Site icon מקומון רמת גן

הפארק הלאומי: אלו הרשתות שזכו במכרז מתחם האוכל היוקרתי

המכרז שפרסמה עיריית רמת גן לחידוש מתחם ההסעדה בפארק הלאומי הציב תנאי סף גבוהים במיוחד שהקשו על יזמים מקומיים להתמודד והשאירו את המגרש לרשתות הגדולות – רק ארבע מתמודדות ניגשו למכרז, שלוש מתוכן זכו.

האם לכך כיוון כרמל שאמה כשהגביל את המשתתפות במכרז ההסעדה של הפארק הלאומי? ייתכן שלא, אך בשורה התחתונה למכרז בו תלו בעירייה תקוות רבות ניגשו 4 זכייניות בלבד ומתוכן נבחרו 3 מרשתות המזון הגדולות בארץ – מקדונלד'ס, רולדין וגלידה גולדה. רשת בתי הקפה גן סיפור שהתמודדו אף היא במכרז לא נבחרה.

בין תמאי הסף הגבוהים אותם הציבה העירייה ניתן למצוא מחיר מינימום של 250 ש"ח, לא כולל מע"מ, למ"ר דמי שכירות, 25 ש"ח למ"ר עבור דמי ניהול ומחזור שנתי של לפחות 3 מיליון שקל.

בתי העסק מתחום ההסעדה יוקמו במקום בית הקפה קקאו שפעל במקום ללא הצלחה, ונסגר בתקופת הקורונה. באזור אחר בפארק הלאומי פועל בית קפה חלבי, שנקרא ג'וי גארדן.

לעסקי המזון המקומיים כמעט לא היה סיכוי. צילום: unsplash

המכרז, שנפתח בנובמבר האחרון, היה פתוח לגלידריות, רשתות בייקרי, בתי קפה, רשתות המבורגר, פיצריות, מסעדות אסייתיות, איטלקי, דגים, צמחוניות, טבעוניות ומסעדות שף. אבל התנאים הפכו את ההגשה לכמעט בלתי אפשרית לרשתות שאינן בפריסה ארצית, בודאי לאור העובדה שאחד התנאים המרכזיים להתמודדות היה מחזור עסקי של 3 מיליון שקלים במהלך שנתיים לפחות מהשנים האחרונות, דבר שהפך לכמעט בלתי אפשרי עבור בתי קפה ועסקי מזון בינוניים שבשנתיים האחרונות נפגעו במיוחד מהסגרים של הקורונה והירידה במחזורים.

יחד עם זאת, יש לציין אף שדרישת הסף לדמי שכירות של 250 שקל למ"ר היתה גבוהה, ההצעות שהתקבלו במכרז על ידי כל אחת מהרשתות הזוכות עמדו על 300 עד 350 שקל למ"ר. לפי האתר כלכליסט, בית הקפה גן סיפור שהתחרה על עסקי בתי הקפה במתחם, לא זכה במכרז לאחר שהגיש הצעה הנמוכה ב־20% מזו של רולדין.

Exit mobile version