Site icon מקומון רמת גן

הצעה לביטוח משכנתא – כל מה שחשוב שתכירו טרם הבחירה בביטוח משכנתא

צילום: freepik

חלק בלתי נפרד מהמשכנתא שלכם הוא ביטוח המשכנתא אשר מבטיח לבנק כי הוא יקבל את כל המגיע לו גם במקרה מוות של הלווה.

אנשים רבים לא לוקחים בחשבון את ביטוח המשכנתא בסך ההוצאות שעליהם להוציא לאחר קבלת ההלוואה, מה שלא אחת מקשה עליהם לעמוד בכל התחייבויותיהם. לכן, קיימת חשיבות רבה להכיר את המסלולים השונים של ביטוח המשכנתא, את הסיבות בגינן ביטוח זה הפך לחובה וכן את הדרכים היעילות והטובות ביותר לקבל הצעה לביטוח משכנתא מהחברה המומלצת ביותר ובמחיר האטרקטיבי ביותר.

אז רגע לפני שגם אתם בוחרים את ביטוח המשכנתא שלכם, חשוב שתכירו כמה נקודות חשובות אודות המסלולים השונים הקיימים כיום. תחילה חשוב לדעת כי ביטוח המשכנתא מתחלק לשני מסלולים מרכזיים, כאשר הראשון הוא מסלול המבטח את חייו של הלוואה והשני הוא מסלול המבטח את מבנה הדירה עצמה.

כידוע, כאשר אנו לוקחים הלוואת משכנתא מהבנק במטרה לרכוש דירה, הדירה ממושכנת לטובת הבנק עד לסיום החזרי כל הלוואת המשכנתא. כלומר, במידה ולא נעמוד בתנאי ההחזרים שנקבעו בעת קבלת ההלוואה, הבנק יוכל למכור את הדירה ולקבל על ידה את כל כספו חזרה.

אז מדוע בעצם אנו חייבים גם בביטוח משכנתא אם הדירה עומדת כבטוחה לטובת הבנק? ישנן כמה סיבות מרכזיות.

כל הסיבות בגינן אתם חייבים ביטוח משכנתא – מקרה מוות טרם סיום שנות ההחזרים או פגיעה במבנה הדירה

הסיבה הראשונה בגינה אנו חייבים בהוספת ביטוח משכנתא עם קבלת ההלוואה היא מקרה מוות פתאומי. במידה ומקבל ההלוואה נפטר בטרם הספיק לסיים את הלוואת המשכנתא ובני משפחתו רוצים להמשיך ולגור בדירה מחד, אך מאידך, לא יכולים לעמוד בכל תנאי החזרי המשכנתא שהיו רלוונטיים כשמקבל ההלוואה היה בין החיים. ביטוח המשכנתא מאפשר זאת על ידי מתן כל סכום ההלוואה לבנק ופטירת בני משפחתו של הלווה מתשלומי החזר המשכנתא.

יש להשוות בין מסלולי המשכנתא הרבים – בהתאם לצרכים האישיים. צילום: Pixabay

הסיבה השניה בגינה כולנו נקבל הצעה לביטוח משכנתא עוד טרם קבלת ההלוואה היא פגיעה אפשרית במבנה הדירה. כפי שציינו לעיל, הדירה שנקנית על ידנו בעזרת כספו של הבנק, ממושכנת לטובת הבנק עד לקבלת מלוא סכום ההלוואה. הדירה משמשת כבטוחה לטובת הבנק כך שגם אם הלווה לא ישלם את ההחזרים החודשיים להם הוא התחייב, הבנק יוכל למכור את הדירה ולקבל את כל כספו חזרה.

אך מה קורה כאשר ערך הדירה ירד משמעותית ערב פגיעה כלשהי במבנה הדירה? אם מדובר בירידה משמעותית שגורמת לכך שערך הדירה לאחר ירידת הערך יהיה נמוך יותר מסך ההלוואה שהבנק העמיד לטובת הלווה, לבנק אין בטוחה וגם אם הוא ימכור את הדירה, הוא לא יצליח לקבל את כל כספו. בדיוק מסיבה זו, כולנו נקבל הצעה לביטוח משכנתא הכוללת גם ביטוח מבנה הדירה עוד לפני שנקבל את כספי ההלוואה מהבנק.

הכירו את שני המסלולים של ביטוח המשכנתא – ביטוח מבנה וביטוח חיים

אז כפי שציינו ישנם שני מסלולים מרכזיים בביטוח המשכנתא כאשר הראשון נועד בכדי לבטח את כספי הבנק מפני מוות מוקדם של הלווה, בעוד השני נועד בכדי לבטח את כספי הבנק מפני פגיעות משמעותיות במבנה הדירה וירידת ערכה בצורה משמעותית.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל מעניק לכם את כל המידע הנדרש על מנת שתכירו את מלוא הפרטים החשובים ביותר אודות ביטוח המשכנתא שלכם ותצליחו לקבל הצעה לביטוח משכנתא מחברות ביטוח מומלצות במחירים נוחים. על מנת להצליח לבחור הצעה לביטוח משכנתא שתאפשר לכם ליהנות ממגוון גדול של יתרונות בהשוואה להצעות מקבילות, חשוב לערוך כמה שלבים פשוטים של השוואת ביטוח משכנתא.

