Site icon מקומון רמת גן

המכללה האקדמית רמת גן בשיתוף פעולה פורץ דרך: הכשרת אנשי רווחה וגריאטריה לסיעוד

בשבוע שעבר נפתחה תכנית ייחודית להכשרת אנשי צוות מתחומי הרווחה והגריאטריה במסלול המוביל להסמכה כאחיות ואחים מוסמכים. התוכנית נועדה להרחיב את היצע כוח האדם הסיעודי בישראל, לאפשר לאנשי מקצוע מנוסים להשתלב במערכת הבריאות בתפקידים קליניים, ולסייע במתן מענה למחסור באחיות ובאחים לטובת שיפור הטיפול והשירות למטופלים.

התוכנית מהווה מודל חדשני לשיתוף פעולה בין גופי ההכשרה, הבריאות והרווחה, ונבנתה מתוך תפיסה הרואה באנשי המקצוע הפועלים במסגרות הרווחה והגריאטריה נכס משמעותי למערכת הבריאות בישראל ומענה מיטבי למצוקת כוח האדם בתחום. הלומדים יפתחו את דרכם במכינה ייעודית המתקיימת בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית רמת גן, ולאחריה ימשיכו לתוכנית ההסמכה באקדמיה לאחיות של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), בהתאם לתוכנית הליבה הלאומית, תוך קבלת מעטפת מקצועית, אקדמית ואישית שתסייע להם לאורך הדרך.

ד"ר אפרת דנינו מנהלת האקדמיה לאחיוּת שמיר (אסף הרופא), ציינה: "אנו גאים במיוחד לקדם דווקא אחים ואחיות המגיעים מעולמות הרווחה והגריאטריה. בעינינו, מדובר בחלוציות של ממש, השקעה בדור הביניים של מערכת הבריאות, באנשי מקצוע שכבר צברו ניסיון עשיר בעבודה עם אוכלוסיות מורכבות וזקוקים להזדמנות לצמיחה, להתפתחות ולהרחבת השפעתם המקצועי".

צילום: המרכז הרפואי שמיר

מנכ"ל המכללה האקדמית רמת גן, מר אבינעם לזרוב בירך על שיתוף הפעולה וציין: "אנו גאים להיות שותפים לתוכנית החשובה הזו. רתמנו את מיטב המרצים ואנשי הסגל על מנת להבטיח את איכות ההוראה הגבוהה ביותר, לצד יצירת חוויית לימודים מעשירה בקמפוס. שילוב כוחות זה מאפשר לנו להעניק לסטודנטים תשתית אקדמית איתנה שתסייע לקידום ההון האנושי בתחומי הרווחה והגריאטריה, וכל זאת במטרה לחזק את מערכת הבריאות בישראל."

מדובר במהלך המשלב מצוינות מקצועית, אחריות חברתית וראייה ארוכת טווח של צורכי מערכת הבריאות והחברה בישראל. מתוך אמונה  כי בוגרי התוכנית יהוו דור מוביל של אנשי סיעוד, שיביאו עמם ניסיון, רגישות ומחויבות עמוקה לאוכלוסיות הזקוקות להם ביותר וימלאו את המשרות החסרות בכל רחבי הארץ.

Exit mobile version