Site icon מקומון רמת גן

הסכם גירושין

קרדיט - Canva

הסכם גירושין מפורט ואכיף הינו הדרך הנבונה, היעילה והזולה להתגרש כיום.

אם כך, נשאלת השאלה- מדוע לפחות מחצית מהזוגות שמתגרשים מתקשים להגיע ביניהם להסכם גירושין ומעדיפים לפנות לבתי המשפט, העמוסים לעייפה, בבקשה שיחליטו בעניינם??

בטרם נתמודד עם שאלה מורכבת זו, חשוב להבין, שגם בימנו, כאשר אחוזי הגירושין נמצאים בעליה מתמדת וכיום מדובר על נתונים שהם מעבר ל- 1:3 , אחד מתוך שלושה זוגות מתגרשים, עדיין מדובר בתהליך שאף אחד מבני הזוג לא ייחל לו, בוודאי שלא צפה אותו ביום נישואיו ומכאן שקיים קושי רגשי, פעמים רבות, להשלים עם עצם הפרידה אשר מלווה בתחושת החמצה או כשלון.

הסכם גירושין מקיף ומכיל, אשר כולל בחובו את כלל הסוגיות הרלוונטיות בין בני הזוג, יוכל לעשות שכל ובמידה מסוימת לתת וודאות לצדדים, שבעת הזו נמצאים בטלטלה רגשית ופעמים רבות גם כלכלית, אך חרף זאת מתקשים להתנהל בצורה עניינית בינהם.

הנושאים המרכזיים, אשר יש לתת להן מענה במסגרת הסכם גירושין הינם: אפוטרופסות הקטינים, חלוקת זמני השהות בין ההורים (משמורת), מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש/זכויות פנסיוניות/זכויות מוחשיות ושאינן מוחשיות, הליך סידור הגט, כתובה ועוד.

כל אחד מהנושאים הללו, חשוב שינוסח במסגרת הסכם בין הצדדים באופן שיסדיר את כלל ההתחיבויות והזכויות שנצברו במהלך הנישואים, אך כמובן שייתן מענה הולם, חד וברור לסוגיות ומחלוקות עתידיות שעלולות להיווצר החל ממועד הפרידה ואילך.

חשוב לציין בהקשר זה, כי בניגוד למרבית הסוגיות המוסדרות בהסכם גירושין כולל, הרי שנושא מזונות ילדים הינו נושא שתמיד נותר "פתוח" בין הצדדים. כלומר- מזונות ילדים תלויים בצורכיהם ובהכנסה הפנויה של ההורים ומכאן שכאשר צורכי הילדים משתנים, תשלומי המזונות יכולים להשתנות בהתאמה. דוגמא נוספת לשינוי סכומי המזונות המשולמים, יכולה להיות שינוי משמעותי בכושר ההשתכרות של אחד מהצדדים באופן שיחייב לשקול מחדש את גובה תשלומי המזונות וחלוקתם בין ההורים , דוגמא אחרת יכולה להיות שינוי במצב הבריאותי/נפשי של אחד מהילדים באופן שיחייב תשלומים נוספים וכיוצ"ב. יחד עם זאת, בתי המשפט הנחילו מגמה משפטית אשר לפיה, רק שינוי מהותי יאפשר לצדדים לשנות הסכמותיהם גם בהקשר של גובה המזונות המשולמים וזאת במטרה להקנות וודאות  לצדדים בהתנהלותם לאחר הגירושין.

יעילות ההסכם נבחנת בעת מחלוקת, קרי, ככל שההסכם יהא מפורט יותר ומדויק לצורכי המשפחה, כך יכלול בחובו סעיפים שיתנו מענה לצדדים במקרה של מחלוקת עתידית וזאת בין אם מדובר, במקום מגורי הקטינים, מעבר דירה של מי מההורים, שינוי מסגרות חינוכיות, מתן חיסונים, נסיעות לחו"ל ועוד ועוד סוגיות בחייהם של הקטינים חשוב שיפורטו בצורה נרחבת במסגרת הכתובים.

הסכם מחייב הינו הסכם שנערך ואושר על ידי בית המשפט לענייני משפחה או לחילופין על ידי בית הדין הרבני וקיבל תוקף של פסק דין. הערכאה השיפוטית תבחן את עיקרי ההסכם בטרם תאשר אותו וכן תוודא שהצדדים מבינים את הסעיפים האמורים ואת השלכותיו הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, שהרי מדובר פעמים רבות בתניות רבות אשר שלובות זו בזו כמקשה אחת.

נפקות ההסכם נובעת  מאישורו, שכן הסכם שלא אושר כדין, איננו בר תוקף ולא ניתן יהיה לאכוף אותו בערכאות שיפוטיות ובהוצאה לפועל. בהקשר זה, יש לציין, כי אי עמידה בתנאי הסכם שאושר כדין, עלולה לחייב בסנקציות כספיות ו/או משפטיות רחבות היקף.

במשרדנו אנו מאמינים, כי הסכם הגון והוגן ייתר הליכים משפטיים יקרים ויחסוך עוגמת נפש רבה, שכן במסגרת ההסכם ילובנו כלל המחלוקות  בין הצדדים ותוצע דרך אלטרנטיבית למקרה של מחלוקת בפרשנות ההסכם. באופן זה, יאפשר לכל אחד מבני הזוג לסיים את הזוגיות הרומנטית בינהם ולהתחיל את הזוגיות ההורית בינהם ולהתעסק בדבר החשוב ביותר בחייהם, ילדיהם המשותפים וחייהם החדשים.

לפרטים נוספים מוזמנים לתאם פגישה עם עו"ד גירושין טל מירון, אשר בעלת נסיון רב בתחום הגירושין ודיני המשפחה.

כתובת המשרד: רחוב ברקוביץ 4 תל אביב, מגדל המוזיאון, טלפון 03-5234506

Exit mobile version