Site icon מקומון רמת גן

הפסיכולוג נפטר – ופרטים אישיים של מטופלים הושלכו לרחוב

ynet חושף הבוקר מקרה מזעזע של אי־שמירה על חיסיון רפואי לכאורה כשתושבים ברחוב ראשי ברמת גן תיעדו מאות מסמכים ותיקיות ובהם פרטיהם האישיים של מטופלים שפשוט הושלכו אל הרחוב לעיני כל במסגרת פינוי קליניקה של פסיכולוג שנפטר לפני כשנה וחצי.

מאות מסמכים, כולל אבחונים פסיכולוגיים אישיים של ילדים, חוות דעת ותיעודי פגישות מלאים בפרטים האישיים ביותר של מאות מטופלים, נמצאו אתמול (יום שלישי) זרוקים ברחוב ראשי ברמת גן, גלויים לעיני כל, מטרים ספורים ממקום שהיה בעבר מכון לאבחון ליקויי למידה וייעוץ פסיכולוגי, וזאת במקום להיות מפונים בדיסקרטיות על ידי חברה מקצועית לפינוי משרדים ועזבונות.

אתר ynet חשף הבוקר את הפרטים ואף מצא כי המסמכים והציוד שייכים למכון שמיסדו, פסיכולוג מוכר ברמת גן, נפטר לפני כשנה וחצי ועתה לאחר שהמקו נסגר הוא פונה מתכולתו. לפי התיעוד ב-ynet המסמכים כללו פרטים אישיים ופרטים מזהים רבים. "קשיים משמעותיים ברוב מקצועות הלימוד", נכתב במסמך אחד. "בתחום הרגשי הילדה משדרת תחושה של חוסר אמון ביכולותיה", צוין במסמך אחר. "ריבוי בשגיאות כתיב, קושי בשליפת אוצר מילים, פער לטובת הבנת הנשמע", נכתב באחד המקרים. "הגננת הרבתה לאיים על הילד. בגיל הגן התגלו קשיים מוטוריים", היה התיעוד במקרה נוסף, כך על פי הכתבה באתר.

המסמכים ברחוב (צילום: ראובן וייס / מתוך אתר ynet)

ב-ynet הביאו גם את דבריה של אם שבתה הייתה מטופלת במרפאה: "זה נורא ואיום. הסיוט של כל מטופל בבריאות הנפש הוא שדבר כזה יקרה לו. הבת שלי לא הייתה בעייתית אבל היו לה קשיים, ודאגתי להוציא אותה ממרפאות ציבוריות בדיוק כדי לשמור על הפרטיות שלה. לדעת שדבר כזה יכול לקרות במרפאה פרטית – זה מבהיל".

משרד הבריאות מסר בתגובה: "דיון בסוגיה זו נערך בפורומים פסיכולוגיים שונים, כולל במועצת הפסיכולוגים. במסגרת הדיונים הוחלט שנדרש חוזר מנחה בנושא. מכיוון שהסוגיה נוגעת למקצועות טיפול נוספים, בהתייעצות עם שאר ראשי המקצועות ועם ראש חטיבת הרפואה הוחלט להוציא חוזר לכלל המקצועות ולא חוזר נפרד לפסיכולוגים. העבודה על החוזר טרם הושלמה, אבל הוא עומד לקבוע בין היתר כי האחריות של המטפל הינה לוודא שיהיה איש מקצוע שיידע לטפל בעת הצורך ברשומות שהושארו".

Exit mobile version