Site icon מקומון רמת גן

הפתיחה החגיגית של בית שנקר והגלריה ע"ש יעקב ותמר רוזן

ביום שישי (12/11) נערכה הפתיחה החגיגית של בית שנקר והגלריה ע"ש יעקב ותמר רוזן – מהתורמים המוערכים והחשובים של מכללת שנקר ברמת-גן. האירוע נעשה בשיתוף עם ידידי שנקר בארה"ב.

מר יעקב רוזן עוסק בפעילות פילנתרופית נרחבת בעיר רמת-גן למעלה מ-30 שנה. רוזן, ניצול שואה, עלה בשנת 1946 לישראל, מדור הבונים והמקימים של מדינת ישראל והעיר רמת גן. יעקב רוזן הוא ידיד אמת של העיר רמת-גן ושל מכללת שנקר ובין היתר תורם מלגות לסטודנטים.

בית שנקר יתווסף לקמפוס המכללה, ויכלול את מרכז רוזן לקיימות – בניהול ד"ר אביגיל דולב, ואת מרכז שנקר לחקר העיצוב – בניהול גלית גאון.

אורית אפרתי, יו"ר חבר הנאמנים של שנקר: "החלל המדהים הזה, שזה עתה הושלם שיפוצו, יהווה גלריה ובית לתצוגה של יצירתיות וכישרון של בוגרי שנקר ואנשי אמנות בארץ ובעולם. לפני עשור הגיע מר רוזן לביקור בשנקר – וו הייתה אהבה ממבט ראשון. הוא פגש סטודנטים יצירתיים, צעירים שאפתיים בעלי חינוך, מעוף ותשוקה, ופגשת בסגל יצירתי מוכשר ומסור. מאז ועד היום, משפחת רוזן ומשפחת שנקר חתומים בלבם להמשיך ולהוביל את העשייה המשותפת, למען עתידם של הדורות הבאים בשנקר."

פרופ' שיזף רפאלי – נשיא שנקר, העניק למר רוזן את סמל שנקר וסיפר על הקשר החשוב בין שנקר למשפחת רוזן, ועל תרומתם לתחום החינוך בארץ, בדגש על חקר נושא הקיימות. " אנו נרגשים מהחיבורים שהידידות איתך מאפשרת – חיבורים שהגלריה הזו תאפשר. אנו כבר יכולים לדמיין את התצוגות והאירועים והפעילויות שיתקיימו כאן.

קרדיט: רפי דלויה

ראש עריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת-גן נרגשת להתברך במוסד תרבות מחודש ומודרני. תביעת האצבע החיוביות ש מר רוזן ניכרות בכל העיר – החל ממרכז המצוינות בדרום העיר, דרך בית רוזן ברחוב ביאליק, הגלריה החדשה וכמובן – קרן המלגות. מר רוזן הוא חלק בלתי נפרד מהעיר, ממערכת החינוך, מההוויה של נתינה שאינה תלויה בדבר."

אוצרת הגלריה: גלית גאון

עיצוב הגלריה: טלי שבתאי – בוגרת המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה בשנקר.

 

Exit mobile version