת מיגרנות

כל מי שסובל מתופעת מיגרנות וגם אלו שנמצאים בסביבתו מודעים לקושי הרב של תופעה זו. כאב הראש העוצמתי מנטרל אדם זה באופן משמעותי ביותר, רבים מהם נכנסים למיטה וישנים או נחים לאורך שעות ולפעמים אך יותר מכך. התופעה נמשכת בין כמה שעות בודדות לבין 4-3 ימים. אחרים נעזרים בתרופות שונות כדי להקל עליהם ומקווים שהתופעה תיעלם תוך פרק זמן קצר ככל האפשר כדי שהם ישובו לשגרת החיים שלהם.

בשנים האחרונות הרופאים ממליצים גם על שינויים בתזונה והימנעות מאכילת מאכלים מסוימים כדי שכאב הראש העוצמתי הזה לא יופיע או אם חלילה זה יקרה, שהעוצמה תהיה פחותה ופחות כואבת, כך שלא תיצור הבדל תהומי בחיי היום יום.

מי שסובל מתופעת מיגרנות חמורה שמופיעה כמה פעמים בחודש, חשוב שיבצע טיפול מניעתי כדי להפחית את תדירות תופעה זו שמקשה מאד על אורח החיים התקין. הטיפול הוא נטילת תרופות מסוימות על פי המרשם של הרופא לאורך שישה חודשים כדי ליצור אפקטיביות אופטימלית. הטיפול מעניק למטופל שיפור משמעותי באיכות החיים שלו. אך אם מתרחשת דלקת בכלי הדם במוח שיוצרת את כאבי הראש העצומים הללו, קיימת חשיבות רבה לבצע טיפול מידי כדי לנטרל את התופעה שמתרחשת סביב כלי הדם.

תזונה מונעת להפחתת מיגרנות

קיימת המלצה לסובלים מתופעה של מיגרנות לא לצרוך מוצרי מזון מסוימים כדי להפחית את הסיכוי לחלות. בין המוצרים אפשר למצוא גבינה צהובה, יין אדום, גבינות עשירות בשומן, מוצרי בשר ספציפיים. כמו כן יש שפעה של שינויים בהרגלי התזונה כמו צום או דילוג על ארוחה ולכן מומלץ לא ליצור שינויים דרסטיים לאור ההשלכות שלהם.

תסמינים למיגרנות

רוב החולים מודעים מראש לעובדה שיש מיגרנות בדרך וזאת כיוון שהם חשים שינוי בתיאבון שלהם, פיהוקים רבים, כאב ראש עמום, אי שקט, עלייה ברמת המתח האישית והעצבנות וחוסר בשעות שינה. כמו כן רגישות לריחות ולאור, הקאות ובחילות. נשים שחולות במיגרנה יותר מגברים סובלות מכך כשהן במחזור החודשי עקב השינויים ההורמונליים.

במצבים הללו כדי לבצע טיפול מידי באמצעות התרופות שכל אחד מהחולים הללו מקבלים מהרופא שלו. ברגע שמטפלים בכך באופן מידי קיים סיכוי סביר שתופעת מיגרנות תהיה מינורית והחולה לא יסבול מכאבי ראש בלתי נסבלים שמגיעים בעוצמתיות רבה. מי שסובל מתופעה זו נוהג לשים תמיד בתיק שלו את הכדורים הללו שיהיו לו בעת הצורך וזאת כדי לצמצם את התופעה או לנטרל אותה באופן משמעותי ביותר.

תמונה: pexels

AURA סביב העין

אנשים רבים שסובלים מעניין של מיגרנות מדווחים כי הכול מתחיל בעיניים. לפני שכאב הראש מתחיל הם מרגישים שחלק משדה הראייה שלהם נעלם, הם רואים קווים בצורה של ברקים, כתמי צבע ואורות מנצנצים. לאחר פרק זמן מסוים כאב הראש מגיע. מיגרנות מתרחשות בעיקר סביב העיניים, במצח וברקה.

 

Exit mobile version