הליך השוואת ביטוח משכנתא יאפשר לכם להצליח לקבל הצעה לביטוח משכנתא במחירים מצויינים. אך עוד לפני שניגע בכמה טיפים חשובים להליך בחירה נכונה של הצעה לביטוח משכנתא, חשוב שתכירו כמה נקודות חשובות שמשפיעות באופן ישיר על עלות ביטוח המשכנתא שלכם.

הכירו את כל הגורמים המשפיעים באופן ישיר על מחירי ביטוח המשכנתא שלכם

הנקודה הראשונה היא כל פרטי תנאי ההלוואה. חשוב להבין כי הצעה לביטוח משכנתא מגלמת את הסיכון הקיים לחברת הביטוח. כלומר, במידה וחברת הביטוח חושבת שתנאי ההלוואה של המשכנתא שלכם לא טובים ואף עלולים להקשות עליכם לעמוד בהם, הצעה לביטוח משכנתא שתקבלו תהיה גבוהה במיוחד. לעומת זאת, במידה וחברת הביטוח תחשוב שתנאי ההלוואה שלכם טובים כך שתוכלו לעמוד בהם ביתר קלות, ההצעה לביטוח משכנתא שתקבלו תהיה זולה במיוחד.

בין כלל מרכיבי ההלוואה שנלקחים בחשבון על ידי חברות הביטוח טרם מתן הצעה לביטוח משכנתא ניתן למנות את סך ההלוואה, גובה הריבית, משך שנות ההחזרים, הון עצמי ועוד. הנקודה השניה המשפיעה באופן ישיר על מחירי הצעה לביטוח משכנתא היא מצבו הבריאותי של הלווה.

כפי שציינו מעלה, אחד הכיסויים שהביטוח מעניק הוא על מקרה מוות של הלווה. לכן, פרטי מצבו הבריאותי משפיעים מאוד על מחירי הצעה לביטוח משכנתא. ככל שהלווה בריא וצעיר יותר כך מחיר הצעה לביטוח משכנתא יהיו זולים יותר וכן להיפך. בין הגורמים שנלקחים בחשבון על ידי חברות הביטוח ניתן למנות את גיל הלווה, מצבו הבריאותי, מחלות כרוניות, עישון ועוד.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם להכיר את כל הפרטים החשובים שאתם חייבים להכיר טרם בחירת ביטוח משכנתא, למאמר החדש ביותר באתר.

אז איך תדעו לבחור את הצעת הביטוח הטובה ביותר אתם שואלים? בעזרת כמה צעדים פשוטים

הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא ליצור רשימת מועמדים הכוללת כמה שיותר חברות ביטוח המציעות ביטוח משכנתא. רשימה זו תאפשר לכם לבצע כמה וכמה פעולות סינון והשוואה על מנת לאתר את החברה הטובה ביותר. לאחר מכן, חשוב לקרוא כמה שיותר אודות כלל המועמדים שלכם, לרבות חוות דעת והמלצות מלקוחות מרוצים. בעזרת רשת האינטרנט תוכלו להשלים את כל שלבי השוואת ביטוח המשכנתא תוך דקות ספורות ולבחור נכון את הביטוח הטוב ביותר עבורכם.

לאחר קריאת כמה שיותר חוות דעת חשוב לסמן את חברות הביטוח הטובות והמומלצות ביותר. בשלב הבא, עליכם ליצור קשר עם החברות המומלצות ביותר ולבקש מהם הצעת מחיר מדוייקת ומותאמת לצרכים שלכם.

חשוב להדגיש ולומר כי אין להשוות את הצעת המחיר שלכם להצעת מחיר של מכרים שלכם בשל העובדה הפשוטה כי המחירים משתנים בין אדם לאדם בהתאם למצבו הבריאותי, תנאי ההלוואה שלו ומצבו הכלכלי. לאחר קבלת כמה הצעות מחיר מהחברות הטובות והמומלצות ביותר, כל שנותר לכם הוא להשלים את הליך השוואת ביטוח משכנתא ולבחור נכון את ההצעה המשתלמת ביותר שהוענקה על ידי חברת הביטוח הטובה והמומלצת ביותר.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם ליהנות מכל המידע הרלוונטי והחשוב ביותר שיעזור לכם לבחור נכון הצעה לביטוח משכנתא. בחירה תוך התייחסות לכלל הנקודות שהובאו מעלה תבטיח לכם בחירה נכונה ומדוייקת. כל שנותר לכם לעשות זה לעקוב אחר כלל הטיפים והצעדים הפשוטים ולבחור נכון את ביטוח המשכנתא הטוב ביותר עבורכם, למאמר החדש ביותר באתר.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

דרך מנחם בגין 156, ת"א 6492108
טלפון: 073-272-5261
www.2bit.co.il

Exit mobile version